Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku

Tedy na první pohled je to k nevíře, se znalostí těch správných reálií vám to zase tak zvláštní nepřijde. Někde si na zkrátka na podobné libůstky potrpí i vysocí státní úředníci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku

27.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tedy na první pohled je to k nevíře, se znalostí těch správných reálií vám to zase tak zvláštní nepřijde. Někde si na zkrátka na podobné libůstky potrpí i vysocí státní úředníci.

Příležitostný fotograf Max Finkel při procházkách po rodném New Yorku rád zvěčňuje zajímavé automobily. A některými úlovky se chlubí na Twitteru, jako v tomto případě. Na jeho nejnovějších záběrech vidíme Chevrolet SS, což je jistě neobvyklý, ale ne zase tak zajímavý automobil. Proč bychom si jej tedy měli všímat?

Podívejte se na registrační značku, je na ní CXZ 0001. Patří australskému konzulátu v New Yorku (C je diplomatický symbol, XZ označuje Austrálii) a spatřen v něm byl sám australský generální konzul. Ne na zadním sedadle, ale přímo za volantem. Ani to ale není vše, co by mělo upoutat vaši pozornost.

Max Finkel si všiml i specifikace vozu, která fajnšmekry mile překvapí. Jde o sedan s motorem ze sportovního Chevroletu Corvette, manuální převodovkou a pohonem zadních kol - pro mnohé řidičský ideál. Konkrétně vepředu tepe 6,2litrový atmosférický osmiválec LS3 známý z Corvette Stingray, který je v tomto případě naladěný na 309 kW (420 koní) a 562 Nm. Standardem je tedy automat, ale vítanou možností je příplatkový manuál, který výkon posílá na zadní kola. A právě tím byl osazen tento vůz.

Australský generální konzul je vysoce postavený diplomat, kterého si spojíme s uhlazeným vystupováním a decentním stylem. Člověk, který by snad i manželce přistižené při nevěře poslal protestní nótu, se tedy po New Yorku přesunuje tak, že v rukou třímá extrémnísedan s šestilitrovým motorem a manuálem. To musí být nadšenec k pohledání, zrovna v případě Australana to ale dává perfektní smysl. V této zemi je největší poptávka po vrcholných či sportovních verzích na počet obyvatel na světě a třeba nejprodávanějším modelem Škody je tam Octavia RS. Pan generální konzul tak vlastně reprezentuje přesně to, čím je jeho země výjimečná.

Proč je oním vozem Chevrolet SS, má už ryze racionální důvod - je to americký klon australského Holdenu Commodore VF, takže pokud chcete v USA jako Australan koupit auto domácí produkce, nemůžete resp. nemohli jste (vlastní auta Holdenu jsou už pár měsíců bohužel mrtvou větví vývoje) vybrat lépe. Stroj generálního konzula umí zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund a o zastavení se starají brzdy Brembo s kotouči o rozměru 335x32 milimetrů vpředu a 324x22 mm vzadu. Od australského Holdenu se liší pouze odlišnou maskou chladiče a předním nárazníkem, oba supersedany mají údajně rozloženou hmotnost 50:50.

Dokážete si představit, že by v něčem takovém jezdil někdo jako Jan Kavan či kdokoli podobný? My snad ani ne. Australané jsou ale odmalička učeni bavit se automobily a mají pro to dobré podmínky. „Nemáme mezi městy hustou dopravu, jako mají v Evropě. Jistě, nemáme dálnice, ale když chcete řídit, Austrálie je k tomu docela dobré místo,” řekl svého času Paul Ellis z australského zastoupení Porsche. A tak zatímco ve většině zemí se ve velkém kupují spíše základní motorizace, v Austrálii je tomu přesně naopak. Nevíme tedy, jak moc dobře si půjde užít takové auto ve věčně přeplněném New Yorku, ale víte jak je to s tím zvykem a železnou košilí...


Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 1 - Chevrolet SS 2014 manual foto 15Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 2 - Chevrolet SS 2014 manual foto 16
Australský generální konzul v New Yorku sám řídí tohle auto...

Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 3 - Chevrolet SS 2014 manual foto 01Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 4 - Chevrolet SS 2014 manual foto 02Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 5 - Chevrolet SS 2014 manual foto 03Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 6 - Chevrolet SS 2014 manual foto 04Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 7 - Chevrolet SS 2014 manual foto 05Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 8 - Chevrolet SS 2014 manual foto 06Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 9 - Chevrolet SS 2014 manual foto 07Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 10 - Chevrolet SS 2014 manual foto 08Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 11 - Chevrolet SS 2014 manual foto 09Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 12 - Chevrolet SS 2014 manual foto 10Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 13 - Chevrolet SS 2014 manual foto 11Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 14 - Chevrolet SS 2014 manual foto 13Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 15 - Chevrolet SS 2014 manual foto 12Motor 6,2 V8, manuální řazení. Je k nevíře, kdo s tímto autem jezdí po New Yorku - 16 - Chevrolet SS 2014 manual foto 14
... z našeho pohledu extrémní Chevrolet SS osazený motorem 6,2 V8 a manuální převodovkou

Zdroj: max finkel@Twitter

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše