Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes už ví, že s novou přídí šlápnul vedle. Další novinky ji nedostanou
5.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové generace Mercedesů tříd CLS a A dostaly novou „predátoří příd” a velký obdiv si tím nezískaly. Máte-li obavy, že teď skončí na všech Mercedesech, pak ne, neskončí.
Přijetí nového Mercedesu třídy A rozhodně nebylo tak vstřícné jako třeba u modernizace G-Wagenu. Za vším stojí hlavně kontroverzní design, se kterým je spárována rovněž třetí generace CLS. Celý svět se tak rázem začal ptát, zda podobné čelní partie - tedy úzké světlomety doplněné maskou se širším vybráním ve spodní části než v té vrchní - máme očekávat také u zbytku portfolia třícípé hvězdy. Dle firemního šéfdesignéra Gordena Wagenera se tak ovšem nestane.
Ona „predátoří tvář“ má být „zasvěcena pouze našim nejprogresivnějším modelům“. Taková je alespoň Wagenerova odpověď na četné dotazy, jenž se vzhledu obou novinek týkají. Obě jsou přitom podle šéfdesignéra Mercedesu vozy „výrazně orientovanými na design“. Zároveň však jde také o auta ze zcela odlišného konce nabídky, díky čemuž si třída A a CLS nemají navzájem krást zákazníky. Naopak by se vlastně v mnoha rodinách mohly doplňovat.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv je třída A postavena na stejné platformě, s jakou mohou počítat i příští GLA či CLA, tyto vozy dostanou podle Wagenera „odlišnou tvář“. Zatímco tedy ještě v minulém týdnu tuto trojici odlišovala především výška a skutečnost, zda mají na zádech „batoh“ či nikoliv, do budoucna bychom se měli dočkat větších rozdílů. To je ve výsledku dobrá zpráva od značky, která v posledních letech vsadila ve velkém na unifikovaný design, je ale otázkou, co za touto změnou stojí.
Wagener totiž dále dodal, že „predátořího tažení“ se nezúčastní ani nová třída C. Zdá se tedy být jasné, že automobilku buď vyděsila reakce na první odhalené vozy s novou přídí, nebo spíše od počátku věděla, že sázka na toto řešení je riskantní a alternativu měla minimálně v záloze. A to přesto, že Wagener mluví o tom, jak je hrdý na přední trojúhelníková světla, s nimiž prý „nikdy nikdo ještě dříve nevyrukoval. Je velmi těžké udělat čelní světlomety tak malé. Museli jsme proto trochu zatlačit na technické oddělení, ale díky tomu je třída A super agresivní, moderně vypadající a technologicky na špici. Jejich geometrie totiž výrazně kontrastuje se zbytkem karoserie, která se vyznačuje měkkostí.“
Názor šéfdesignéra známe, jiný se nakonec nedal ani čekat, většině publika ale nové pojetí přídí Meredesů neuchvátilo. Díky bohu, že třícípá hvězda buď byla prozíravá nebo je dostatečně flexibilní na to, aby tyto partie postupně nadělila všem modelům. Potlesk by za to povětšinou nesklidila...
Nový Mercedes-Benz třídy A chytil za srdce hlavně uvnitř, nikoliv zvenčí. Tedy alespoň dle prvních ohlasů. Jeho sourozenci CLA a GLA by se ovšem měly dočkat odlišných čelních partií
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva