Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž jezdí už 32 let jedním a tím samým autem, od novoty. Na kolik ho to přišlo?
30.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že byste si v roce 1986 koupili Škodu 120 a dodnes ji používali jako vůz pro každý den? Jeden muž udělal přesně to s Audi 100 a des má hodně o čem vyprávět.
Odpoledne 12. srpna 1986 Martin Scherzinger vstoupil do prodejny Audi, aby si vyzvedl tehdy nový exemplář modelu 100 Avant (typ C3/44). V městečku Singen u Bodamského jezera tím začala pouť, která trvá déle, než sám pan Scherzinger očekával. Auto, které ujelo už 426 tisíců kilometrů, je stále v rodině prvního majitele a kombík je podle něj tak tak dobrý, jako když ho poprvé nastartoval.
Majitel si od prvního dne uchovával záznamy o všech výdajích, které mu v souvislosti s provozem auta nastaly, to je samo o sobě neobvyklé. Kupní smlouvu, účty za pohonné hmoty, pojištění, daně, STK, dálniční poplatky či opravy, to všechno Martin Scherzinger má. Každá vydaná Marka, každé utracené Euro jsou přesně zdokumentovány ve dvou malých červených poznámkových blocích. Celkově se náklady na provoz Audi vyšplhaly na 110 000 Eur (2 853 000 Kč), což je asi 25 centů za kilometr - v přepočtu cca 6,5 koruny. Ztráta hodnoty v tomto případě už nehraje klíčovou roli, původní cena byla 33 000 Marek.
První rodinný výlet v čele s Martinem proběhl hned 13. srpna 1986 na jih Itálie do Gargana. Zajíždění nového Audi probíhalo drsně s karavanem za zády na trase dlouhé celkem 1 100 kilometrů, která začínala rovnou přejezdem Alp. Něco takového se u nového auta ani nedoporučuje, ale možná tady platí otřepané „co se v mládí naučíš...” „Průsmyky jsou naší vášní,“ říká dnes Scherzinger. Devadesátikoňový motor sice měl s těžkým nákladem vždy dost práce, ale také si vždy poradil.
Dvakrát ročně probíhala rodinná koupel. Žádné hromadné sprchování, ale sešel se otec Martin, matka, syn Matthias a všichni společně věnovali celou sobotu pucování auta. Rodinné stříbro obdrželo kompletní ruční očistu včetně lakování poškozených částí do nejmenšího detailu. Přesto se v kritických místech objevily známky používání - zadní dveře a lišty už zub času ohlodal.
Od roku 1986 se auto osmkrát připletlo k nehodě. Šlo jednak o drobné poškození plechů, většinou škrábance, také ale o čtyři větší nehody, které byly v případě staršího vozu už pojišťovnou formálně vyhodnoceny jako totální škody. Rodinného stříbra se ale hned tak nevzdáte, a tak neúnavné odhodlání syna Matthiase udrželo Audi při životě. Záchraně pomohla i zásoba náhradních dílů, kterou si mladý Scherzinger preventivně vytvořil. Jeden exemplář, který pořídil jako dárce orgánů, dokonce odpovídal barvou i provedením interiéru.
Audi sloužilo celé roky bez starostí, rodina s ním projela Evropu křížem krážem. Nejdále byli na severu Skotska, kdy během čtyř týdnů zdolali 5 500 kilometrů. Před dvěma lety proběhla poslední dovolená v kempu, od té doby manželé preferují rekreaci v hotelu. „Bez karavanu můžete cestovat rychleji,“ říká Scherzinger. Teď by chtěl autu zase věnovat více času a vrátit mu vůni nového vozu. Nezbývá než držet palce. Však kdo může říci, že jednomu autu vydržel věrný několik dekád a postupně do něj investoval skoro 3 miliony korun...
Více jak tři dekády toulání po Evropě v Audi 100 Avant nakonec vyšlo jen na 6 korun a 50 haléřů za kilometr, i tak to dá dohromady tučnou sumu
Audi 100 Avant C3 už se dnes moc nevidí, tohle je jeden z hezčích exeplářů v prodeji. Jeho tržní cena je minimální
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva