Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Monstrózní dubajské SUV vyzvalo na souboj ostré Němce. Skončilo to překvapivým debaklem
14.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto je monstrum mezi monstry, přesto by si na něj v klání se sporťáky od AMG nikdo nevsadil. Výsledek můžete vidět sami, je ale otázkou, jakou realitu vlastně ukazuje.
Automobilku Devel máme spojenou především s modelem Sixteen, který sice stále ještě nedorazil do sériové výroby, ovšem díky šestnáctiválcovému motoru o výkonu 5 000 koní neustále budí pozornost. Chystaným supersportem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na model Sixty, o kterém jsme též dříve psali. Ten se poprvé ukázal loni na autosalonu v Dubaji, kde si okamžitě získal pozornost bohatých šejků. S ohledem na vzhled připomínající armádní speciál se šesti koly to vlastně ani není překvapivé.
SUV Sixty kromě třech náprav a centrálního dofukovacího systému, jenž umožňuje měnit tlak v pneumatikách i během jízdy, dostalo 6,7litrový osmiválcový turbodiesel. Ten byl naladěn na 720 koní a 1 000 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou nezajímavá čísla. Otázkou samozřejmě je, s kolika kilogramy je tento výkon spojen, to Devel zatím nezmiňuje. Udává však, že vůz zvládá stovku za 5,8 sekundy a maximálka 150 km/h je dána jen omezovačem.
Právě akcelerace šestikolového SUV je v tuto chvíli nadmíru důležitá, neboť Devel Sixty nastoupil k závodům ve sprintu s Mercedesem-AMG GT S i třídou G. První zmíněný vůz pak sice disponuje „jen“ 510 koňmi a 670 Nm, ovšem s 1 645 kily je zároveň stoprocentně o parník lehčí. Není proto divu, že oficiální parametry v jeho případě zmiňují pouze 3,7sekundový sprint na stovku. Tedy o dvě sekundy lepší čas než u Develu.
Nové video ale ukazuje něco zcela jiného, a sice naprosté zostuzení německých vozů, z nichž každé se musí vypořádat s mračny sazí, jež Sixty při rozjezdu vyprodukuje. To je překvapivé, pokud má skutečně má jít o model, který se pyšní „pouze“ oněmi 720 koňmi. Devel pak sice chystá ještě verzi, která nabídne dvojnásobný výkon, ta ovšem má být stále ve vývoji, nikoliv schopná provozu.
Je tedy možné, že závod je pouze simulovaný? Na jednu stranu bychom vůbec nedivili, kdyby řidič Mercedesu skutečně mačkal plyn jen tak na půl. Skutečnost ale spíše bude v chytrém střihu - ostatně z řady záběrů je patrné, že Devel má náskok při rozjezdu, ovšem poté jej AMG začíná stahovat. A jelikož jeho maximálka není zrovna vysoká, závod se rozhodně nejel na čtvrtmíli, ale spíše na poloviční vzdálenost.
Jinými slovy tedy mohlo být vše upraveno ve prospěch Develu. Zrovna něco takového si ovšem automobilka mohla odpustit, neboť je více než jisté, že zejména ropní šejci po tomto SUV půjdou více než slepice po flusu, ať už bude rychlejší než AMG GT nebo nikoli. A pokud jim základ bude připadat málo extrémní a pomalý, mohou jednoduše sáhnout po oné variantě s 1 500 koňmi a karbonovém bodykitu, který zredukuje jak hmotnost, tak i obsah jejich peněženek...
Nové SUV Devel Sixty mělo ve sprintech zcela zesměšnit Mercedes-AMG GT S i třídu G. Skutečně to ovšem dokázalo? Nebo v jeho prospěch rozhodl pouze skvělý start na krátkém sprintu?
Takto se Devel Sixty nebo 60 představil na autosalonu v Dubaji. Tehdy bylo na místě pochybovat, zda vůbec jezdí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 41 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva