Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová

Pokud byste dnes zatoužili po automobilu nejvyšší třídy s ručně řazenou převodovkou, nezbude vám než vrátit se do minulosti, na trhu nových aut už nic takového není. S vozem přímo od muzea automobilky to jistě půjde nejsnáze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová

22.9.2019 | Petr Miler

Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud byste dnes zatoužili po automobilu nejvyšší třídy s ručně řazenou převodovkou, nezbude vám než vrátit se do minulosti, na trhu nových aut už nic takového není. S vozem přímo od muzea automobilky to jistě půjde nejsnáze.

Pakliže patříte mezi ty, kteří si v autě rádi sami řadí rychlostní stupně bez ohledu na třídu a způsob jeho využití, asi neprožíváte zrovna zlaté časy. Mor povinných automatických převodovek postupně prostupuje trhem od výkonných a luxusních aut směrem dolů a dnes už je problém pořídit si s manuálem i mnohé relativně obyčejné modely s jakkoli vyšším výkonem.

Nebylo tomu tak vždy, a to dokonce ani u Mercedesu, který už po léta dává přednost automatům snad v nejširším měřítku ze všech větších evropských automobilek. Německá značka vyráběla mezi léty 1979 a 1991 třídu S generace W126 a právě do ní jste si mohli ručně řazenou převodovku ještě docela snadno pořídit. Už tehdy šlo ovšem o velmi neobvyklou volbu, a tak dnes v celé Evropě koupíte jen pár takto specifikovaných strojů. A naprostá většina z nich má pochopitelně svá nejlepší léta dávno za sebou.

Neplatí to ovšem o kousku, který vám ukážeme dnes. K prodeji jej nabízí muzeum Mercedesu, které jej kdysi koupilo od člověka, který jej na portugalském ostrově Madeira více garážoval než cokoli jiného - vůz navzdory roku výroby 1982 najel dodnes pouhých 36 tisíc km. Vzhledem k tamním klimatickým podmínkám se stal dokonalým základem pro uvedení do nbezchybného stavu. A přesně v tom jej nabízí někomu, kdo touží po návratu do 80. let, kdy i luxusní limuzína s manuálem bylo něco relativně normálního.

Jedná se o verzi 280 SE řadovým šestiválcem o objemu 2,8 litru o objemu 185 koní, což na velký luxusní sedan pochopitelně není mnoho, takže dynamika odpovídá - na stovku to vozu trvá 10 sekund, maximální rychlost činí 210 km/h. Nakonec, ona manuální převodovka má jen čtyři rychlostní stupně.

Stav vozu nejlépe dokumentují přiložené snímky, ze kterých stěží identifikujete nějakou chybu. Mercedes nakonec říká, že i to málo nedostatků před prodejem doladil, takže auto má mj. nový zadní výfuk, vyměněné motorky stahování oken nebo vyčištěnou a doplněnou klimatizaci. K autu pochopitelně dostanete dokumentaci veškeré historie, zachovala se dokonce i původní faktura za pořízení z roku 1982.

Je to stroj času svého druhu, takové věci ovšem obvykle nevychází levně. Muzejní třída S není výjimkou, a tak si na tento stroj musíte v případě zájmu připravit 47 890 Eur (1,24 milionu Kč) a pochybujeme, že automobilka sleví byť jen cent. Výměnou za to ale dostanete dodnes zánovní eSko v metalíze Silver Distel zvenčí a hnědé kůži Siena uvnitř. A pochopitelně se stanete jedním z mála lidí na celém světě, kteří si v Mercedesu třídy S řadí převodové stupně sami.


Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 1 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 01Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 2 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 02Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 3 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 03Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 4 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 04Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 5 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 05Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 6 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 06Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 7 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 07Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 8 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 08Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 9 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 09Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 10 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 10Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 11 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 11Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 12 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 12Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 13 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 13Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 14 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 14Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 15 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 15Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 16 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 16Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 17 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 17Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 18 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 18Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 19 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 19Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 20 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 20Muzeum Mercedesu prodává vzácnou třídu S s manuální převodovkou, je jako nová - 21 - Mercedes-Benz W126 280 SE museum prodej 21
Tento Mercedes třídy S vypadá jako z muzea. A také, že z muzea je, v dodnes zánovním stavu si jej můžete koupit

Zdroj: Mercedes-Benz

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.