Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je
16.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste zvyklí vnímat Mercedes jako nudnou značku pro starší a pokročilé, pak jste zapomněli na některé jeho modely a nejvíce pak G500 4x4. Právě ten ale končí.
Mercedes-Benz v pátek oznámil, že ukončí výrobu svého nejextrémnějšího vozu. Tím samozřejmě není myšlen hypersport Project One, v jeho případě se produkční soukolí ještě ani nezačalo točit. Řeč je místo toho o nekompromisním off-roadu G500 4x4^2, který je k mání od 5 142 000 Kč. Za tuto sumu přitom vůz nabízí přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 422 koní, sedmistupňový automat a především portálové nápravy.
Právě posledně zmiňovaný prvek je důvodem mohutnosti vozu. S ohledem na použití portálové převodovky totiž mohlo dojít k instalaci portálových náprav, díky nimž vzrostla světlá výška na 45 centimetrů. Stran toho se G500 4x4^2 chlubí metrovou brodivostí či nájezdovými úhly 52 stupňů vpředu a 54 stupňů vzadu. Máme tu pak ještě úhel zlomu 47,4 stupně, který je oproti standardnímu Géčku takřka dvojnásobný.
Není tedy asi překvapivé, že s tímto vozem můžete zamířit víceméně do jakéhokoliv terénu. I když Mercedes již při premiéře naznačil, že spíše než jako drsný off-road bude tento speciál majitelům připomínat spíše sporťák. K takovému tvrzení mají ale oficiální technická data poněkud daleko, nejvyšší rychlost totiž činí 210 km/h a při sprintu G500 4x4^2 lehce zaostává za standardní pětistovkou (7,4 s versus 6,9 s).
Toliko k technickým datům a české ceně, za kterou bylo dosud možné vůz objednat. Konec jeho výroby byl ohlášen na konec října, přičemž s jeho koncem se začne uzavírat také jedna velká éra. G500 4x4^2 je totiž součástí generace W463, která byla odhalena v roce 1990. Nástupce je pak sice označován za facelift a vizuálně se od stávajícího provedení příliš nevzdálí, technicky ale bude zcela jinde.
Pokud se přitom potvrdí veškeré spekulace, pak by nová třída G měla debutovat v lednu na autosalonu v Detroitu. V březnu pak čekejme evropský debut v Ženevě, prodeje se nejspíše rozjedou v následujících měsících. Zdá se tedy, že nedlouho po ukončení výroby verze s portálovými nápravami uzavře Mercedes montážní linky úplně, aby je mohl přizpůsobit novému, „hliníkovějšímu” provedení. To nám vrátí samotné „Géčko”, verze 4x4^2 ale přímého nástupce nedostane. A zda se někdy v budoucnu dočkáme podobného stroje, je otázkou.
Ani tyto kroky ale ve výsledku nemusí být definitivní konečnou generace W463. Koupit si ji možná budete moci i v příštím roce, a to dokonce i ve verzi G500 4x4^2, navíc zcela novou. Oželet však budete muset jeho monstrozitu. Nyní totiž mluvíme o modýlku v měřítku 1:18, který je k dispozici v barvách Alien Green, Mauritius Blue, Electric Beam, Diamond White, Sunset Beam, Tomato Red, Tektite Grey a Galactic Beam.
Zmínka o jednotlivých odstínech je více než důležitá, neboť v každém bude vyrobeno 463 kusů. Jinými slovy tedy máme tu čest s takřka dvoutisícovou edicí, což již není zanedbatelné množství. Dá se tedy předpokládat, že ty nejméně populární barvy budou k mání ještě pár měsíců. „Vetřelčí zelená“ ale stoprocentně zmizí ze skladů jako první, dále pak odhadujeme velký zájem o žluté a oranžové provedení.
Zda tomu tak ale bude opravdu, otázkou. Aktuálně proto jen dodáme, že i přes zmenšené měřítko je modýlek vyroben ze sto součástí, přičemž patřit mezi ně mají i prvky speciální výbavy. Co je tím míněno, již výrobce neudává, nicméně vůbec bychom se nedivili, kdyby šlo právě o díly spojené s oněmi portálovými nápravami. Na cenu se musíte zeptat u Mercedesu, je ale nepochybné, že k 5 milionům korun bude mít hodně daleko...
Zatímco výroba skutečného Mercedesu G500 4x4^2 zakrátko skončí...
...zmenšený modýlek bude nejspíše k mání jako nový i příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 6 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 7 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 8 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 10 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis