K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport

Sám Enzo Ferrari říkával, že neprodává auta, prodává motory. A ten zbytek k nim přidává zdarma. Soudě podle ceny agregátu po něm pojmenovaného vozu to tak skoro i vypadá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport

14.12.2018 | Mirek Mazal

K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sám Enzo Ferrari říkával, že neprodává auta, prodává motory. A ten zbytek k nim přidává zdarma. Soudě podle ceny agregátu po něm pojmenovaného vozu to tak skoro i vypadá.

Pro zájemce o stavbu výjimečného auta ve vlastní garáži máme dobrou i špatnou zprávu. Tou dobrou je, že pod jeho kapotu mohou nyní zabudovat klenot mezi klenoty. Tou špatnou ovšem je, že stojí tolik, že bude možná jednodušší koupit hotové auto a podobným motorem. Koupě holé pohonné jednotky totiž v tomto případě vyjde na 375 tisíc dolarů (8,5 milionu Kč), jde ale skutečně o mimořádný stroj - téměř nejetý agregát slavného Ferrari Enzo.

Za takovou částku se dá koupit nové Ferrari 812 Superfast, které nedisponuje velmi podobným motorem s vyšším výkonem. Pro některé ovšem takové auto nemá patřičné kouzlo a zřejmě se najdou tací, kteří zaplatí raději za klasiku s odkazem na zakladatele italského národního symbolu. Enzo využívalo techniku Fomule 1 a v čase své největší slávy patřilo mezi nejvýkonnějšími a nejrychlejší automobily světa.

Vůz za to do značné míry vděčí svému šestilitrovému V12 s atmosférickým plněním, který poskytoval výkon až 485 kW (659 koní) při 7 800 ot./min. Omezovač otáček zasahoval až při 8 200 ot/min, točivý moment 657 Nm vrcholil při 5 500 otáčkách. Automatické šestistupňové řazení s napojenými zadními koly pomáhalo k akceleraci na 100 km/h za 3,65 sekundy, auto se zastavilo v řádění až po dosažení 350 km/h.

Specifikace i dnes berou dech, nemalý podíl na vynikajících hodnotách mělo právě dvanáctiválcové srdce auta. Pořádný objem a absence turbodmychadla mají dnes cenu zlata, přesto v aukci tohoto pokladu, který má mít najeto jen 1 448 kilometrů, zatím nikdo nepřihodil. Můžete být první, třeba taková Škoda s motorem Ferrari Enzo by ve světě jistě sklidila obdiv...


K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 1 - Ferrari Enzo 2003 motor prodej 01
Tento motor z Enza vznikl v roce 2003, dnes je na prodej za 8,5 milionu korun

K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 2 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 02K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 3 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 03K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 4 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 04K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 5 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 05K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 6 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 07K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 7 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 08K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 8 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 09K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 9 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 10K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 10 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 11K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 11 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 12K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 12 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 13K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 13 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 14
Atmosférický dvanáctiválec dává 659 koní a 657 Nm

Zdroj: Ebay

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.