Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI
20.1.2020 | Petr Miler
Co mají společného Škoda Octavia a Bugatti Veyron? Krom mateřského koncernu za jejich zády zdánlivě nic, jsou tu ale zjevně spojitosti, které jim působí podobné potíže.
Levné Bugatti neexistuje. Je jedno, jestli se zaměříme na předválečné modely, stroje z 90. let nebo moderní typy, na všechny potřebujete desítky milionů korun. Z Veyronů je v tuto chvíli nejlevnějším kusem v Evropě jeden z exemplářů nabízených ve Velké Británii, který stojí v přepočtu přes 32 milionů Kč. Stačí 950 průměrných platů před zdaněním a máte to. Aj.
Spousta peněz, i tak se ale najdou ještě levnější kousky, jen za nimi musíme zamířit na druhou stranu Atlantiku, kde jsou Bugatti obecně o něco dostupnější. Loni jsme vám ukazovali v tu chvíli nejojetější a nejlevnější Veyron, který byl s více jak 43 000 km v prodeji za 900 tisíc dolarů (20,5 milionu Kč). Ještě levnější kus ale našel na trhu muž, který vlastní americkou půjčovnu výjimečných aut Royalty Exotics. A zjevně neodolal pokušení nabídnout i takový stroj svým zákazníkům, neboť už dříve jedno podobné v portfoliu měl.
Cenu neupřesnil, konstatoval však, že šlo nejlevnější vůz tohoto druhu na celém světě. Jak už ovšem nejspíše tušíte, taková koupě se neobejde bez jistých „ale”. Auto bylo částečně poškozené, především ale mělo porouchaný motor. Občas vynechávaly zápaly a vůz celkem pochopitelně odmítal přepnutí do více jak 750koňového režimu. Normální člověk by se asi se 750 koňmi spokojil, ale když už si koupíte Bugatti za desítky milionů, asi chcete víc.
Auto nejprve svěřil servisu, který odhadl cenu jeho opravy na - podržte se - 200 tisíc dolarů. To je 4,5 milionu korun, za takové peníze se kupují špičková celá auta, u Bugatti je to účet za opravu dílčích potíží. Novopečený majitel tedy dodává, že suma mezi 50 a 60 tisíci dolary (tedy okolo 1,25 milionu Kč) odpovídala opravě oněch vizuálních nedostatků, mj. poškozených či chybějících karbonových dílů, i tak je ale okolo tří a čtvrt milionu Kč za opravu vynechávajícího motoru neskutečná suma.
Dotyčný se tak rozhodl si vůz za pomoci kolegů, kteří pečují o půjčovaná auta, opravit sám a dobře udělal. Vzhledem k charakteru potíží sázel na tzv. váhu vzduchu, známou to Achillovu patu i úplně obyčejných aut koncernu VW (u nás hlavně starších Octavií TDI), která na Veyron stojí v záplavě superdrahých náhradních dílů mrzkých 200 dolarů (4,5 tisíce Kč). To proto, že i tato exkluzivita používá komponent montovaný na motory W12 a 2,5 R5, z nichž zejména ty druhé jsou frekventované.
Problém se skutečně ukázal být v této banalitě a po výměně snímače množství nasávaného vzduchu všechny nepříjemnosti zmizely. A vzhledem k tomu, že zkušební jízda proběhla ještě s částečně odstrojeným vozem, můžeme vidět Veyron prohánět se po veřejných silnicích v dosti neobvyklé podobě s chybějícími částmi karoserie. Že je i tehdy rychlý jako čert a pozornost na sebe poutá ještě více než kdy jindy, nepochybujte ani na vteřinu.
Tak trochu domácí oprava Bugatti Veyron nám dovoluje prohlédnout si tento superstroj i z pohledů, které se nám běžně nenaskytnou. O následné jízdě s částečně odstrojeným autem ani nemluvě
Zdroj: Royalty Exotic Cars@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera