Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes X vs. Renault Alaskan: kdo lépe „zmastil” Nissan Navara?
8.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned dvě novinky diametrálně odlišných značek mají shodný základ v Nissanu Navara. Každá značka přitom japonský původ maskuje jinou cestou.
O příchodu prvního, respektive historicky spíše druhého, pick-upu Mercedesu mluvíme již delší dobu. Teprve před pár dny nám ovšem třícípá hvězda umožnila první pohled na svou novinku. Je ovšem třeba dodat, že prozatím tu stále máme jen koncept, produkční varianta dorazí až ve druhé polovině příštího roku. Třída X přitom rozhodně není zcela novým vozem, ale přepracovaným Nissanem Navara.
Na stejném základu vznikl i Renault Alaskan, který ovšem rovnou dorazil již jako sériový model. Mohlo by se tedy zdát, že Francouzi nepřikročili k takovým modifikacím jako Němci. Ostatně lidé z Mercedesu se nás před pár dny pokusili přesvědčit, že jejich třída X rozhodně není jen tak obyčejnou předělávkou. Místo toho se máme dočkat naprostého vrcholu mezi pick-upy, jenž nesnese srovnání.
Řeč byla především o podvozku, který se dočkal širšího rozchodu kol i řady dalších modifikací, což mělo napomoci diametrálně odlišnému chování, lepší stabilitě i vyššímu komfortu. Jaká je ovšem skutečnost, to ještě pár měsíců nezjistíme. Přesto ovšem třídu X hodláme podrobit jistému srovnávání, a to právě se zmiňovaným Renaultem Alaskan.
Samozřejmě, jak jsme již uvedli, model Mercedesu je jen předprodukčním konceptem, a proto se ještě designově více či méně změní. Týkat se to nejspíše bude především zadních světlometů, ve zbytku půjde spíše o detaily. To platí o přídi, která je ve srovnání s Renaultem více vzpřímená. Zároveň je však také oblejší, což z třídy X dělá pohlednější auto.
Alaskan oproti tomu staví hlavně na hranách a je tu za lidového pracanta - ostatně pro tuto úlohu byl určen již od počátku, když se rodil v továrně Nissanu. S tím ostatně souvisí i vzhled světlometů, které jsou opravu výrazné a navazují na čelní masku. Třída X oproti tomu používá mnohem menších kousků, jenž jsou navíc posazeny výše a poněkud vzadu.
Zajímavý je pak pohled na interiér, kde Mercedes nezvládá zamaskovat plebejský původ vozu zejména v oblasti voliče automatu. Trčící madlo vypadá skutečně lacině, zatímco Renault za svůj manuál může získat jen body. Ve výsledku je to ale jediná oblast, ve zbytku míří na vrchol třída X se zcela novou palubkou a středovou konzolí.
Finální „rozstřel“ tedy záleží pouze na vás. Pokud chcete provedení, které se tváří jako čistokrevný off-road a jež dokáže na korbu skutečně naložit tunu nákladu, pak zcela jistě bude vaší volbou Renault Alaskan. Úlohu netradičního „lva salónů“ ovšem dokáže daleko lépe zastat Mercedes, který zcela jistě nabídne i více komfortu uvnitř.
Renault Alaskan i Mercedes-Benz třídy X mají stejný původ v Nissanu Navara. Oba vozy však cílí na diametrálně odlišné zákazníky
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 59 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva