Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová
22.9.2019 | Petr Miler
Pokud byste dnes zatoužili po automobilu nejvyšší třídy s ručně řazenou převodovkou, nezbude vám než vrátit se do minulosti, na trhu nových aut už nic takového není. S vozem přímo od muzea automobilky to jistě půjde nejsnáze.
Pakliže patříte mezi ty, kteří si v autě rádi sami řadí rychlostní stupně bez ohledu na třídu a způsob jeho využití, asi neprožíváte zrovna zlaté časy. Mor povinných automatických převodovek postupně prostupuje trhem od výkonných a luxusních aut směrem dolů a dnes už je problém pořídit si s manuálem i mnohé relativně obyčejné modely s jakkoli vyšším výkonem.
Nebylo tomu tak vždy, a to dokonce ani u Mercedesu, který už po léta dává přednost automatům snad v nejširším měřítku ze všech větších evropských automobilek. Německá značka vyráběla mezi léty 1979 a 1991 třídu S generace W126 a právě do ní jste si mohli ručně řazenou převodovku ještě docela snadno pořídit. Už tehdy šlo ovšem o velmi neobvyklou volbu, a tak dnes v celé Evropě koupíte jen pár takto specifikovaných strojů. A naprostá většina z nich má pochopitelně svá nejlepší léta dávno za sebou.
Neplatí to ovšem o kousku, který vám ukážeme dnes. K prodeji jej nabízí muzeum Mercedesu, které jej kdysi koupilo od člověka, který jej na portugalském ostrově Madeira více garážoval než cokoli jiného - vůz navzdory roku výroby 1982 najel dodnes pouhých 36 tisíc km. Vzhledem k tamním klimatickým podmínkám se stal dokonalým základem pro uvedení do nbezchybného stavu. A přesně v tom jej nabízí někomu, kdo touží po návratu do 80. let, kdy i luxusní limuzína s manuálem bylo něco relativně normálního.
Jedná se o verzi 280 SE řadovým šestiválcem o objemu 2,8 litru o objemu 185 koní, což na velký luxusní sedan pochopitelně není mnoho, takže dynamika odpovídá - na stovku to vozu trvá 10 sekund, maximální rychlost činí 210 km/h. Nakonec, ona manuální převodovka má jen čtyři rychlostní stupně.
Stav vozu nejlépe dokumentují přiložené snímky, ze kterých stěží identifikujete nějakou chybu. Mercedes nakonec říká, že i to málo nedostatků před prodejem doladil, takže auto má mj. nový zadní výfuk, vyměněné motorky stahování oken nebo vyčištěnou a doplněnou klimatizaci. K autu pochopitelně dostanete dokumentaci veškeré historie, zachovala se dokonce i původní faktura za pořízení z roku 1982.
Je to stroj času svého druhu, takové věci ovšem obvykle nevychází levně. Muzejní třída S není výjimkou, a tak si na tento stroj musíte v případě zájmu připravit 47 890 Eur (1,24 milionu Kč) a pochybujeme, že automobilka sleví byť jen cent. Výměnou za to ale dostanete dodnes zánovní eSko v metalíze Silver Distel zvenčí a hnědé kůži Siena uvnitř. A pochopitelně se stanete jedním z mála lidí na celém světě, kteří si v Mercedesu třídy S řadí převodové stupně sami.
Tento Mercedes třídy S vypadá jako z muzea. A také, že z muzea je, v dodnes zánovním stavu si jej můžete koupit
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 3 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan