Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejhodnotnější automobilové značky světa: Němci jsou vysoko, ale nevládnou
26.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejen BMW, ale prakticky všechny známější německé automobilové značky najdeme mezi těmi nejvíce hodnotnými na světě. Vládnou ale jiní.
Soupeření automobilek se odehrává zejména na poli počtu prodaných aut, resp. nových registrací. Nejedna ekonomická publikace ovšem sestavuje žebříčky značek podle jejich hodnoty a pochopitelně, i zde se automobilky pravidelně umisťují. Ne vždy ale jejich pozice co do hodnoty souvisí s tím, kolik prodávají aut.
Nejnovější takový žebříček máme dnes před sebou. Sestavila ho společnost Interbrand pod názvem Best Global Brands 2017 a na absolutně první pozici staví Apple s hodnotou více než 184 miliard dolarů. Druhý je Google se 141,7 miliardy dolarů, třetí je Microsoft s 80 miliardami dolarů.
Nejlepší automobilkou je Toyota na sedmém místě celkově s hodnotou 50,3 miliardy dolarů. Do nejlepší desítky se dostal ještě Mercedes-Benz, celkově devátý s hodnotou 47,8 miliardy dolarů. Následuje BMW, Honda a Ford, jak se můžete podívat v tabulce níže. Nejsou v ní jen značky aut, vidíme tu i Harley Davidson.
Novým přírůstkem mezi 100 nejhodnotnějšími značkami je mimo jiné Ferrari, jejíž hodnota je 4,9 miliardy dolarů. A na třetí příčce od konce je Tesla, u které vidíme hodnotu 4 miliardy dolarů. Pochopitelně, Tesla prodává mnohem více aut ročně než Ferrari, ale to na hodnotu značky zas tak velký vliv nemá.
Zajímavý je také vývoj hodnoty značky v procentech od minulého roku. Toyota zůstala na prvním místě i přes šestiprocentní pokles, Mercedes-Benz naopak o 10 % vzrostl, ale na Toyotu mu ještě nějaké 2,5 miliardy dolarů chybí. Obecně u většiny značek vidíme vzestup, včetně Hondy postižené aférou s airbagy Takata. Toyota je jediná, která vykázala pokles, a u BMW a Tesly vidíme změnu nulovou.
Nejhodnotnější automobilové značky v roce 2017
Největší růst vidíme ale jinde - u Facebooku, kde se hodnota zvýšila o 48 %. Facebook je nejvíce rostoucí značkou co do hodnoty podruhé za sebou. Významně rostl také Amazon, o 29 %, a Adobe, o 19 %. Největší pokles naopak vidíme u firmy Hewlett Packard Enterprise - o 19 %. Značka se umístila na 57. místě, těsně před osmapadesátým 3M.
Hodnota značky pro tento žebříček byla vypočítána na základě finančních úspěchů výrobků a služeb, nesoucích danou značku. Také ale byla brána v potaz důležitost značky v rozhodovacím procesu zákazníka a vliv, který značka samotná má na ceník výrobků či služeb dané firmy. Pochopitelně - spousta lidí si kupuje třeba BMW proto, že je to BMW a očekávají od jeho aut určité kvality, aniž by se konkrétním produktem nějak zvlášť zaobírali. A to samé jistě platí i pro některé zákazník Toyoty, VW, Mercedesu, Ferrari... Touto optikou má značka a její pověst opravdu velkou cenu, dokáže prodávat sama o sobě.
Nejhodnotnější značky v roce 2017 bez ohledu na zaměření
Celá stovka nejhodnotnějších značek dle Interbrandu ukazuje, jak obrovský náskok má vítěz
Zdroj: InterBrand
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva