Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na šéfa VW padá ze skříně pořádný kostlivec. Před léty měl ujet od nehody
22.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě jako šéf Porsche měl být Matthias Müller v tovární 911 účasten nehody při testech nové generace vozu. A to s již trestaným šéfem vývoje za volantem.
V roce 2013 ještě nikdo mimo pár vyvolených nevěděl o podvodném softwaru, kterým Volkswagen osazoval pohonné jednotky svých aut. Automobilce tehdy vládl Martin Winterkorn, zatímco z pozice šéfa dozorčí rady na něj dohlížel Ferdinand Piëch. Zdálo se přitom, že s těmito jmény bude VW Group spojen ještě hodně dlouho, nicméně „Wiko“ i vnuk Ferdinanda Porsche před sebou měli již jen pouhé dva roky u vesla.
Jak přitom již všichni velmi dobře víme, Winterkorna po vypuknutí skandálu s dieselovými motory nahradil Matthias Müller. Zdálo se, že jde o osobu zcela bez poskvrnky, nicméně jak aktuálně zjistil německý list Bild am Sonntag, Müller ve své skříni schovává jednoho pořádného kostlivce - měl být totiž účastníkem nehody, z jejíhož místa ještě před příjezdem policie zmizel jako pára nad hrncem. A i když neřídil, o všem pomlčel.
Celý incident se měl odehrát ve zmiňovaném roce 2013, kdy Müller byl ještě šéfem Porsche. Jako takový se zúčastnil vysokoteplotních testů, které značka provádí ve svém centru poblíž Pofadderu, zhruba 60 kilometrů od hranic afrického státu Namibie. Během havárie měl přitom sedět na místě spolujezdce, zatímco volant Porsche 911 měl svírat v rukou technický šéf značky Wolfgang Hatz.
Co přesně se stalo, německý list neuvádí. Pouze zmiňuje, že Hatz měl při jízdě donutit dva protijedoucí vozy k vyjetí ze silnice, čímž jejich řidiči odvrátili mnohem hrozivější následky. Ke kontaktu mezi auty ovšem dojít nemělo, k zraněním ale ano. Podle zprávy Bild am Sonntag totiž jeden z protijedoucích vozů byl náklaďák, který na korbě převážel dělníky - ti měli po vyjetí ze silnice vyletět na přilehlé pole.
Hatz a Müller se měli na místě nehody zdržet pár minut, nicméně odjeli ještě před příjezdem policie. Ta se tak původně domnívala, že došlo ke kontaktu mezi oběma vozy nacházejícími se mimo silnici a pravého viníka nijak nepotrestala. Že na nehodě participovalo tovární auto Porsche, se provalilo až později, a to včetně toho, kdo měl být na jeho palubě.
Jaká je celá pravda, zatím nevíme. Informace Bild am Sonntag nelze brát na lehkou váhu, Porsche ale potvrdilo jen to, že k incidentu došlo a skutečně do něj by zapleten Hatz. Müllerovu účast firma nekomentovala a žádné další vyšetřování prý neprobíhá. Mluvčí automobilky řekl, že nedošlo ke škodám na majetku firmy a místě nebyli žádní zranění.
Musíme si počkat, jaký bude další vývoj, pro Müllera je to ale teoreticky velmi nepříjemná situace. Třebaže auto neřídil, jako šéf firmy by svým mlčením kryl jednání svého podřízeného, což je z podstaty nepřijatelné. Celá by tak mohla značně ovlivnit další kariéru šéfa VW, je ale zatím nejasné, jestli se mu podaří něco prokázat. Minimálně v případě Hatze ale boží mlýny melou - ex-šéf vývoje Porsche si unikl trestu za ujetí od nehody, jeho zapletení do skandálu Dieselgate ho nakonec v polovině minulého roku přivedlo za mříže. Na Afriku, která mu v jedné chvíli byla až moc horká, tak asi nakonec bude v chládku vzpomínat v dobrém...
Šéf VW Group Matthias Müller sice evidentně není čistý jako lilie...
...nicméně daleko větším hříšníkem v rámci koncernu byl evidentně Wolfgang Hatz, který kromě útěku od havárie má na kontě i kauzu Dieselgate. Za účast na ní přitom již zamířil do vězení
Zdroj: Bild am Sonntag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva