Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Moderátor Top Gearu totálně strhal nejnovější ostrý Mercedes po prvním testu
24.8.2019 | Petr Miler
Za největší zklamání mezi moderními AMG, které kdy řídil, označuje nové ostré Áčko Chris Harris. Kritizuje ale v podstatě přesně to, co bylo vlastní už jeho předchozí generaci.
Lidé, kteří jsou zvyklí říkat své autentické názory, jsou obvykle z automobilové žurnalistiky vytlačováni. Kritický přístup se výrobcům nehodí do krámu a jejich moc na obsahem automobilových médií je obrovská. Jsou to oni, kdo určuje, jací novináři dostanou jako první informace o nových modelech a jsou to oni, kdo určuje, komu budou jako první zapůjčeny. A v neposlední řadě - rozdělují velké peníze ze svých reklamních rozpočtů, které většina médií potřebuje k tomu, aby vůbec mohla žít.
Zachovat si za této situace nezávislost, je mimořádně složité. Můžete si říci, že nebudete stát o ony novinky z první ruky, že nebudete stát o publikaci testů v době, kdy to čtenáře nejvíce zajímá a že přežijete i z peněz jiných inzerentů, prosadit se s tímto přístupem je ale komplikované. Proto kriticky smýšlející lidé z oboru mizí - nakonec jsou to sama média, která je vytlačují ze scény, neboť nechtějí mít problémy. Raději se spokojí s tuctovým, nekritickým obsahem, ovšem v první linii a s kopicí reklamy za zády. Je to hra na novinařinu, ne novinařina.
Existuje jen málo výjimek, jednou z nich je ale aspoň povětšinou Chris Harris. Prožil si řadu vzestupů a pádů, nikdy se ale nepřipojil k davu a nikdy neopustil obor, jen si někdy také musel dělat sám videa pro svůj kanál na Youtube. Teď je ale zrovna na vrcholu. Pracuje pro Top Gear, kterému „ne” dlouhodobě nemůže říkat žádná automobilka a on toho využívá k tomu, aby dál zůstal otevřený.
Nejnověji se zúčastnil první prezentace nového Mercedesu-AMG A45 a ohromen skutečně nebyl, tedy alespoň ne v pozitivním slova smyslu. Z auta byl tak rozčarovaný, že se o své dojmy musel podělit na Instagramu. A na ostrém Áčku nenechal nit suchou.
„A45S. Největší zklamání mezi moderními AMG, které jsem kdy řídil. Nedotáčivé na vjezdu do zatáčky, falešně přetáčivé v drfitovacím módu na výjezdu. Nikdy tedy není neutrální. Brzdy vydržely půl kola. Na silnici neklidná jízda s těžkým hlukem od kol. Postavené tak, aby okouzlilo influencery na prvním představení, což beru, že dokázalo,” napsal doslova Harris.
Sami jsme zatím s novým A45 S od AMG nejeli, ale není těžké tomu věřit. Tohle auto nikdy nebyl obecně povedený hot hatch, jeho první generaci jsme v testu označili za cirkus Affalterbach. Byl stvořen tak, aby dělal hlavně dobrý první dojem, dobrou show - tři krátké rychlosti pro maximální zrychlení na stovku, rámus z výfuku jak při honu a dál? Dál už toho moc nebylo, uspokojivé ostrou jízdu na technické trati tohle auto nikdy nebylo schopno.
Novinka se tedy zjevně drží receptu, podle kterého vznikl předchůdce, možná některé kontroverzní aspekty posouvá ještě dál. Alespoň, že to někdo řekl. Ostatně i narážka na „influencery” bez jakéhokoli technického povědomí, vysokých nároků či schopnosti ukázat auto blízko limitu svých možností je trefná, neboť nepochybně mění způsob, jakým jsou automobily vyvíjeny. Protože pokud někdo získá pozornost milionů lidí tím, že s rozjařeným úsměvem ukazuje jen to, jak nějaké auto vypadá nebo zrychlí na stovku, zatímco podrobné testy marně touží po pozornosti, musí se to na produktu projevit.
Chyba ale není v lidech, tradiční média si za to mohou sama, právě kvůli výše zmíněnému. Svou zaprodaností často servírují stejně bezcenný obsah, akorát v méně srozumitelném balení. Tak proč mu věnovat pozornost? Díky bohu za to, že se to Chris Harris snaží i ze své nynější pozice změnit.
Chris Harris pár větami nový Mercedes-AMG A45 S totálně strhal
Je to podle něj největší zklamání mezi moderními AMG, které kdy řídil
Zdroj: harrismonkey@Instagram
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 2 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 4 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 5 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva