Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř...
8.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tohle auto se nezdá, ale je to velká rarita, o jejíž existenci zřejmě ani nebudete vědět. Teď je na prodej, za cenu jinak zcela neadekvátní tomuto modelu.
Poslední generace Roveru 200 vyráběná mezi léty 1995 a 1999 platí za velmi nezajímavá auta. Vůz vznikla ještě vstupem BMW do britské automobilky a od pohledu nezapře spříznění s tehdejším Civicem od Hondy, s níž Rover oficiálně spolupracoval. Dnes je na tuto dvoustovku pohlíženo jako na prakticky bezcenný vůz a tomu odpovídají ceny na trhu ojetin. Dnes vám ale ukážeme výjimku, i když na to na první pohled vůbec nevypadá.
Tří- nebo pětidveřový hatchback se totiž prodával také ve verzi BRM pojmenovaný podle závodního týmu formule British Racing Motors. Tato varianta se vyznačovala 1,8litrovým zážehovým čtyřválcem VVC o výkonu 107 kW (145 koní). Jasným poznávacím znakem exkluzivního modelu byl ale až červený interiér potažený kůží. V této výrazné barvě byly standardně vyhotoveny také dveřní panely, bezpečnostní pásy, věnec volantu, středový tunel a čalounění podlahy. Výjimečně působilo i hliníkové obložení ovládání topení a stejně zhotovená hlavice řadicí páky.
Může vám to připomenout poněkud kýčovitý tuning, ale tohle je práce továrny, která měla z verze BRM udělat něco jako Bentley pro chudé. A je třeba říci, že něčemu takovému se vizuálně i opravdu blíží. BRM tak vynikne po otevření dveří, ale jinak se ztrácí v provozu. Vnější lakování proti interiéru působí usedle, ale znalci vždy poznali zelenou Brooklands Green typickou pro sportovní verzi Roveru. Přírodní zbarvení správně doplňují šestnáctipalcové lité disky a kontrastní oranžová mřížka chladiče na předním nárazníku.
Vylepšení se netýkalo jen barev, vrcholný typ dostal rovněž o 2 centimetry nižší světlou výšku a vylepšené tlumiče. Řidič mohl pocítit lepší odezvu od předních kol a sportovní naladění manuální převodovky - co to přesně znamenalo už se z dobových pramenů nedozvídáme.
Vyrobilo se celkem 795 kusů, z nichž pouhých 350 dostalo levostranné řízení. Cena byla stanovena na 18 000 liber (dnes 526 000 Kč), ale nakonec byla snížena o čtyři tisíce liber, aby se prodaly všechny kusy. O Rovery se lidé neprali, ale tato připomínka úspěchu ve Formuli 1 právě s levostranným řízením je barevný unikát hodný suchého koutu ve sběratelské garáži. Má najeto 190 000 kilometrů, první metry začal ukrajovat v roce 1999. Stojí v Nizozemsku a čeká, kdo ho vykoupí za 2 250 Eur (57 700 Kč). Vlastně pakatel, na Rover 200 se skoro 200 tisíci km ale velké peníze...
Jeden z edice 350 Roverů BRM s levostranným řízením je na prodej za obecně směšnou, ale specificky vysokou cenu. Přitom Relativně zachovalý kousek v originálním stavu připomene, co to bylo Bentley pro chudé z devadesátých let
Zdroj: Marktplaats
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva