Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž

Peter Mertens změnil Volvo ve značku, která nabízí nanejvýš čtyřválce. Od loňského roku je v Ingolstadtu a byť není tak radikální, činit se hodlá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž

3.10.2017 | Petr Prokopec | 19 příspěvků

Peter Mertens změnil Volvo ve značku, která nabízí nanejvýš čtyřválce. Od loňského roku je v Ingolstadtu a byť není tak radikální, činit se hodlá.

Před několika málo týdny Audi oznámilo, že razantně mění značení motorů svých aut. Názvy samotných modelů tedy zůstávají beze změny, nicméně odkaz na objem a uspořádání motorů zmizí. Místo toho se na zádích aut se čtyřmi kruhy ve znaku dočkáte dvoučíslí, jenž poněkud netransparentně odkazuje na výkon. Nikoliv však napřímo, k tomu by samozřejmě pouze dvojice čísel nestačila. Místo toho Audi za dvojice odstupňované po pěti (30, 35, 40...) skryje vždy určitou škálu dostupných výkonů.

Již ve chvíli samotné prezentace jsme naznačovali, že tento krok má přímou spojitost s downsizingem. Koncern VW, jakožto i jeho dceřiné značky, sice v poslední době naznačují, že snižování objemů je nesmysl, ovšem pouze u již zmenšených motorů. Nicméně v případě větších agregátů se některé automobilky downsizingu již až tak moc nebrání.

Stranou nyní nechme Lamborghini a Bentley, jenž chtějí u dvanáctiválců vydržet tak dlouho, jak jen to bude možné - v případě italské značky má jít navíc o atmosférické jednotky. A zabývat se nebudeme ani takovým Bugatti, v jehož případě si vlastně cokoliv jiného než šestnáctiválec nedovedeme představit. U již zmiňovaného Audi ale časem budeme muset zapomenout na cokoli opravdu velkého.

Svědčí o tom slova Petera Mertense, technického šéfa značky, který v rozhovoru s magazínem Auto News položil jednu řečnickou otázku: „Skutečně potřebujeme u příští generace aut motory V10 a W12?“ Odpověď na ni nejspíše znáte sami, pozitivně laděná bohužel není. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby současná generace Audi A8 byla naposledy k mání s dvanáctiválcem. Příští R8 pak desetiválec nedostane zcela jistě.

A nejsou to jen Mertensova slova, na která musíme brát zřetel, stačí se ohlédnout za jeho minulými činy. Do loňského roku působil jako viceprezident pro výzkum a vývoj u Volva a je to právě on, kdo je podepsán pod extrémním downsizingem, který švédské vozy stihl. Dříve jste si do Volv mohli koupit i motory V8, V6 a R5, teď je vrcholem dvoulitrový čtyřválec. S ničím větším se ani výhledové nepočítá.

U Audi ovšem na až tak drastickou změnu nedojde. V nabídce prý zůstane osmiválec, neboť Mertens si nabídku značky bez nich - zvláště pak bez toho dieselového - nedovede představit, neboť je tu velmi důležitá skupina zákazníků, která skutečně chce u velkých aut motory V8. „Znamená to ovšem, že bude existovat věčně? Nikoliv, i když tu s námi zůstane poměrně dlouhou dobu,“ dodává k tématu Mertens.

Portfolio Audi tedy čeká nemalá čistka, ostatně koncern VW Group již dříve uvedl, že plánuje zaříznout až 40 procent stávajících hnacích ústrojí. Nestane se tak sice skokově, nýbrž v dlouhodobějším horizontu, ovšem dle Mertense se eliminace může týkat „celých rodin“. Za ně pak nastoupí - ve stejném či menším měřítku - elektrifikované pohonné jednotky s menším objemem i počtem válců.

Pro petrolheady tedy budoucnost značky není zrovna lákavá, zvláště když Mertens kromě elektromobility zmiňuje i autonomní řízení. Úrovně SAE4 by totiž značka měla reálně dosáhnout již do pěti let. To není již enormně vzdálená doba, i když musíme zmínit, že co Audi představí a co budete moci použít, nemusí být to samé. Vše bude záležet na legislativě...

Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 1 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 01Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 2 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 02Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 3 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 03Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 4 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 04Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 5 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 05Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 6 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 06Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 7 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 07Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 8 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 08Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 9 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 09Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 10 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 10Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 11 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 11Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 12 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 12Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 13 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 13Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 14 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 14Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 15 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 15Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 16 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 16Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 17 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 17

Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 18 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 18Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 19 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 19Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 20 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 20Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 21 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 21Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 22 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 22Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 23 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 23Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 24 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 24Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 25 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 25Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 26 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 26Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 27 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 27Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 28 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 28Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 29 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 29Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 30 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 30Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 31 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 31Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 32 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 32Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 33 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 33Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 34 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 34Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 35 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 35Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 36 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 36Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 37 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 37Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 38 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 38Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 39 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 39Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 40 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 40Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 41 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 41Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 42 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 42Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 43 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 43Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 44 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 44Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 45 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 45Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 46 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 46Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 47 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 47Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 48 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 48Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 49 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 49

Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 50 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 50Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 51 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 51Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 52 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 52Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 53 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 53Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 54 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 54Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 55 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 55Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 56 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 56Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 57 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 57Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 58 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 58Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 59 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 59Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 60 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 60Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 61 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 61Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 62 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 62Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 63 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 63Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 64 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 64Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 65 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 65Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 66 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 66Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 67 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 67

Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 68 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 68Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 69 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 69Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 70 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 70Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 71 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 71Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 72 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 72Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 73 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 73Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 74 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 74Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 75 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 75Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 76 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 76Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 77 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 77Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 78 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 78Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 79 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 79Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 80 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 80Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 81 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 81Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 82 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 82

Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 83 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 83Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 84 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 84Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 85 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 85

Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 86 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 86Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 87 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 87Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 88 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 88Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 89 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 89Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 90 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 90Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 91 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 91Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 92 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 92Muž, který u Volva zrušil všechny velké motory, teď řádí u Audi. Chce skoro totéž - 93 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 93
Stávající generaci Audi R8 jsme mohli otestovat s atmosférickým desetiválcem, u té příští se ale velmi pravděpodobně dočkáme maximálně přeplňovaného osmiválce

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 19 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše