Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nad Toyotou Avensis se houpe oprátka, její prodeje míří ke dnu
17.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odbyt japonského sedanu byl loni ve srovnání s rokem 2004 sotva čtvrtinový. Není tedy divu, že budoucnost vozu je u Toyoty „předmětem diskuzí“.
Evropské trhy mají svá jasná specifika, která se týkají obliby konkrétních tříd aut i jednotlivých modelů. Ta se pochopitelně v různých státech liší, některá ale jako by platila všude. Aktuálně je tedy jasně patrná inklinace zákazníkům k SUV a spřízněným crossoverů naopak taková MPV či velké sedany již netáhnou jako ještě před pár lety.
Ve druhé zmiňované kategorii tak dochází k pozvolnému stahování značek z již dobytých kót. Trendu se vymyká jen VW Passat, který nezřídka útočí i na pozice nejprodávanějších aut v Evropě vůbec, je to ale vážně jen výjimka potvrzující pravidlo. Však z některých trhů již zmizel Citroën C5, zcela z Evropy pak byla stažena Honda Accord a další modely míří podobným směrem.
Nyní takový krok zvažuje další japonská automobilka, a sice Toyota. Ta má v daném rybníčku model Avensis, jehož prodeje se do roku 2007 takřka bez výjimky pohybovaly nad sto tisíci exempláři. Nicméně od té doby čelí značka rychlému propadu, který předloni značil jen 28 972 registrací a loni o trochu lepších 33 197 registrací. Není tedy vlastně divu, že budoucnost sedanu je nyní „předmětem diskuzí“.
Šéf evropského zastoupení Toyoty Johan van Zyl ještě dále upřesnil, že „celou záležitost momentálně procházíme. Sledujeme daný segment trhu a ptáme se sami sebe na některé otázky. S prodeji Avensisu jsme nyní spokojeni - za nás si produkt vede dobře. Ale je třeba se ptát, zda příští krok bude další sedan spadající do obchodní třídy D nebo něco jiného.“
Ve výsledku tak sice není řečeno, že modelu Avensis definitivně zvoní umíráček, nicméně sekera k jejímu krku nemá daleko. Letošní prodeje se totiž víceméně pohybují na stejné úrovni jako loni, což je možná dle van Zyla dobrý výsledek, nicméně při pohledu na registrace z roku 2004, kdy Avensis dosáhl rekordu (142 535 ks), nejsou ani čtvrtinové.
Kromě toho je třeba dodat, že stávající - tedy třetí - generace vozu je na trhu již od roku 2009. Toyota by tedy spíše již měla odhalovat nástupce než přemýšlet, zda s ním skutečně dorazí. Vše tedy nahrává pomalému konci, který přijde v příštím či nejpozději v přespříštím roce. Pokud přitom jako nástupce dorazí SUV, vůbec se tomu nebudeme divit, taková je doba
Prodeje Toyoty Avensis nejsou zrovna světoborné. Značka proto zvažuje budoucnost tohoto modelu, výhlídky na přežití ale příliš pozitivní nejsou
Zdroj: AutoExpress UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch