Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová
22.9.2019 | Petr Miler
Pokud byste dnes zatoužili po automobilu nejvyšší třídy s ručně řazenou převodovkou, nezbude vám než vrátit se do minulosti, na trhu nových aut už nic takového není. S vozem přímo od muzea automobilky to jistě půjde nejsnáze.
Pakliže patříte mezi ty, kteří si v autě rádi sami řadí rychlostní stupně bez ohledu na třídu a způsob jeho využití, asi neprožíváte zrovna zlaté časy. Mor povinných automatických převodovek postupně prostupuje trhem od výkonných a luxusních aut směrem dolů a dnes už je problém pořídit si s manuálem i mnohé relativně obyčejné modely s jakkoli vyšším výkonem.
Nebylo tomu tak vždy, a to dokonce ani u Mercedesu, který už po léta dává přednost automatům snad v nejširším měřítku ze všech větších evropských automobilek. Německá značka vyráběla mezi léty 1979 a 1991 třídu S generace W126 a právě do ní jste si mohli ručně řazenou převodovku ještě docela snadno pořídit. Už tehdy šlo ovšem o velmi neobvyklou volbu, a tak dnes v celé Evropě koupíte jen pár takto specifikovaných strojů. A naprostá většina z nich má pochopitelně svá nejlepší léta dávno za sebou.
Neplatí to ovšem o kousku, který vám ukážeme dnes. K prodeji jej nabízí muzeum Mercedesu, které jej kdysi koupilo od člověka, který jej na portugalském ostrově Madeira více garážoval než cokoli jiného - vůz navzdory roku výroby 1982 najel dodnes pouhých 36 tisíc km. Vzhledem k tamním klimatickým podmínkám se stal dokonalým základem pro uvedení do nbezchybného stavu. A přesně v tom jej nabízí někomu, kdo touží po návratu do 80. let, kdy i luxusní limuzína s manuálem bylo něco relativně normálního.
Jedná se o verzi 280 SE řadovým šestiválcem o objemu 2,8 litru o objemu 185 koní, což na velký luxusní sedan pochopitelně není mnoho, takže dynamika odpovídá - na stovku to vozu trvá 10 sekund, maximální rychlost činí 210 km/h. Nakonec, ona manuální převodovka má jen čtyři rychlostní stupně.
Stav vozu nejlépe dokumentují přiložené snímky, ze kterých stěží identifikujete nějakou chybu. Mercedes nakonec říká, že i to málo nedostatků před prodejem doladil, takže auto má mj. nový zadní výfuk, vyměněné motorky stahování oken nebo vyčištěnou a doplněnou klimatizaci. K autu pochopitelně dostanete dokumentaci veškeré historie, zachovala se dokonce i původní faktura za pořízení z roku 1982.
Je to stroj času svého druhu, takové věci ovšem obvykle nevychází levně. Muzejní třída S není výjimkou, a tak si na tento stroj musíte v případě zájmu připravit 47 890 Eur (1,24 milionu Kč) a pochybujeme, že automobilka sleví byť jen cent. Výměnou za to ale dostanete dodnes zánovní eSko v metalíze Silver Distel zvenčí a hnědé kůži Siena uvnitř. A pochopitelně se stanete jedním z mála lidí na celém světě, kteří si v Mercedesu třídy S řadí převodové stupně sami.
Tento Mercedes třídy S vypadá jako z muzea. A také, že z muzea je, v dodnes zánovním stavu si jej můžete koupit
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch