Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž si v internetové aukci naslepo koupil Ferrari, až doma zjistil, že je na elektřinu
13.8.2019 | Mirek Mazal
Nový majitel se těšil na jízdu s řvoucím vidlicovým osmiválcem za zády, místo toho slyší jen pištění elektromotorů. Nedá se ale říci, že by si teď hrůzou rval vlasy z hlavy.
Aukce jsou dnes častým způsobem, který sběratelé používají pro pořízení nebo prodej zajímavých automobilů. U nás mezi nejčastěji skloňované dražební společnosti patří určitě britsko-kanadská RM Sotheby's zacházející s portfoliem nejdražších aut pro výjimečnou klientelu. Její aukce jsou sledované po celém světě a jen stěží se jimi projde auto, jehož historie i stav by nebyly zmapovány do posledního známého detailu. Existují ale i dražby nižší úrovně.
Do jedné takové se přes internet zapojil muž jménem Drew Gill. Nepatří mezi věhlasné sběratele, chtěl si takto výhodně zakoupit Ferrari 308 GTS, dnes už ikonický model z přelomu 70. a 80. let. Vybral si roadster, o kterém věděl, že byl v minulosti havarovaný, zdál se ale být perfektně zrenovovaný.
Po souboji s dalšími zájemci mu vůz byl přiklepnut za 77 tisíc dolarů, v přepočtu 1,8 milionu Kč. To je obecně vzato průměrný, ale na renovovaný kus dobrá cena, ceny takových se pohybují i o okolo 3 milionů Kč. Když se však Gill po dodání vozu podíval do jeho motorového prostoru, zůstal jako opařený. Předchozí majitel vytáhl bez deci třílitrový osmiválec a usadil místo něj elektrický pohon.
Plnotučný V8 vzal za své při požáru motorového prostoru sériové verze a oheň zničil původní pohonnou jednotku i s příslušenstvím do takové míry, že by bylo příliš nákladné ji opravit. Po požáru auto koupil Eric Hutchison jen za 10 tisíc dolarů (231 tisíc Kč) a dva roky z něj dělal první 308 GTS na elektřinu. Úplně zničenou hnací soustavu nahradil třemi elektrickými motory a třemi bateriemi. Dva akumulátory nahradily olejovou vanu, třetí našel místo v přední části Ferrari.
Výkon třech elektromotorů je okolo 246 kW (335 koní). Uprostřed uložené elektrické agregáty jsou napojeny na pětistupňovou manuální převodovku G50 od Porsche, což je vážně výjimečné řešení. Tvůrce připouští, že nemá valný vliv na efektivitu nebo dynamiku, ale o větší zábavu za volantem se manuál stará. A vůz je všechno, jen ne pomalý - svého času jej otestoval americký Top Gear, který na okruhu zajel o 10 sekund rychlejší čas než se sériovým GTS. Takže ani pomalý stroj to není.
Po dokončení přestavby se Hutchison rozhodl nabídnout 308 GTE v aukci. Nový vlastník vzhledově nádherné auto koupil za příjemnou cenu, teprve doma ovšem pochopil všechny souvislosti. „Nevěděl jsem, že je elektrické, když jsem se o něj pokoušel,“ přiznal současný majitel. Z překvapení si hlavu nelámal, naopak se pokusil najít výhody. Elegantní veterán by v jeho domovské Kalifornii časem čelil modernímu tažení proti vzduchovému znečištění, v tomto provedení se může Ferrari 308 GTE klidně prohánět po cestách beze strachu z ekologických norem. A klidný projev bzučícího stroje téměř zbaveného zvuku při klidných přesunech městem i kvituje.
Ferrari 308 GTS se vyrábělo mezi léty 1975 a 1985, na elektřinu jej ale musel předělat až nadšenec více jak 30 let po skončení výroby
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- BMW unikly fotky auta ukazujícího nové pojetí SUV značky, ztvárnění ledvinek je znovu svérázné
18.3.2024 - Ruská domácí výroba „falešných” Hyundai pod vlastní značkou je největší rebrandingové selhání v dějinách aut
18.3.2024 - BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024 - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva