K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport

Sám Enzo Ferrari říkával, že neprodává auta, prodává motory. A ten zbytek k nim přidává zdarma. Soudě podle ceny agregátu po něm pojmenovaného vozu to tak skoro i vypadá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport

14.12.2018 | Mirek Mazal

K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sám Enzo Ferrari říkával, že neprodává auta, prodává motory. A ten zbytek k nim přidává zdarma. Soudě podle ceny agregátu po něm pojmenovaného vozu to tak skoro i vypadá.

Pro zájemce o stavbu výjimečného auta ve vlastní garáži máme dobrou i špatnou zprávu. Tou dobrou je, že pod jeho kapotu mohou nyní zabudovat klenot mezi klenoty. Tou špatnou ovšem je, že stojí tolik, že bude možná jednodušší koupit hotové auto a podobným motorem. Koupě holé pohonné jednotky totiž v tomto případě vyjde na 375 tisíc dolarů (8,5 milionu Kč), jde ale skutečně o mimořádný stroj - téměř nejetý agregát slavného Ferrari Enzo.

Za takovou částku se dá koupit nové Ferrari 812 Superfast, které nedisponuje velmi podobným motorem s vyšším výkonem. Pro některé ovšem takové auto nemá patřičné kouzlo a zřejmě se najdou tací, kteří zaplatí raději za klasiku s odkazem na zakladatele italského národního symbolu. Enzo využívalo techniku Fomule 1 a v čase své největší slávy patřilo mezi nejvýkonnějšími a nejrychlejší automobily světa.

Vůz za to do značné míry vděčí svému šestilitrovému V12 s atmosférickým plněním, který poskytoval výkon až 485 kW (659 koní) při 7 800 ot./min. Omezovač otáček zasahoval až při 8 200 ot/min, točivý moment 657 Nm vrcholil při 5 500 otáčkách. Automatické šestistupňové řazení s napojenými zadními koly pomáhalo k akceleraci na 100 km/h za 3,65 sekundy, auto se zastavilo v řádění až po dosažení 350 km/h.

Specifikace i dnes berou dech, nemalý podíl na vynikajících hodnotách mělo právě dvanáctiválcové srdce auta. Pořádný objem a absence turbodmychadla mají dnes cenu zlata, přesto v aukci tohoto pokladu, který má mít najeto jen 1 448 kilometrů, zatím nikdo nepřihodil. Můžete být první, třeba taková Škoda s motorem Ferrari Enzo by ve světě jistě sklidila obdiv...


K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 1 - Ferrari Enzo 2003 motor prodej 01
Tento motor z Enza vznikl v roce 2003, dnes je na prodej za 8,5 milionu korun

K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 2 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 02K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 3 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 03K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 4 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 04K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 5 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 05K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 6 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 07K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 7 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 08K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 8 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 09K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 9 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 10K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 10 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 11K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 11 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 12K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 12 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 13K mání je motor jednoho z nejlepších Ferrari historie. Stojí jako nový supersport - 13 - Ferrari Enzo 2003 motor na prodej 14
Atmosférický dvanáctiválec dává 659 koní a 657 Nm

Zdroj: Ebay

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše