Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Motorů V12 se nevzdáme, stále mají potenciál, říká nový šéf Lamborghini
27.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka sice do budoucna připouští elektrifikaci, zatím ale dále pracuje na motorech s dvanácti válci. Autonomní řízení zcela odmítá.
Pro Lamborghini jsou klíčové dva prvky, a sice vzhůru výklopné dveře a vidlicový dvanáctiválec. Ani jedno sice není doménou modelu Huracán, nicméně Aventador, stejně jako před ním Murciélago, Diablo, Countach či Miura, je samozřejmě měly. Nový šéf automobilky Stefano Domenicali v rozhovoru pro magazín Autocar uvedl, že minimálně s dvanáctiválcem do budoucna můžeme počítat.
„Naši hlavní zákazníci i dealeři po celém světě volají: „Prosím, nedotýkejte se motoru V12.“ A proto budeme pokračovat s pracemi v tomto směru. Jakmile ovšem bude elektrifikace pro naše vozy relevantní, za dostupnou cenu a přidá na hodnotě, musíme si být jisti, že budeme dostatečně flexibilní, abychom na ni mohli přepřáhnout,“ dodává k celé záležitosti Domenicali.
Z jeho slov je tak jasné, že Lamborghini sice dvanáctiválce zachová, někdy v příštích letech k nim ale může přidat elektromotory, které je jednoho dne mohou také nahradit. „Musíme sledovat, jak se chová trh v rámci emisí a legislativy, ale nevidím v tom problém. Jsme vždy otevřeni tomu, jak se věci vyvíjí. Z krátkodobého hlediska si pak myslím, že v motorech V12 je stále ještě vývojový potenciál.“
Zatímco jistá forma elektrifikace je zřejmě nezbytná, autonomnímu řízení se Domenicali brání. „Pokud vlastníte Lamborghini, pak máte vášeň pro řízení a toto chceme zachovat. Nicméně nové technologie mohou mít pro řidiče jistou váhu. Např. pokud jste na okruhu a head-up displej vám ukáže, jak maximalizovat váš potenciál při využití telemetrie.“
Dále nový šéf značky naznačil, že stejně jako konkurenční Ferrari i on počítá s jistým stropem v rámci produkce. Dvoumístné modely by tak neměly překročit kvótu zhruba 3 500 vozů ročně. Chystané SUV Urus však do této kategorie nespadá, přičemž značka hodlá být v daném segmentu patřičně agresivní. Musí si však být jista, že má správný produkt se správnou hodnotou.
Budoucnost Lamborghini tedy opravdu nevypadá špatně. Aventador a Huracán, respektive jejich nástupci, budou i nadále exkluzivním zbožím. Ten větší navíc setrvá u vidlicových dvanáctiválců a nejspíše také křídlových dveří. Kvůli stále přísnějším emisím však bude třeba za pár let zasadit do dané rovnice také elektromotor.
Nový šéf italské automobilky Stefano Domenicali potvrdil, že vidlicové dvanáctiválce zůstanou nadále součástí firmy. Do budoucna je ale jejich elektrifikace nevyhnutelná
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva