Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž jezdí už 32 let jedním a tím samým autem, od novoty. Na kolik ho to přišlo?
30.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že byste si v roce 1986 koupili Škodu 120 a dodnes ji používali jako vůz pro každý den? Jeden muž udělal přesně to s Audi 100 a des má hodně o čem vyprávět.
Odpoledne 12. srpna 1986 Martin Scherzinger vstoupil do prodejny Audi, aby si vyzvedl tehdy nový exemplář modelu 100 Avant (typ C3/44). V městečku Singen u Bodamského jezera tím začala pouť, která trvá déle, než sám pan Scherzinger očekával. Auto, které ujelo už 426 tisíců kilometrů, je stále v rodině prvního majitele a kombík je podle něj tak tak dobrý, jako když ho poprvé nastartoval.
Majitel si od prvního dne uchovával záznamy o všech výdajích, které mu v souvislosti s provozem auta nastaly, to je samo o sobě neobvyklé. Kupní smlouvu, účty za pohonné hmoty, pojištění, daně, STK, dálniční poplatky či opravy, to všechno Martin Scherzinger má. Každá vydaná Marka, každé utracené Euro jsou přesně zdokumentovány ve dvou malých červených poznámkových blocích. Celkově se náklady na provoz Audi vyšplhaly na 110 000 Eur (2 853 000 Kč), což je asi 25 centů za kilometr - v přepočtu cca 6,5 koruny. Ztráta hodnoty v tomto případě už nehraje klíčovou roli, původní cena byla 33 000 Marek.
První rodinný výlet v čele s Martinem proběhl hned 13. srpna 1986 na jih Itálie do Gargana. Zajíždění nového Audi probíhalo drsně s karavanem za zády na trase dlouhé celkem 1 100 kilometrů, která začínala rovnou přejezdem Alp. Něco takového se u nového auta ani nedoporučuje, ale možná tady platí otřepané „co se v mládí naučíš...” „Průsmyky jsou naší vášní,“ říká dnes Scherzinger. Devadesátikoňový motor sice měl s těžkým nákladem vždy dost práce, ale také si vždy poradil.
Dvakrát ročně probíhala rodinná koupel. Žádné hromadné sprchování, ale sešel se otec Martin, matka, syn Matthias a všichni společně věnovali celou sobotu pucování auta. Rodinné stříbro obdrželo kompletní ruční očistu včetně lakování poškozených částí do nejmenšího detailu. Přesto se v kritických místech objevily známky používání - zadní dveře a lišty už zub času ohlodal.
Od roku 1986 se auto osmkrát připletlo k nehodě. Šlo jednak o drobné poškození plechů, většinou škrábance, také ale o čtyři větší nehody, které byly v případě staršího vozu už pojišťovnou formálně vyhodnoceny jako totální škody. Rodinného stříbra se ale hned tak nevzdáte, a tak neúnavné odhodlání syna Matthiase udrželo Audi při životě. Záchraně pomohla i zásoba náhradních dílů, kterou si mladý Scherzinger preventivně vytvořil. Jeden exemplář, který pořídil jako dárce orgánů, dokonce odpovídal barvou i provedením interiéru.
Audi sloužilo celé roky bez starostí, rodina s ním projela Evropu křížem krážem. Nejdále byli na severu Skotska, kdy během čtyř týdnů zdolali 5 500 kilometrů. Před dvěma lety proběhla poslední dovolená v kempu, od té doby manželé preferují rekreaci v hotelu. „Bez karavanu můžete cestovat rychleji,“ říká Scherzinger. Teď by chtěl autu zase věnovat více času a vrátit mu vůni nového vozu. Nezbývá než držet palce. Však kdo může říci, že jednomu autu vydržel věrný několik dekád a postupně do něj investoval skoro 3 miliony korun...
Více jak tři dekády toulání po Evropě v Audi 100 Avant nakonec vyšlo jen na 6 korun a 50 haléřů za kilometr, i tak to dá dohromady tučnou sumu
Audi 100 Avant C3 už se dnes moc nevidí, tohle je jeden z hezčích exeplářů v prodeji. Jeho tržní cena je minimální
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 42 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis