Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství

Napodobeniny rychlých a drahých aut vznikají odnepaměti, obvykle se tak ale děje u někoho v garáži. Číňané k tomu přistupují jinak, z falešných supearaut si udělali lukrativní byznys.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství

10.2.2019 | Petr Prokopec

Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Napodobeniny rychlých a drahých aut vznikají odnepaměti, obvykle se tak ale děje u někoho v garáži. Číňané k tomu přistupují jinak, z falešných supearaut si udělali lukrativní byznys.

Pokud je čínským firmám něco opravdu cizího, pak je to respekt k duševnímu vlastnictví. Na nějaká práva a ochranné známky se v zemi s velkou zdí viditelnou až z Vesmíru jednoduše nehledí. Neplatí to jen u automobilek, které bez sebemenších skrupulí zkopírují třeba BMW X4. Stále více se v Číně rozjíždí i kopírování aut v rámci jakési druhovýroby. Tamní společnosti vyrábí bodykity nejlepších, zejména evropských superaut, jimiž je následně osazováno kde co - od běžných aut až po skutečné sporťáky.

Asi vůbec nejprodávanějším bodykitem je replika Lamborghini Veneno. Tento italský supersport vznikl v pěti exemplářích (respektive ve čtrnácti, pokud v to počítáme i Roadster), přičemž jeho cena startovala na 4,5 milionech dolarů (cca 113,65 milionu korun). Jde tedy o jeden z vůbec nejdražších vozů, jaké byly k mání, a to i dnešní optikou. Natož pak v roce 2013, kdy přišel na trh. Není tedy překvapivé, že se najdou lidé, kteří po této extravagantní kreaci zatouží i bez stovek milionů v kapse.

Nejde však pouze o ty řidiče, kteří by sklolaminátovou karoserií osadili třeba Hondu Prelude, jež díky dvojici dveří, nízkému profilu a snadné dostupnosti velmi často slouží jako dárcovský vůz. Kitem Veneno bývají osazována i skutečná Lamborghini, povětšinou dvanáctiválcový Aventador, který jako základ posloužil i samotné automobilce. Působivé přitom je, že Číňané u tohoto vozu nekladli velký důraz jen na kvalitu bodykitu, zároveň sklolaminát doplnili i kopií unikátních originálních kol.

Veneno je ale ve výsledku jen špičkou ledovce, stranou zájmu nezůstává ani „standardní” Aventador, stejně jako třeba Ferrari LaFerrari, Maserati MC12 nebo Pagani Zonda. A jak dokazuje jeden ze snímků, došlo dokonce i na ligu úplně nejvyšší, tedy na Bugatti Chiron. V případě superstroje z Molsheimu ale z naší strany obdiv čekat, jakkoliv karoserie vypadá jako ta od automobilky. Číňané v jejím případě použili plech, originál je z karbonu.

Suma sumárum, stejně jako u zcela originálních vozů i u čínských replik nakonec záleží na velikosti peněženky. Zákazníci totiž nemají k dispozici jen plech, nýbrž rovněž již zmiňovaný sklolaminát a dokonce i karbon. Svému vysněnému vozu se tedy mohou často přiblížit opravdu blízko, i když ten i nadále bude mít v „občanském průkazu“ jako rodiště zapsanou Čínu a nikoliv Itálii nebo Francii. V Číně to ale zřejmě nikomu nevadí...


Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 1 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 01Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 2 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 03Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 3 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 04Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 4 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 05Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 5 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 06Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 6 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 07Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 7 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 08Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 8 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 09Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 9 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 10Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 10 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 11Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 11 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 12Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 12 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 13Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 13 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 14Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství - 14 - China hypercar replicas 2019 prvni sada 15
Číňané začínají ve stále větší míře vyrábět repliky bodykitů světoznámých hypersportů. Těmi pak nejsou osazovány jen mainstreamové vozy, ale dokonce i reálné supersporty. Zákazníci si navíc mohou vybrat, zda budou z plechu, sklolaminátu či karbonu

Zdroj: GT Spirit

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.