Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová
22.9.2019 | Petr Miler
Pokud byste dnes zatoužili po automobilu nejvyšší třídy s ručně řazenou převodovkou, nezbude vám než vrátit se do minulosti, na trhu nových aut už nic takového není. S vozem přímo od muzea automobilky to jistě půjde nejsnáze.
Pakliže patříte mezi ty, kteří si v autě rádi sami řadí rychlostní stupně bez ohledu na třídu a způsob jeho využití, asi neprožíváte zrovna zlaté časy. Mor povinných automatických převodovek postupně prostupuje trhem od výkonných a luxusních aut směrem dolů a dnes už je problém pořídit si s manuálem i mnohé relativně obyčejné modely s jakkoli vyšším výkonem.
Nebylo tomu tak vždy, a to dokonce ani u Mercedesu, který už po léta dává přednost automatům snad v nejširším měřítku ze všech větších evropských automobilek. Německá značka vyráběla mezi léty 1979 a 1991 třídu S generace W126 a právě do ní jste si mohli ručně řazenou převodovku ještě docela snadno pořídit. Už tehdy šlo ovšem o velmi neobvyklou volbu, a tak dnes v celé Evropě koupíte jen pár takto specifikovaných strojů. A naprostá většina z nich má pochopitelně svá nejlepší léta dávno za sebou.
Neplatí to ovšem o kousku, který vám ukážeme dnes. K prodeji jej nabízí muzeum Mercedesu, které jej kdysi koupilo od člověka, který jej na portugalském ostrově Madeira více garážoval než cokoli jiného - vůz navzdory roku výroby 1982 najel dodnes pouhých 36 tisíc km. Vzhledem k tamním klimatickým podmínkám se stal dokonalým základem pro uvedení do nbezchybného stavu. A přesně v tom jej nabízí někomu, kdo touží po návratu do 80. let, kdy i luxusní limuzína s manuálem bylo něco relativně normálního.
Jedná se o verzi 280 SE řadovým šestiválcem o objemu 2,8 litru o objemu 185 koní, což na velký luxusní sedan pochopitelně není mnoho, takže dynamika odpovídá - na stovku to vozu trvá 10 sekund, maximální rychlost činí 210 km/h. Nakonec, ona manuální převodovka má jen čtyři rychlostní stupně.
Stav vozu nejlépe dokumentují přiložené snímky, ze kterých stěží identifikujete nějakou chybu. Mercedes nakonec říká, že i to málo nedostatků před prodejem doladil, takže auto má mj. nový zadní výfuk, vyměněné motorky stahování oken nebo vyčištěnou a doplněnou klimatizaci. K autu pochopitelně dostanete dokumentaci veškeré historie, zachovala se dokonce i původní faktura za pořízení z roku 1982.
Je to stroj času svého druhu, takové věci ovšem obvykle nevychází levně. Muzejní třída S není výjimkou, a tak si na tento stroj musíte v případě zájmu připravit 47 890 Eur (1,24 milionu Kč) a pochybujeme, že automobilka sleví byť jen cent. Výměnou za to ale dostanete dodnes zánovní eSko v metalíze Silver Distel zvenčí a hnědé kůži Siena uvnitř. A pochopitelně se stanete jedním z mála lidí na celém světě, kteří si v Mercedesu třídy S řadí převodové stupně sami.
Tento Mercedes třídy S vypadá jako z muzea. A také, že z muzea je, v dodnes zánovním stavu si jej můžete koupit
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před hodinou - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova