Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství

Napodobeniny rychlých a drahých aut vznikají odnepaměti, obvykle se tak ale děje u někoho v garáži. Číňané k tomu přistupují jinak, z falešných supearaut si udělali lukrativní byznys.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství

10.2.2019 | Petr Prokopec

Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Napodobeniny rychlých a drahých aut vznikají odnepaměti, obvykle se tak ale děje u někoho v garáži. Číňané k tomu přistupují jinak, z falešných supearaut si udělali lukrativní byznys.

Pokud je čínským firmám něco opravdu cizího, pak je to respekt k duševnímu vlastnictví. Na nějaká práva a ochranné známky se v zemi s velkou zdí viditelnou až z Vesmíru jednoduše nehledí. Neplatí to jen u automobilek, které bez sebemenších skrupulí zkopírují třeba BMW X4. Stále více se v Číně rozjíždí i kopírování aut v rámci jakési druhovýroby. Tamní společnosti vyrábí bodykity nejlepších, zejména evropských superaut, jimiž je následně osazováno kde co - od běžných aut až po skutečné sporťáky.

Asi vůbec nejprodávanějším bodykitem je replika Lamborghini Veneno. Tento italský supersport vznikl v pěti exemplářích (respektive ve čtrnácti, pokud v to počítáme i Roadster), přičemž jeho cena startovala na 4,5 milionech dolarů (cca 113,65 milionu korun). Jde tedy o jeden z vůbec nejdražších vozů, jaké byly k mání, a to i dnešní optikou. Natož pak v roce 2013, kdy přišel na trh. Není tedy překvapivé, že se najdou lidé, kteří po této extravagantní kreaci zatouží i bez stovek milionů v kapse.

Nejde však pouze o ty řidiče, kteří by sklolaminátovou karoserií osadili třeba Hondu Prelude, jež díky dvojici dveří, nízkému profilu a snadné dostupnosti velmi často slouží jako dárcovský vůz. Kitem Veneno bývají osazována i skutečná Lamborghini, povětšinou dvanáctiválcový Aventador, který jako základ posloužil i samotné automobilce. Působivé přitom je, že Číňané u tohoto vozu nekladli velký důraz jen na kvalitu bodykitu, zároveň sklolaminát doplnili i kopií unikátních originálních kol.

Veneno je ale ve výsledku jen špičkou ledovce, stranou zájmu nezůstává ani „standardní” Aventador, stejně jako třeba Ferrari LaFerrari, Maserati MC12 nebo Pagani Zonda. A jak dokazuje jeden ze snímků, došlo dokonce i na ligu úplně nejvyšší, tedy na Bugatti Chiron. V případě superstroje z Molsheimu ale z naší strany obdiv čekat, jakkoliv karoserie vypadá jako ta od automobilky. Číňané v jejím případě použili plech, originál je z karbonu.

Suma sumárum, stejně jako u zcela originálních vozů i u čínských replik nakonec záleží na velikosti peněženky. Zákazníci totiž nemají k dispozici jen plech, nýbrž rovněž již zmiňovaný sklolaminát a dokonce i karbon. Svému vysněnému vozu se tedy mohou často přiblížit opravdu blízko, i když ten i nadále bude mít v „občanském průkazu“ jako rodiště zapsanou Čínu a nikoliv Itálii nebo Francii. V Číně to ale zřejmě nikomu nevadí...


Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 1 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 01Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 2 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 03Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 3 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 04Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 4 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 05Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 5 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 06Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 6 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 07Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 7 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 08Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 8 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 09Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 9 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 10Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 10 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 11Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 11 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 12Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 12 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 13Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 13 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 14Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 14 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 15
Číňané začínají ve stále větší míře vyrábět repliky bodykitů světoznámých hypersportů. Těmi pak nejsou osazovány jen mainstreamové vozy, ale dokonce i reálné supersporty. Zákazníci si navíc mohou vybrat, zda budou z plechu, sklolaminátu či karbonu

Zdroj: GT Spirit

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše