Reklama

Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř...

Tohle auto se nezdá, ale je to velká rarita, o jejíž existenci zřejmě ani nebudete vědět. Teď je na prodej, za cenu jinak zcela neadekvátní tomuto modelu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř...

8.6.2018 | Mirek Mazal | 8 příspěvků

Tohle auto se nezdá, ale je to velká rarita, o jejíž existenci zřejmě ani nebudete vědět. Teď je na prodej, za cenu jinak zcela neadekvátní tomuto modelu.

Poslední generace Roveru 200 vyráběná mezi léty 1995 a 1999 platí za velmi nezajímavá auta. Vůz vznikla ještě vstupem BMW do britské automobilky a od pohledu nezapře spříznění s tehdejším Civicem od Hondy, s níž Rover oficiálně spolupracoval. Dnes je na tuto dvoustovku pohlíženo jako na prakticky bezcenný vůz a tomu odpovídají ceny na trhu ojetin. Dnes vám ale ukážeme výjimku, i když na to na první pohled vůbec nevypadá.

Tří- nebo pětidveřový hatchback se totiž prodával také ve verzi BRM pojmenovaný podle závodního týmu formule British Racing Motors. Tato varianta se vyznačovala 1,8litrovým zážehovým čtyřválcem VVC o výkonu 107 kW (145 koní). Jasným poznávacím znakem exkluzivního modelu byl ale až červený interiér potažený kůží. V této výrazné barvě byly standardně vyhotoveny také dveřní panely, bezpečnostní pásy, věnec volantu, středový tunel a čalounění podlahy. Výjimečně působilo i hliníkové obložení ovládání topení a stejně zhotovená hlavice řadicí páky.

Může vám to připomenout poněkud kýčovitý tuning, ale tohle je práce továrny, která měla z verze BRM udělat něco jako Bentley pro chudé. A je třeba říci, že něčemu takovému se vizuálně i opravdu blíží. BRM tak vynikne po otevření dveří, ale jinak se ztrácí v provozu. Vnější lakování proti interiéru působí usedle, ale znalci vždy poznali zelenou Brooklands Green typickou pro sportovní verzi Roveru. Přírodní zbarvení správně doplňují šestnáctipalcové lité disky a kontrastní oranžová mřížka chladiče na předním nárazníku.

Vylepšení se netýkalo jen barev, vrcholný typ dostal rovněž o 2 centimetry nižší světlou výšku a vylepšené tlumiče. Řidič mohl pocítit lepší odezvu od předních kol a sportovní naladění manuální převodovky - co to přesně znamenalo už se z dobových pramenů nedozvídáme.

Vyrobilo se celkem 795 kusů, z nichž pouhých 350 dostalo levostranné řízení. Cena byla stanovena na 18 000 liber (dnes 526 000 Kč), ale nakonec byla snížena o čtyři tisíce liber, aby se prodaly všechny kusy. O Rovery se lidé neprali, ale tato připomínka úspěchu ve Formuli 1 právě s levostranným řízením je barevný unikát hodný suchého koutu ve sběratelské garáži. Má najeto 190 000 kilometrů, první metry začal ukrajovat v roce 1999. Stojí v Nizozemsku a čeká, kdo ho vykoupí za 2 250 Eur (57 700 Kč). Vlastně pakatel, na Rover 200 se skoro 200 tisíci km ale velké peníze...

Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 1 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 01Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 2 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 02Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 3 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 03Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 4 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 04Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 5 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 05Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 6 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 06Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 7 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 07Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 8 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 08Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 9 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 09Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 10 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 10Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 11 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 11Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř... - 12 - Rover 200 BRM 1999 prodej Nizozemsko 12
Jeden z edice 350 Roverů BRM s levostranným řízením je na prodej za obecně směšnou, ale specificky vysokou cenu. Přitom Relativně zachovalý kousek v originálním stavu připomene, co to bylo Bentley pro chudé z devadesátých let

Zdroj: Marktplaats

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama