K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel

Pokud si teď myslíte, že se díváte na zákulisní záběry z focení oficiálního katalogu v polovině 90. let minulého století, nevidíme se. Ale je to omyl, díváte se na aktuální fotky původní Škody Felicia v pozoruhodné specifikaci s ještě pozoruhodnější historií.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel

11.1.2023 | Petr Miler

K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel

/

Foto: Classic-Mobile Wieting, publikováno se souhlasem

Pokud si teď myslíte, že se díváte na zákulisní záběry z focení oficiálního katalogu v polovině 90. let minulého století, nevidíme se. Ale je to omyl, díváte se na aktuální fotky původní Škody Felicia v pozoruhodné specifikaci s ještě pozoruhodnější historií.

Nebude velkým přeháněním říci, že moderní Škoda Felicia motorizovala postkomunistickou Českou republiku. Vystavěná na základech svého času revolučního Favoritu byla jakýmsi pojítkem mezi světem zastaralých aut socialistického Československa a moderními vozy „západní” provenience. A jako taková byla vlastně dokonalá - dostatečně dostupná, aby si ji mohli dovolit obyčejní lidé z teprve na nohy se stavící země, dostatečně prostorná, aby jim posloužila jako jediné auto, dostatečně jednoduchá, aby nebylo drahé ji udržovat fit a přitom už dostatečně moderní, aby byla aspoň solidně bezpečná a rozumně vybavená.

I když se jí vyrobilo hodně přes 1 milion kusů a většina si našla zákazníky v České republice a na Slovensku, narazit dnes na pěkný, opravdu zachovalý kousek není snadné. Felicia nebyla ještě tím vozem, který by bez mrknutí oka zvládl najet půl milionu kilometrů, navíc nebyl bůhvíjak odolný proti korozi. A tak jich byla většina „odježděna” či jinak podlehla zubu času natolik, že o pěkném stavu nemůže být řeč.

Výjimky existují, pokud se ale najdou, bývají nezřídka velmi drahé. Vůz, který vám dnes ukážeme, ale stojí doslova pakatel. Putoval kdysi do Německa a dodnes zůstal v rukou původního majitele. Byl vyroben v roce 1999, tedy ještě stále v původním provedení, a to ve specifikaci docela velkorysé - je to kombík s motorem 1,6 MPI od VW a maximální výbavou GLX. Proč si ji dotyčný člověk koupil, vlastně jen tušíme - narodil se v roce 1938 a ve svých 61 letech si tohle auto pořídil na důchod. Během 24 garážování toho s ním ale moc nenajel a když už někam vyrazil, pak to bylo do servisu k pravidelné prohlídce.

Podle toho vůz vypadá - je jako nový zvenčí i zevnitř. A má kompletní servisní historii z autorizované dílny až do kilometrového stavu předcházejícího současnému o 400 km (výměna oleje) resp. 2 000 km (výměna rozvodů). I přes tyto zastávky vede cesta až k dnešnímu nájezdu pouhých 27 950 km, auto tedy jezdilo jen o něco víc než 1 000 km ročně. Něco takového se nevidí, tuplem pak v prodeji, tento kousek ale na prodej je.

Být k mání v Česku, stojí klidně statisíce, německý majitel je ale o poznání rozumnější a jeho vůz je k dispozici za velmi zajímavých 2 600 Eur, tedy asi 62 tisíc Kč. To nám přijde jako velmi rozumná pěkná cena za stále skoro novou Felicii. Jak sám prodávající říká, na denní ježdění už to asi nebude (i když...), ale jako vzpomínka na český automobilový svět 90. let poslouží dokonale. Možná ani muzeum by takovým exemplářem nepohrdlo, však se na něj podívejte


K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 1 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 01K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 2 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 02K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 3 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 03K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 4 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 04K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 5 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 05K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 6 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 06K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 7 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 07K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 8 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 08K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 9 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 09K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 10 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 10K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 11 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 11K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 12 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 12K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 13 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 13K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 14 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 14K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel - 15 - Skoda Felicia Combi 16 GLX Combi 1999 nejeta 15
Takhle pěkná původní Felicia s tak malým nájezdem a tak „čistou” historií se dnes už vážně nevidí. Za nějakých 62 tisíc Kč jde o pozoruhodnou nabídku. Foto: Classic-Mobile Wieting, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.