Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes X vs. Renault Alaskan: kdo lépe „zmastil” Nissan Navara?
8.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned dvě novinky diametrálně odlišných značek mají shodný základ v Nissanu Navara. Každá značka přitom japonský původ maskuje jinou cestou.
O příchodu prvního, respektive historicky spíše druhého, pick-upu Mercedesu mluvíme již delší dobu. Teprve před pár dny nám ovšem třícípá hvězda umožnila první pohled na svou novinku. Je ovšem třeba dodat, že prozatím tu stále máme jen koncept, produkční varianta dorazí až ve druhé polovině příštího roku. Třída X přitom rozhodně není zcela novým vozem, ale přepracovaným Nissanem Navara.
Na stejném základu vznikl i Renault Alaskan, který ovšem rovnou dorazil již jako sériový model. Mohlo by se tedy zdát, že Francouzi nepřikročili k takovým modifikacím jako Němci. Ostatně lidé z Mercedesu se nás před pár dny pokusili přesvědčit, že jejich třída X rozhodně není jen tak obyčejnou předělávkou. Místo toho se máme dočkat naprostého vrcholu mezi pick-upy, jenž nesnese srovnání.
Řeč byla především o podvozku, který se dočkal širšího rozchodu kol i řady dalších modifikací, což mělo napomoci diametrálně odlišnému chování, lepší stabilitě i vyššímu komfortu. Jaká je ovšem skutečnost, to ještě pár měsíců nezjistíme. Přesto ovšem třídu X hodláme podrobit jistému srovnávání, a to právě se zmiňovaným Renaultem Alaskan.
Samozřejmě, jak jsme již uvedli, model Mercedesu je jen předprodukčním konceptem, a proto se ještě designově více či méně změní. Týkat se to nejspíše bude především zadních světlometů, ve zbytku půjde spíše o detaily. To platí o přídi, která je ve srovnání s Renaultem více vzpřímená. Zároveň je však také oblejší, což z třídy X dělá pohlednější auto.
Alaskan oproti tomu staví hlavně na hranách a je tu za lidového pracanta - ostatně pro tuto úlohu byl určen již od počátku, když se rodil v továrně Nissanu. S tím ostatně souvisí i vzhled světlometů, které jsou opravu výrazné a navazují na čelní masku. Třída X oproti tomu používá mnohem menších kousků, jenž jsou navíc posazeny výše a poněkud vzadu.
Zajímavý je pak pohled na interiér, kde Mercedes nezvládá zamaskovat plebejský původ vozu zejména v oblasti voliče automatu. Trčící madlo vypadá skutečně lacině, zatímco Renault za svůj manuál může získat jen body. Ve výsledku je to ale jediná oblast, ve zbytku míří na vrchol třída X se zcela novou palubkou a středovou konzolí.
Finální „rozstřel“ tedy záleží pouze na vás. Pokud chcete provedení, které se tváří jako čistokrevný off-road a jež dokáže na korbu skutečně naložit tunu nákladu, pak zcela jistě bude vaší volbou Renault Alaskan. Úlohu netradičního „lva salónů“ ovšem dokáže daleko lépe zastat Mercedes, který zcela jistě nabídne i více komfortu uvnitř.
Renault Alaskan i Mercedes-Benz třídy X mají stejný původ v Nissanu Navara. Oba vozy však cílí na diametrálně odlišné zákazníky
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 12 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva