Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je
16.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste zvyklí vnímat Mercedes jako nudnou značku pro starší a pokročilé, pak jste zapomněli na některé jeho modely a nejvíce pak G500 4x4. Právě ten ale končí.
Mercedes-Benz v pátek oznámil, že ukončí výrobu svého nejextrémnějšího vozu. Tím samozřejmě není myšlen hypersport Project One, v jeho případě se produkční soukolí ještě ani nezačalo točit. Řeč je místo toho o nekompromisním off-roadu G500 4x4^2, který je k mání od 5 142 000 Kč. Za tuto sumu přitom vůz nabízí přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 422 koní, sedmistupňový automat a především portálové nápravy.
Právě posledně zmiňovaný prvek je důvodem mohutnosti vozu. S ohledem na použití portálové převodovky totiž mohlo dojít k instalaci portálových náprav, díky nimž vzrostla světlá výška na 45 centimetrů. Stran toho se G500 4x4^2 chlubí metrovou brodivostí či nájezdovými úhly 52 stupňů vpředu a 54 stupňů vzadu. Máme tu pak ještě úhel zlomu 47,4 stupně, který je oproti standardnímu Géčku takřka dvojnásobný.
Není tedy asi překvapivé, že s tímto vozem můžete zamířit víceméně do jakéhokoliv terénu. I když Mercedes již při premiéře naznačil, že spíše než jako drsný off-road bude tento speciál majitelům připomínat spíše sporťák. K takovému tvrzení mají ale oficiální technická data poněkud daleko, nejvyšší rychlost totiž činí 210 km/h a při sprintu G500 4x4^2 lehce zaostává za standardní pětistovkou (7,4 s versus 6,9 s).
Toliko k technickým datům a české ceně, za kterou bylo dosud možné vůz objednat. Konec jeho výroby byl ohlášen na konec října, přičemž s jeho koncem se začne uzavírat také jedna velká éra. G500 4x4^2 je totiž součástí generace W463, která byla odhalena v roce 1990. Nástupce je pak sice označován za facelift a vizuálně se od stávajícího provedení příliš nevzdálí, technicky ale bude zcela jinde.
Pokud se přitom potvrdí veškeré spekulace, pak by nová třída G měla debutovat v lednu na autosalonu v Detroitu. V březnu pak čekejme evropský debut v Ženevě, prodeje se nejspíše rozjedou v následujících měsících. Zdá se tedy, že nedlouho po ukončení výroby verze s portálovými nápravami uzavře Mercedes montážní linky úplně, aby je mohl přizpůsobit novému, „hliníkovějšímu” provedení. To nám vrátí samotné „Géčko”, verze 4x4^2 ale přímého nástupce nedostane. A zda se někdy v budoucnu dočkáme podobného stroje, je otázkou.
Ani tyto kroky ale ve výsledku nemusí být definitivní konečnou generace W463. Koupit si ji možná budete moci i v příštím roce, a to dokonce i ve verzi G500 4x4^2, navíc zcela novou. Oželet však budete muset jeho monstrozitu. Nyní totiž mluvíme o modýlku v měřítku 1:18, který je k dispozici v barvách Alien Green, Mauritius Blue, Electric Beam, Diamond White, Sunset Beam, Tomato Red, Tektite Grey a Galactic Beam.
Zmínka o jednotlivých odstínech je více než důležitá, neboť v každém bude vyrobeno 463 kusů. Jinými slovy tedy máme tu čest s takřka dvoutisícovou edicí, což již není zanedbatelné množství. Dá se tedy předpokládat, že ty nejméně populární barvy budou k mání ještě pár měsíců. „Vetřelčí zelená“ ale stoprocentně zmizí ze skladů jako první, dále pak odhadujeme velký zájem o žluté a oranžové provedení.
Zda tomu tak ale bude opravdu, otázkou. Aktuálně proto jen dodáme, že i přes zmenšené měřítko je modýlek vyroben ze sto součástí, přičemž patřit mezi ně mají i prvky speciální výbavy. Co je tím míněno, již výrobce neudává, nicméně vůbec bychom se nedivili, kdyby šlo právě o díly spojené s oněmi portálovými nápravami. Na cenu se musíte zeptat u Mercedesu, je ale nepochybné, že k 5 milionům korun bude mít hodně daleko...
Zatímco výroba skutečného Mercedesu G500 4x4^2 zakrátko skončí...
...zmenšený modýlek bude nejspíše k mání jako nový i příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry