Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství
10.2.2019 | Petr Prokopec
Napodobeniny rychlých a drahých aut vznikají odnepaměti, obvykle se tak ale děje u někoho v garáži. Číňané k tomu přistupují jinak, z falešných supearaut si udělali lukrativní byznys.
Pokud je čínským firmám něco opravdu cizího, pak je to respekt k duševnímu vlastnictví. Na nějaká práva a ochranné známky se v zemi s velkou zdí viditelnou až z Vesmíru jednoduše nehledí. Neplatí to jen u automobilek, které bez sebemenších skrupulí zkopírují třeba BMW X4. Stále více se v Číně rozjíždí i kopírování aut v rámci jakési druhovýroby. Tamní společnosti vyrábí bodykity nejlepších, zejména evropských superaut, jimiž je následně osazováno kde co - od běžných aut až po skutečné sporťáky.
Asi vůbec nejprodávanějším bodykitem je replika Lamborghini Veneno. Tento italský supersport vznikl v pěti exemplářích (respektive ve čtrnácti, pokud v to počítáme i Roadster), přičemž jeho cena startovala na 4,5 milionech dolarů (cca 113,65 milionu korun). Jde tedy o jeden z vůbec nejdražších vozů, jaké byly k mání, a to i dnešní optikou. Natož pak v roce 2013, kdy přišel na trh. Není tedy překvapivé, že se najdou lidé, kteří po této extravagantní kreaci zatouží i bez stovek milionů v kapse.
Nejde však pouze o ty řidiče, kteří by sklolaminátovou karoserií osadili třeba Hondu Prelude, jež díky dvojici dveří, nízkému profilu a snadné dostupnosti velmi často slouží jako dárcovský vůz. Kitem Veneno bývají osazována i skutečná Lamborghini, povětšinou dvanáctiválcový Aventador, který jako základ posloužil i samotné automobilce. Působivé přitom je, že Číňané u tohoto vozu nekladli velký důraz jen na kvalitu bodykitu, zároveň sklolaminát doplnili i kopií unikátních originálních kol.
Veneno je ale ve výsledku jen špičkou ledovce, stranou zájmu nezůstává ani „standardní” Aventador, stejně jako třeba Ferrari LaFerrari, Maserati MC12 nebo Pagani Zonda. A jak dokazuje jeden ze snímků, došlo dokonce i na ligu úplně nejvyšší, tedy na Bugatti Chiron. V případě superstroje z Molsheimu ale z naší strany obdiv čekat, jakkoliv karoserie vypadá jako ta od automobilky. Číňané v jejím případě použili plech, originál je z karbonu.
Suma sumárum, stejně jako u zcela originálních vozů i u čínských replik nakonec záleží na velikosti peněženky. Zákazníci totiž nemají k dispozici jen plech, nýbrž rovněž již zmiňovaný sklolaminát a dokonce i karbon. Svému vysněnému vozu se tedy mohou často přiblížit opravdu blízko, i když ten i nadále bude mít v „občanském průkazu“ jako rodiště zapsanou Čínu a nikoliv Itálii nebo Francii. V Číně to ale zřejmě nikomu nevadí...
Číňané začínají ve stále větší míře vyrábět repliky bodykitů světoznámých hypersportů. Těmi pak nejsou osazovány jen mainstreamové vozy, ale dokonce i reálné supersporty. Zákazníci si navíc mohou vybrat, zda budou z plechu, sklolaminátu či karbonu
Zdroj: GT Spirit
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 22 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 21 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva