Reklama

Musk to má spočítané, jeho firmy už dostaly dotace ve výši 118 mld. Kč

 | 33 příspěvků | 3.6.2015 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Plechý

Nepochybuji o tom, že Musk.. | 3.6.2015 12:38reagovat
avatar

Nepochybuji o tom, že Musk je inteligentní člověk. Je jen otázka, k čemu tu inteligenci použije. Aktuálně se zjevně rozhodl, že - s prominutím - k ochcávání všech okolo. Proč si nevzít, když dávají, že... Morálka stranou. My máme svého Babisconiho, USA mají Muska. Je to stejné, oba žijí hlavně z peněz, které jim ostatní dávají, aniž by chtěli. To opravdu není byznys hodný respektu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Nepochybuji o tom, že Musk.. | 3.6.2015 12:41reagovat
avatar

jak rikas, je to ubohy. a jeste rikat, ze jiny dostavaj vic? wtf? kdyz chce prorazit s elektromobily, prosim. ale za svoje penize nebo penize svych priblblych investoru, to je jejich vec. brat si penize od jinych je hanebny a divim se, ze to i v americe je v takovy mire mozny. kde dneska aspon trochu funguje trh?

Nepřihlášený peeepan

Neni to take jednoduche ja.. | 3.6.2015 13:19reagovat
avatar

Neni to take jednoduche jak je v clanku napisane. Napr. vlastne prachy dal Musk do Tesly v tedy kedy o nej este nikto nevedel. Dalsie peniaze dostali od statu v tedy ked robili Model S.

Cele je to len o tom, ze ked nezoberiete vy, zoberie iny. Mna skorej serie to, ze kazda mega firma dostane sialene ulavy a dotacie na kde co a ostatny nech si utru sopel.

V USA podporuju rozvoj vsetkeho druhu. Firmy, ktore tam teraz rozbiehaju vesmirny biznis ako SpaceX alebo ULA by bez vladnych penazi a podpory nedokazali nic. Je to oblast, ktora vyzaduje sialene pociatocne naklady.

Nepřihlášený E15

Reakce na: Nepochybuji o tom, že Musk.. | 3.6.2015 14:03reagovat
avatar

akorát, že Musk ty dotace (jsem zásadně proti dotacím!) MOŽNÁ použije alespoň k nějakému progresu globálního významu v rámci automobilového průmyslu, vývoje technologií a pod. Náš Babica jimi akorát zaneřádí naše lokální životní prostředí.... (pěstováním řepky a výrobou bionafty počínaje a pěstováním nevím čeho a výrobou biolihu konče)

Nepřihlášený

Zajímavé informace... také.. | 3.6.2015 14:04reagovat
avatar

Zajímavé informace... také dost děsivé

Nepřihlášený DDT

už má dávno za nehty, a děl.. | 3.6.2015 16:14reagovat
avatar

už má dávno za nehty, a dělá to co ho baví za peníze jiných, kdo by to nechtěl, že...

tady je vidět ta vychcanost a debilita zároveň, kdy si nějaká skupina lidí uzurpuje možnost odejmout a po vlastním rozhodnutí investovat prostředky ostatních.

pokud se ostatní ovce nechají i nadále stříhat, vždy bude tu vlnu někdo někomu rozdávat...

Nepřihlášený ExFun

Na elektromobily zatím nen.. | 3.6.2015 16:51reagovat
avatar

Na elektromobily zatím není správná doba, ale z porovnání účinnosti spalovacího motoru a elektromotoru je jasné, co vyhraje v dlouhodobém horizontu. Pokud nepřijde nějaká nová technologie pohybu, elektromobily vyhrají na komerční bázi v momentu, kdy budeme schopni elektřinu lépe skladovat nebo na místě vyrábět. Tesla přišla s touto vizí a byť zatím není životaschopná, udělala přípravu na motoristickou revoluci. Stačí jen vyřešit ono skladování energie.

Dříve se tyto revoluční technologie financovaly podporou výzkumu za válek, dnes dotacemi. Představa že dnes někdo v odvětví s vysokou bariérou vstupu bez dotací rozběhne revoluční produkt je stejně naivní, jako myslet si, že spalovací motory odolají náporu elektromotorů.

Proto investoři do Tesly cpou tolik peněz - je to sázka na jistotu. Rizikem je krach Tesly než se vyřeší baterie, ve všech ostatních scénářích bude Tesla úspěšná i kdyby měla jen žít z patentů, které teď sbírá....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený karel

Ano a presne to skladovani.. | 3.6.2015 18:06reagovat
avatar

Ano a presne to skladovani energie se resi už přes 100 let :D

Nepřihlášený hlupy jano

ktovie ako k tej sume pris.. | 3.6.2015 19:28reagovat
avatar

ktovie ako k tej sume prisli - odhad podla odhadov?

preco redaktor nespomenul aj kolko dostali automobilky pocas nedavnej krizy?

http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_c risis_of_2008%E2%80%9310

toto je len usa:

In September 2008, the Big Three asked for $50 billion to pay for health care expenses and avoid bankruptcy and ensuing layoffs, and Congress worked out a $25 billion loan.

By December, President Bush had agreed to an emergency bailout of $17.4 billion to be distributed by the next administration in January and February

ked ostatne automobilky nevedia (nechcu) spravit ziadnu automobilovu revoluciu, tak nech ju spravi tesla. s legalnymi dotaciami. komu to vadi, nech to zmeni, je tu predsa demokracia, ci?

Nepřihlášený

Reakce na: Na elektromobily zatím nen.. | 3.6.2015 22:14reagovat
avatar

//ale z porovnání účinnosti spalovacího motoru a elektromotoru je jasné, co vyhraje v dlouhodobém horizontu.// ??

Když k tomu elmotoru přišiješ potřebnou elektrárnu (tepelnou, protože jadernou vy ekologové nechcete) rozvody+baterky, tak jseš na horší učinnosti, jnež spalovací motor

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan K.

Na AF se už jen chodím bav.. | 3.6.2015 22:21reagovat
avatar

Na AF se už jen chodím bavit nad články redaktorů o elektromobilech, ideálně o tesle....arogance a pokrytectví tu nezná mezí...

Co je špatného na dotacích pro vývoj aut s udržitelným pohonem? ... Aspoň dělá něco pozitivního co dává smysl. Kor v Americe kde "vrcholem" techniky je atmosférickej spalovací motor s objemem 6 litrů...

O tom je celý přerozdělování peněz, podle akutální politiky státu...

Už vidím místní kritiky jak odmítají státní dotaci na rozjezd svýho podniku...Blbci..aneb hloupej kdo dává, hloupější kdo nebere...

Nepřihlášený Jan K.

Reakce na: //ale z porovnání účinnost.. | 3.6.2015 22:24reagovat
avatar

Ano argument, že k elektromotoru se musí přičíst elektrárna a baterky může použít snad jen naprostej zabedněnec...

Připočti si ke spalovacímu motoru těžbu roby, rafinérky a výrobu samotnýho motoru...

To už neexistuje selskej rozum?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Io

Reakce na: Ano argument, že k elektro.. | 3.6.2015 22:32reagovat
avatar

Néééééééé, přeci benzín a nafta do té benzínky naprší. :-DDDDD.

Nepřihlášený

Reakce na: Ano argument, že k elektro.. | 3.6.2015 22:40reagovat
avatar

Dobře. Tak pro učely porovnání vezmi (paro) plynovou elektrárnu a spalovací motor na plyn. A jseš tam, kde jsem psal.

Nepřihlášený Io

Reakce na: //ale z porovnání účinnost.. | 3.6.2015 22:42reagovat
avatar

https://www.youtube.com/watch?v=6IXoTVXzQxI

Napřed si něco zjisti.

na výrobu 1l benzínu je potřeba cca. 1200 Wh.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: https://www.youtube.com/wa.. | 3.6.2015 23:12reagovat
avatar

Soudruh tady psal o učinnosti spalovacího motoru, takže tam dej stejnej plyn, jak do elekrárny a jak ti to vyjde potom?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Io

Reakce na: Soudruh tady psal o učinno.. | 3.6.2015 23:33reagovat
avatar

Jabka hrušky? Obojí je ovoce co? Ta tvoje teze by měla pravdu pokud by ten benzín do té čerpačky napršel. Pokud se to u vás děje rád si tam zajedu. Pokud někdo počítá účinnost celého systému s výrobou přenosem až po pohyb tak to stejné musí udělat u benzínu. Od rafinace ropy, zpracování, dopravu až po ten pohyb. Jinak to jsou ty hrušky a jabka.

Nepřihlášený m3

Reakce na: Soudruh tady psal o učinno.. | 3.6.2015 23:48reagovat
avatar

nezapomen ale taky, ze ta elektrarna pracuje na sve maximalni ucinnosti neustale, kdezto spalovak v aute spis vyjimecne, nehlede na to ze elektina ze zasuvky pochazi z kombinace zdroju, vcetne tech "zadarmo" (voda, solar, atd..)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Ano argument, že k elektro.. | 4.6.2015 03:09reagovat
avatar

No koukám, že selskej rozum už fakt neexistuje.

Ti kdo se posmívají a vykřikují něco o těžbě ropy a pršení benzínu do nádrže zřejmě žijí v představě, že uhlí se v kotli uhelné elektrárny samo zhmotňuje, zřejmě kondenzací vakua.

A nebo že by ne? Kolik je potřeba energie na výrobu 1 kg energetického uhlí?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: No koukám, že selskej rozu.. | 4.6.2015 07:13reagovat
avatar

Jaký uhlí, jaký uran? Jaká likvidace jaderného odpadu?

Elektřina se přece vyrábí levně třením ebonitové tyče liščím ocasem. Alespoň zdejší slumíčkoví zelení aktivisti si to zřejmě myslí.

Nepřihlášený

Reakce na: nezapomen ale taky, ze ta.. | 4.6.2015 09:50reagovat
avatar

No ale tu alektrárnu "pro auta" ještě nemáš. Takže v zájmu objektivity musíte říct:

Zrušíme všechny špinavé spalováky, hurá!

A proto musíme vybudovat stovky nových jaderných bloků.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Io

Reakce na: No ale tu alektrárnu "pro.. | 4.6.2015 10:21reagovat
avatar

A na to jsi přišel kde? Máš na to nějaké tvrzení? Ne demagogii, ale výpočty.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: A na to jsi přišel kde? Máš.. | 4.6.2015 10:38reagovat
avatar

Já ti nevím, selský rozum?

Když ti auto sežere dejme tomu min 30-50 kWh denně x počet aut v Evropě (150 mil?) = co ti z toho vyjde?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Io

Reakce na: Já ti nevím, selský rozum?.. | 4.6.2015 12:48reagovat
avatar

Můžeš mi tedy ještě selsky vysvětlit kde jsi přišel k hodnotě 30-50kWh. Jaký je průměrný denní nájezd vozidel?

Dnešní elektromobil spotřebuje průměrně 15 kWh na 100 km. Průměrný roční nájezd českého auta bude řekněme 15 000 km (http://www.auto.cz/cesi-rocne-ujedou-deset-az-dvacet-tisic- kilometru-77823) . Za rok tedy 1 elektromobil spotřebuje 2,25 MWh elektřiny.

Česká republika je pátým největším vývozcem elektřiny na světě. V roce 2014 jsme čistě vyvezli 16,9 TWh. Už čtvrtým rokem po sobě vyváží ČR kolem 17 TWh. Pro srovnání, české domácnosti spotřebují za rok kolem 15 TWh.

Aut je u nás asi 4,9 milionu. I kdyby skutečně všechna jezdila na elektřinu (což se v nejbližších 50 letech nestane), spotřebovala by 11 025 000 MWh, tedy 11 025 GWh anebo 11 TWh. Jaderná elektrárna Temelín v roce 2014 vyrobila 14,95 TWh.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Můžeš mi tedy ještě selsky.. | 4.6.2015 12:52reagovat
avatar

Já myslel, že řeč je o opravdové náhradě spal. motorů.

Vozítko, které má skoro celých 15kW není náhrada za automobil

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Io

Reakce na: Já myslel, že řeč je o opr.. | 4.6.2015 18:25reagovat
avatar

I pokud by ta spotřeba byla 30kWh tak není třeba stavět STOVKY JADERNÝCH BLOKŮ! Tesla má průměrnou spotřebu 24kWh na 100km, pochybují, že těch 4,9 mil elektroaut bude Tesel S.

Nepřihlášený

Takže jsi mi to potvrdil:.. | 4.6.2015 19:20reagovat
avatar

Takže jsi mi to potvrdil: pokud jen u nás na to bude potřeba celý Temelín, tak ve světě to budou ty stovky nových bloků. Problém je ten, že jako správný zelený fašista nemůžeš přeci operovat s tím, že se ty bloky postaví , ale naopak důrazně žádat, aby se zrušily i ty stávající. Tak jak se to povedlo soudruhům v DDR.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Io

Reakce na: Takže jsi mi to potvrdil:.. | 4.6.2015 20:44reagovat
avatar

Synku. V roce 2013 se v ČR vyrobilo 87 TWh elektřiny. Co chceš stále dostavovat? Pokud vím tak diskuze začala v ČR a pak jsi přešel na Evropu a následně na celou planetu. Pokud máš nějaké konkrétní výpočty tak je napiš. Jinak ta průměrná spotřeba elektromobilů se bude pohybovat od těch 15 - 20kWh na 100km. Teslu S bude vlastnit málo kdo. BMW I3, Peugeot ION VW E-Golf, Nissan leaf jsou reálná auta a tam se do těch 20kWh uživatel vejde. To, že v DDR si zrušili jaderky je jejich problém a teď na to doplácejí.

Nepřihlášený Ďuri

Bez dotacii by už Tesla da.. | 12.3.2019 20:13reagovat
avatar

Bez dotacii by už Tesla davno zanikla,alebo vôbec nevznikla.Dotacie už mal zrušiť Obama.A my v Europe by sme sa mali učiť na cudzich chybach a vyvarovať sa omylu v podobe dotacii na elektroauta.Američania to už pochopili...

https://www.thecarconnection.com/news/1122014_ trumps-proposed-2020-budget-would-end-electric-car-tax-credi ts

Nepřihlášený Ďuri

Ćím viac áut Tesla predáva.. | 15.3.2019 07:13reagovat
avatar

Ćím viac áut Tesla predáva,tým majú vyššie straty.

https://ycharts.com/companies/TSLA/total_long_term_ debt

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše