Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Monstrózní dubajské SUV vyzvalo na souboj ostré Němce. Skončilo to překvapivým debaklem
14.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto je monstrum mezi monstry, přesto by si na něj v klání se sporťáky od AMG nikdo nevsadil. Výsledek můžete vidět sami, je ale otázkou, jakou realitu vlastně ukazuje.
Automobilku Devel máme spojenou především s modelem Sixteen, který sice stále ještě nedorazil do sériové výroby, ovšem díky šestnáctiválcovému motoru o výkonu 5 000 koní neustále budí pozornost. Chystaným supersportem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na model Sixty, o kterém jsme též dříve psali. Ten se poprvé ukázal loni na autosalonu v Dubaji, kde si okamžitě získal pozornost bohatých šejků. S ohledem na vzhled připomínající armádní speciál se šesti koly to vlastně ani není překvapivé.
SUV Sixty kromě třech náprav a centrálního dofukovacího systému, jenž umožňuje měnit tlak v pneumatikách i během jízdy, dostalo 6,7litrový osmiválcový turbodiesel. Ten byl naladěn na 720 koní a 1 000 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou nezajímavá čísla. Otázkou samozřejmě je, s kolika kilogramy je tento výkon spojen, to Devel zatím nezmiňuje. Udává však, že vůz zvládá stovku za 5,8 sekundy a maximálka 150 km/h je dána jen omezovačem.
Právě akcelerace šestikolového SUV je v tuto chvíli nadmíru důležitá, neboť Devel Sixty nastoupil k závodům ve sprintu s Mercedesem-AMG GT S i třídou G. První zmíněný vůz pak sice disponuje „jen“ 510 koňmi a 670 Nm, ovšem s 1 645 kily je zároveň stoprocentně o parník lehčí. Není proto divu, že oficiální parametry v jeho případě zmiňují pouze 3,7sekundový sprint na stovku. Tedy o dvě sekundy lepší čas než u Develu.
Nové video ale ukazuje něco zcela jiného, a sice naprosté zostuzení německých vozů, z nichž každé se musí vypořádat s mračny sazí, jež Sixty při rozjezdu vyprodukuje. To je překvapivé, pokud má skutečně má jít o model, který se pyšní „pouze“ oněmi 720 koňmi. Devel pak sice chystá ještě verzi, která nabídne dvojnásobný výkon, ta ovšem má být stále ve vývoji, nikoliv schopná provozu.
Je tedy možné, že závod je pouze simulovaný? Na jednu stranu bychom vůbec nedivili, kdyby řidič Mercedesu skutečně mačkal plyn jen tak na půl. Skutečnost ale spíše bude v chytrém střihu - ostatně z řady záběrů je patrné, že Devel má náskok při rozjezdu, ovšem poté jej AMG začíná stahovat. A jelikož jeho maximálka není zrovna vysoká, závod se rozhodně nejel na čtvrtmíli, ale spíše na poloviční vzdálenost.
Jinými slovy tedy mohlo být vše upraveno ve prospěch Develu. Zrovna něco takového si ovšem automobilka mohla odpustit, neboť je více než jisté, že zejména ropní šejci po tomto SUV půjdou více než slepice po flusu, ať už bude rychlejší než AMG GT nebo nikoli. A pokud jim základ bude připadat málo extrémní a pomalý, mohou jednoduše sáhnout po oné variantě s 1 500 koňmi a karbonovém bodykitu, který zredukuje jak hmotnost, tak i obsah jejich peněženek...
Nové SUV Devel Sixty mělo ve sprintech zcela zesměšnit Mercedes-AMG GT S i třídu G. Skutečně to ovšem dokázalo? Nebo v jeho prospěch rozhodl pouze skvělý start na krátkém sprintu?
Takto se Devel Sixty nebo 60 představil na autosalonu v Dubaji. Tehdy bylo na místě pochybovat, zda vůbec jezdí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch