Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký

Jde pochopitelně o dvě auta z úplně jiné doby, cena jednoho z nich je ale více jak 26krát nižší. A nejde o odraz toho, co stále dokáže nabídnout, v některých ohledech je dodnes srovnatelné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký

4.2.2020 | Petr Prokopec

Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jde pochopitelně o dvě auta z úplně jiné doby, cena jednoho z nich je ale více jak 26krát nižší. A nejde o odraz toho, co stále dokáže nabídnout, v některých ohledech je dodnes srovnatelné.


Stejně jako jiné oblastí, také svět aut se dramaticky mění. Co kdysi bývalo absolutním vrcholem, nad tím by řada lidí dnes ohrnula nos. Už jen proto, že i soudobý rodinný hatchback zaměřený na klientelu s nízkými příjmy dokáže v mnohém překonat někdejší vrcholnou limuzínu. A nejde jen o jízdní dynamiku či spotřebu, moderní auta kralují také v oblasti komfortu nebo prostoru. A to ani nezmiňujeme různé asistenční systémy, o kterých dříve mohly pouze snít i vozy za několik milionů. Znamená to ale, že co je nové, je jednoznačně lepší? Až tak jednoduché to není.

Naznačuje to srovnávací test dvou vrcholných BMW od kanadských nadšenců, které dělí dvě dekády. Vrcholný model 750Li generace G12 byl vyroben loni, provedení 740i generace E38 pochází z roku 2001. V té době mnichovská limuzína stále měla auru sportovního vozu pro akčně zaměřené řidiče, což potvrzovala i role v bondovce „Zítřek nikdy neumírá“. Pierce Brosnan alias agent 007 v ní ovládal řízení skrze mobil ze zadního sedadla, což reálný vůz samozřejmě neuměl, nicméně mnohé vymoženosti jako třeba masážní sedadla jste již před dvaceti lety objednávat mohli.

Komfortem tak BMW z počátku milénia stále dokáže uspokojit, tedy pokud se zaměříme na izolaci posádky od hluku či silničních nerovností, v tomto ohledu dokáže navodit i plavnější atmosféru než novinka. Je však třeba dodat, že cestující vzadu budou mít stísněné pocity, a to přesto, že rozvor standardního provedení činil 2 930 milimetrů. Pro srovnání lze poslouží aktuální BMW řady 3 generace G20, která má kratší rozvor, nicméně automobilka u ní použila moderní konstrukční principy. Před koleny pasažérů vzadu tak je více místa než u někdejšího bavorského krále.

Jakmile navíc přijde do hry současná řada 7, která se navíc dočkala prodlouženého rozvoru o délce 3 210 mm. Tedy více místa, než jaké na silnici zabírá celý Smart ForTwo. Není tedy překvapivé, že autoři srovnání si zadní sedadla nové limuzíny pochvalují. Tunel na lyže staršího vozu zde nahrazuje chladicí box, který sice zajišťuje pitný režim pasažérů, ale také ubírá pár litrů v zavazadelníku.

Na druhé straně vozu si ovšem na žádné nedostatky stěžovat nebudete, přeplňovaný osmiválec je mnohem výkonnější než ten atmosférický. Starší vůz je ale citelně lehčí, bez větších nesnází s ním lze jezdit se spotřebou pod 10 litrů na 100 km. U novinky stačí jen lehce využít jejího potenciálu a s jednocifernou spotřebou se lze rozloučit.

BMW 740i byla v kanadském autobazaru na prodej za 5 900 kanadských dolarů (cca 100 000 Kč), novinka vyjde skoro 27krát dráže. Je ale sedmadvacetkrát lepším autem? To v žádném ohledu, v některých jsou si i oba vozy relativně blízko. Moderna je znát hlavně na elektronickém vybavení kabiny, kde sedmička E38 skoro nemá co nabídnout, pokud jde ale o samotný komfort jízdy (pomineme-li rozdíly ve vnitřním prostoru), může leckomu starší vůz díky svému naladění a pneumatikám s vyšším profilem přijít i příjemnější.

Autoři v nadsázce končí text poznámkou, že by kupci novinky měli po prodejci požadovat čtyřprocentní slevu. Pak si totiž můžou koupit vozy oba a dilema neřešit. Ti, kteří nemají 2,7 milionu na novou sedmu, se pak mohou utěšovat tím, že za 1/27 její ceny koupí mnohem více než 1/27 jejích kvalit.


Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký - 1 - BMW 750Li 2020 versus BMW 740i 2001 videoscreen 01Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký - 2 - BMW 750Li 2020 versus BMW 740i 2001 videoscreen 02Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký - 3 - BMW 750Li 2020 versus BMW 740i 2001 videoscreen 03Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký - 4 - BMW 750Li 2020 versus BMW 740i 2001 videoscreen 04Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký - 5 - BMW 750Li 2020 versus BMW 740i 2001 videoscreen 05Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký - 6 - BMW 750Li 2020 versus BMW 740i 2001 videoscreen 06Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký - 7 - BMW 750Li 2020 versus BMW 740i 2001 videoscreen 07Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký - 8 - BMW 750Li 2020 versus BMW 740i 2001 videoscreen 08
Nové BMW řady 7 je sedmadvacetkrát dražší než jeho předchůdce z roku 2001, o tolik lepší ale není. V některých ohledech jsou si oba vozy i docela blízko

Zdroj: Throttle House@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.