Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je

Pokud jste zvyklí vnímat Mercedes jako nudnou značku pro starší a pokročilé, pak jste zapomněli na některé jeho modely a nejvíce pak G500 4x4. Právě ten ale končí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je

16.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud jste zvyklí vnímat Mercedes jako nudnou značku pro starší a pokročilé, pak jste zapomněli na některé jeho modely a nejvíce pak G500 4x4. Právě ten ale končí.

Mercedes-Benz v pátek oznámil, že ukončí výrobu svého nejextrémnějšího vozu. Tím samozřejmě není myšlen hypersport Project One, v jeho případě se produkční soukolí ještě ani nezačalo točit. Řeč je místo toho o nekompromisním off-roadu G500 4x4^2, který je k mání od 5 142 000 Kč. Za tuto sumu přitom vůz nabízí přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 422 koní, sedmistupňový automat a především portálové nápravy.

Právě posledně zmiňovaný prvek je důvodem mohutnosti vozu. S ohledem na použití portálové převodovky totiž mohlo dojít k instalaci portálových náprav, díky nimž vzrostla světlá výška na 45 centimetrů. Stran toho se G500 4x4^2 chlubí metrovou brodivostí či nájezdovými úhly 52 stupňů vpředu a 54 stupňů vzadu. Máme tu pak ještě úhel zlomu 47,4 stupně, který je oproti standardnímu Géčku takřka dvojnásobný.

Není tedy asi překvapivé, že s tímto vozem můžete zamířit víceméně do jakéhokoliv terénu. I když Mercedes již při premiéře naznačil, že spíše než jako drsný off-road bude tento speciál majitelům připomínat spíše sporťák. K takovému tvrzení mají ale oficiální technická data poněkud daleko, nejvyšší rychlost totiž činí 210 km/h a při sprintu G500 4x4^2 lehce zaostává za standardní pětistovkou (7,4 s versus 6,9 s).

Toliko k technickým datům a české ceně, za kterou bylo dosud možné vůz objednat. Konec jeho výroby byl ohlášen na konec října, přičemž s jeho koncem se začne uzavírat také jedna velká éra. G500 4x4^2 je totiž součástí generace W463, která byla odhalena v roce 1990. Nástupce je pak sice označován za facelift a vizuálně se od stávajícího provedení příliš nevzdálí, technicky ale bude zcela jinde.

Pokud se přitom potvrdí veškeré spekulace, pak by nová třída G měla debutovat v lednu na autosalonu v Detroitu. V březnu pak čekejme evropský debut v Ženevě, prodeje se nejspíše rozjedou v následujících měsících. Zdá se tedy, že nedlouho po ukončení výroby verze s portálovými nápravami uzavře Mercedes montážní linky úplně, aby je mohl přizpůsobit novému, „hliníkovějšímu” provedení. To nám vrátí samotné „Géčko”, verze 4x4^2 ale přímého nástupce nedostane. A zda se někdy v budoucnu dočkáme podobného stroje, je otázkou.

Ani tyto kroky ale ve výsledku nemusí být definitivní konečnou generace W463. Koupit si ji možná budete moci i v příštím roce, a to dokonce i ve verzi G500 4x4^2, navíc zcela novou. Oželet však budete muset jeho monstrozitu. Nyní totiž mluvíme o modýlku v měřítku 1:18, který je k dispozici v barvách Alien Green, Mauritius Blue, Electric Beam, Diamond White, Sunset Beam, Tomato Red, Tektite Grey a Galactic Beam.

Zmínka o jednotlivých odstínech je více než důležitá, neboť v každém bude vyrobeno 463 kusů. Jinými slovy tedy máme tu čest s takřka dvoutisícovou edicí, což již není zanedbatelné množství. Dá se tedy předpokládat, že ty nejméně populární barvy budou k mání ještě pár měsíců. „Vetřelčí zelená“ ale stoprocentně zmizí ze skladů jako první, dále pak odhadujeme velký zájem o žluté a oranžové provedení.

Zda tomu tak ale bude opravdu, otázkou. Aktuálně proto jen dodáme, že i přes zmenšené měřítko je modýlek vyroben ze sto součástí, přičemž patřit mezi ně mají i prvky speciální výbavy. Co je tím míněno, již výrobce neudává, nicméně vůbec bychom se nedivili, kdyby šlo právě o díly spojené s oněmi portálovými nápravami. Na cenu se musíte zeptat u Mercedesu, je ale nepochybné, že k 5 milionům korun bude mít hodně daleko...


Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 1 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 01Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 2 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 02Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 3 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 03Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 4 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 04Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 5 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 05Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 6 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 06Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 7 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 07Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 8 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 08Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 9 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 09Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 10 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 10Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 11 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 11Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 12 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 12Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 13 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 13Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 14 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 14
Zatímco výroba skutečného Mercedesu G500 4x4^2 zakrátko skončí...

Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 15 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 01Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 16 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 02Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 17 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 03Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 18 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 04Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 19 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 05Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 20 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 06
...zmenšený modýlek bude nejspíše k mání jako nový i příští rok

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.