Nadšenec najel s lidovým sporťákem už přes 800 000 kilometrů. A nehodlá přestat

Pokud někomu nepřijdou sporťáky vhodné na najíždění velkých porcí kilometrů a pokud ano, pak jen v rukou bohatých, tento případ vás vyvede z omylu. Důchod navíc není na dohled, a tak očekávejme další mezníky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nadšenec najel s lidovým sporťákem už přes 800 000 kilometrů. A nehodlá přestat

22.10.2019 | Mirek Mazal

Nadšenec najel s lidovým sporťákem už přes 800 000 kilometrů. A nehodlá přestat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud někomu nepřijdou sporťáky vhodné na najíždění velkých porcí kilometrů a pokud ano, pak jen v rukou bohatých, tento případ vás vyvede z omylu. Důchod navíc není na dohled, a tak očekávejme další mezníky.


Majitelé kabrioletů a roadsterů se na cestách vzájemně zdraví a mimo silnice udržují těsný kontakt prostřednictvím společných akcí nebo internetových diskusních fór. Jedno společné setkání vlastníků ikonických Mazd MX-5 alias Miata, lidových japonských sporťáků bez pevné střechy, okořenila návštěva zapřisáhlého milovníka lehkonohého řízení, který své choutky pravidelně uspokojuje už od roku 1990.

Událost zvanou Miata Reunion zahrnul do svého programu cestovatel Ed zapsaný v technickém průkazu bílé Mazdy MX-5 první generace NA. Verze s mrkajícími světly vyjela z výroby s klasickým atmosférickým čtyřválcem, který vydržel výlety celkově dlouhé jen asi 100 tisíc mil (160 tisíc kilometrů). Po zadření továrního agregátu Ed zabudoval nový přeplňovaný čtyřválec a pokračoval s úsměvem vstříc dalším kilometrům.

Píše se rok 2019 a nadšenec při cestě do Kalifornie ohlásil překročení úctyhodných 500 tisíc ujetých mil čili 804 672 kilometrů. Pomyslná hranice padla a odometr počítá dál. „Přes 800 tisíc kilometrů výletů, každodenních jízd a úsměvů,“ komentuje mezník specializovaný prodejce náhradních dílů Flyin' Miata.

Zápřah na malé Mazdě není příliš znát, kromě selhání motoru se problémům vyhnula. Ed věnuje svému cestovatelskému společníkovi veškerou péči, každý dosažený cíl je odměněn poctivým servisem. Od auta je vyžadována maximální spolehlivost, proto majitel nešetří na údržbě své nedotknutelné MX-5. Symbióza podařené dvojice je znát, protože nikdo na žádném srazu zatím nepředstavil podobně jetý kus ve stejně zachovalém stavu po stránce estetické i funkční.


Nadšenec najel s lidovým sporťákem už přes 800 000 kilometrů. A nehodlá přestat - 1 - Mazda MX5 1990 najeto pres 800 tisic km foto 01Nadšenec najel s lidovým sporťákem už přes 800 000 kilometrů. A nehodlá přestat - 2 - Mazda MX5 1990 najeto pres 800 tisic km foto 02Nadšenec najel s lidovým sporťákem už přes 800 000 kilometrů. A nehodlá přestat - 3 - Mazda MX5 1990 najeto pres 800 tisic km foto 03Nadšenec najel s lidovým sporťákem už přes 800 000 kilometrů. A nehodlá přestat - 4 - Mazda MX5 1990 najeto pres 800 tisic km foto 04Nadšenec najel s lidovým sporťákem už přes 800 000 kilometrů. A nehodlá přestat - 5 - Mazda MX5 1990 najeto pres 800 tisic km foto 05Nadšenec najel s lidovým sporťákem už přes 800 000 kilometrů. A nehodlá přestat - 6 - Mazda MX5 1990 najeto pres 800 tisic km foto 06Nadšenec najel s lidovým sporťákem už přes 800 000 kilometrů. A nehodlá přestat - 7 - Mazda MX5 1990 najeto pres 800 tisic km foto 07
Mazda MX-5 se stala hvězdou díky enormnímu zápřahu, který je odměněn poctivou péčí majitele

Zdroj: flyinmiata@Instagram

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.