Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na prodej je zprvu odpískané superauto postavené pro bondovku Spectre, 1 ze 7 vozů má číslo 007
18.12.2021 | Petr Prokopec
Svého času okouzlilo svět svým vzhledem i technikou a mělo se sériově vyrábět, do výroby ale nedoputovalo. Sedm vozů bylo nakonec vyrobeno pro natáčení bondovky Spectre a jeden z nich je nyní na prodej za tučnou sumu.
Jaguar C-X75 patří k tomu nejlepšímu, čím nás kdy britská automobilka obdařila. Bohužel ovšem zůstalo pouze u konceptu, který byl představen na autosalonu v Paříži v roce 2010. Značka sice po bouřlivém přijetí ihned začala pracovat na sériovém provedení, které by vzniklo v 250 exemplářích, v prosinci 2012 byl ale celý projekt zrušen. Britové měli pocit, že kvůli dozvukům globální ekonomické krize zákazníci nebudou kupovat vůz v ceně okolo 1 milionu liber (dnes asi 28 milionů Kč).
Je samozřejmě otázkou, zda by o C-X75 skutečně nebyl zájem a projekt by skončil v červených číslech obdobně, jako tomu bylo v případě předchozího Jaguaru XJ220. To se ale dnes již nedozvíme. Nicméně to neznamená, že si supersport nakonec nemůžete koupit - jeden exemplář se objevil v nabídce společnosti Simon Drabble Cars, která za něj požaduje tučných 864 0000 GBP (cca 25,6 milionu Kč). Vysoká suma přibližně odpovídající té původně zamýšlené ale není jediným zádrhelem.
Přestože Jaguar zprvu poslal celý projekt k ledu, vzápětí si vše tak trochu rozmyslel a do května 2013 vyrobil pět prototypů. Ty se vzhledově shodovaly s konceptem, pod kapotou však došlo k výrazným změnám. Původně se o pohon starala čtveřice elektromotorů, kdy každý měl na starosti jedno kolo. Energii jim pak dodávala dvojice mikroturbín spalujících motorovou naftu, přičemž celá soustava disponovala 789 koňmi. Stovku tak měl vůz zvládnout za 3,4 sekundy.
V případě prototypů ovšem došlo na instalaci pouze dvou elektromotorů, se kterými byl spárován 1,6litrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem. Výkon povyskočil na 902 koní, nejvyšší rychlost ale navzdory tomu klesla z původně plánovaných 330 km/h na 322 km/h. Jaguar přitom tři prototypy prodal v aukci, zatímco jeden zamířil do firemního muzea a jeden posloužil k demonstračním jízdám.
Jen pár měsíců poté, co Jaguar postavil zmíněné prototypy, odstartovalo natáčení v pořadí již čtyřiadvacáté bondovky s názvem Spectre. Ta do hry vrátila legendárního padoucha Bloefelda, jehož pravou rukou byl zabiják jménem Hinx. Ten šel po krku agentovi 007 i během honičky v Římě, při které usedl právě za volant Jaguaru C-X75. Jeden z pěti prototypů byl ale produkcí použit jen pro statické záběry.
Kvůli samotným jízdám britská automobilka vyrobila ještě dva kaskadérské vozy. Ty opět vypadaly jako prototypy, uvnitř ale již tak výstavní nebyly. A co je asi nejpodstatnější, Jaguar v jejich případě nepoužil komplikované hybridní ústrojí, ale místo toho sáhl po přeplňovaném pětilitrovém osmiválci, který zadní nápravu roztáčel 550 koňmi.
Právě jedno z těchto aut je nyní na prodej, na silnice s ním ale vyrazit nejde, chybí mu homologace. I tak jde ale o jedinečnou nabídku, jak se dnes k tomuto vozu dostat - jde o 1 ze 7 takových aut, navíc s ideálním výrobním číslem 007. Dodat můžeme, že kromě pětilitrového motoru dostal kaskadérský vůz také sekvenční převodovku, jakou užívá závodní McLaren 650 GT3. Dále tu máme mechanický samosvorný diferenciál, řízení s elektrickým posilovačem či podvozek odvozený od rallyových speciálů. Vše je plně funkční, zkusit si to ale budete moci až po uhrazení oněch pár desítek milionů korun u britského prodejce Simon Drabble Cars.
Kaskadérský Jaguar C-X75 z filmu Spectre je na prodej. Výjimečný stroj nedostal do vínku hybridní techniku, nýbrž osvědčený pětilitrový osmiválec s 550 koňmi. Foto: Simon Drabble Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Pistonheads
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch