Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Moderátor Top Gearu za 4 minuty zhodnotil desítky aut na trhu, servítky si nebral
15.3.2019 | Petr Prokopec
Chcete nové auto, nevíte, co vybrat a ani nemáte čas to zkoumat? Britský novinář vás na trhu zorientuje během necelých čtyř minut, kompaktní SUV mu stojí akorát za odplivnutí.
Zcela nových, už pár let sloužících či pozvolna odkvétajících automobilů je na trhu vždy nepřeberné množství, většina lidí si ale může dovolit pořízení jednoho či maximálně dvou. Které vybrat? To je otázka za milion, na kterou se odpověď nehledá zrovna snadno. Chris Harris se o to však pokusil. Na novém videu Top Gearu se probírá většinou zajímavých aut na trhu v řadě tříd a zvládne to během necelých 4 minut.
Začněme u městských vozů, kde Harris strhá Hyundai i10 za to, že hatchback není tak dobrý jako ostatní modely značky. Renault Twingo se pak sice chlubí motorem vzadu, tedy neobvyklou koncepcí, ovšem jeho kontrola trakce je prý nejhorší, jakou kdy poznal svět silničních aut. A Toyota Yaris byla postavena s ohledem na co nejnižší náklady, což se projevuje hlavně v kabině, jež vám bude připadat ultra laciná. Vítězem se tak stává Volkswagen up!, který zkrátka dělá vše daleko lépe než soupeři.
Přesunout se můžeme k malým vozům, kde rovněž najdeme zástupce VW. Polo se ale chvály nedočká, jakkoliv si řada lidí myslí, že jde v podstatě o zmenšený Golf. Dle Harrise tomu tak ale není, místo toho je hatchback nudný a nezáživný. Mini pak pro změnu vypadá jako britský vůz očima Němce, tedy jako paskvil, zatímco Opel Corsa je momentálně jen o trochu méně tragický, než býval. Zlato tedy bere Ford Fiesta, jak je v Británii pomalu tradicí.
O jeden plivanec dále se dostáváme k malým SUV a možná největší kontroverzi Harrisova nového videa. Neoslovil jej ani Volkswagen Tiguan, ani Opel Mokka, Ford Kuga či Nissan Qashqai. Harris je považuje jen za hromadu plechu, která nemá proti VW Golf jedinou šanci. A stejně tak smýšlí rovněž o Peugeotu 308, Opelu Astra či dokonce Mercedesu třídy A. Na všechna tato auta máte zapomenout, protože prostě existuje Golf.
Stejně tak je dle Harrise možné zapomenout rovněž na BMW řady 3, i přes jeho pověst auta pro řidiče. A mimo se ocitá rovněž Audi A4 a Alfa Romeo Giulia, ačkoliv první vůz se chlubí působivou kabinou a druhý dává světu najevo, že jste tak trochu šílenec. To vše ale přebíjí Mercedes-Benz třídy C, který zlepšuje vaši image. A co je zajímavé, dle Chrise disponuje také zajímavými dieselovými motory, což kontroverzi ještě umocňuje.
Dostáváme se k velkým SUV, tedy k další kategorii, kterou Harris příliš nemusí. Ostatně již v minulosti dal jasně najevo, že by raději bral i otřískaný kombík než některé z těchto novodobých monster. Land Rover Discovery mu přijde mega-ošklivý, Hyundai Santa Fe pak rozhodně nestojí za více než milion korun a BMW X5 připomíná policejní auto. Navíc je horší než minulá generace. Vítězem je proto Volvo XC90, tak trochu z nouze.
Zamířit tak můžeme k úplně poslední kategorii, k manažerským vozům, kde Volvo V90 působí tak trochu jako pěst na oko. Jde o jediný kombík, navíc je k mání je pouze se čtyřválcem, což Harrisovi vadí. A jelikož jej neoslovil ani Jaguar XF, odehraje se finální rozstřel mezi BMW řady 5 a Mercedesem třídy E. Pokud by šlo o verze M5 a E63, dostala by přednost třícípá hvězda. U běžných modelů je tomu ale naopak.
Tím nám Harrisův ultra rychlý průzkum trhu končí, úplně na všechny kategorie se tedy nedostalo. To ovšem nevadí, alespoň nemáte na výběr velké množství favoritů. Pokud nyní do dané selekce dosadíte ještě své finanční možnosti, jste prakticky na konci hledání. Tedy pokud máte pocit, že „Schváleno Chrisem Harrisem“ je nálepka, kterou byste chtěli vozit na svém příštím autě...
Chris Harris vybíral nejlepší auta několika tříd, bez kontroverzí se to neobešlo
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 3 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 5 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 6 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB