Reklama

Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte

 | 33 příspěvků | 19.3.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Matyjáš

Bože. Najít majitele a zas.. | 19.3.2017 16:02reagovat
avatar

Bože. Najít majitele a zastřelit.

Nepřihlášený xpert

nevim jestli se smat nebo.. | 19.3.2017 16:10reagovat
avatar

nevim jestli se smat nebo brecet...

Nepřihlášený a

Píšou tam, že to s tím to.. | 19.3.2017 16:53reagovat
avatar

Píšou tam, že to s tím to motorem bylo zaregistrováno už v Německu a tím pádem to v Litvě zaregistrovali v pohodě taky. Převodovka je tam údajně „ta stejná, šestistupňová; ve městě to žere 7 litrů; maximálka je 160 km/h.“

Nepřihlášený Nommo

Treba sel ten puvodni moto.. | 19.3.2017 18:29reagovat
avatar

Treba sel ten puvodni motor do kytek (zivotnost nebyla pry nic moc a spotreba oleje apod.) a tohle bylo po ruce, pripadne vzhledem k prostoru se proste vesel... Kdo vi...

Nepřihlášený

Preco najhorsia vymena? Ke.. | 19.3.2017 19:44reagovat
avatar

Preco najhorsia vymena? Ked neni su peniaze na novy motor, tak to rozumne spravili chlapci,auto sa da aspon pouzivat na kazdodenne presuvanie...Moderator ma velke oci, podla mna si ani nevie vymenit na aute ziarovku....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Richie.rich

Vzhledem k puvodnimu motor.. | 19.3.2017 20:45reagovat
avatar

Vzhledem k puvodnimu motoru celkem logicka volba;)

Nepřihlášený Drťikol

Taky nechápuu Bednářův dra.. | 19.3.2017 21:43reagovat
avatar

Taky nechápuu Bednářův dramatický bulvární nadpis.A vzhledemm k tomu, že to auto již nemá hodnotu a je škoda ho na druhou stranu sešrotovat, tak si myslím že temm motor Renault bude další 300000km jezdit bez problému a ztráty deci oleje.

Nepřihlášený Bob

Bednáři inzerent si možná.. | 19.3.2017 21:51reagovat
avatar

Bednáři inzerent si možná nevšiml, ale za ty Prokopec a Janda jste odborníci a automechanici!!!

Ten. Motor jezdí super..Navíc frajeřina, že on jej uložil podélně v orig.je na příč. A k agregátu... tento mmotor má řetěz a vydrží věkkky bez údržby a nákladů.

Nepřihlášený JaRy

Chtěl tam lepší motor... t.. | 20.3.2017 08:01reagovat
avatar

Chtěl tam lepší motor... tak tam dal místo japonce rendlíka. Co je na tom nepochopitelného, když chcete jezdit a ne pořád kutit v motoru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Luban

Pane Bednáři napište nám j.. | 20.3.2017 08:15reagovat
avatar

Pane Bednáři napište nám jak funguje Wankelův motor.Už su na vaše odborné znalosti natěšený.

A jen pro vaši informaci ten motor Renault je objem 1,3 ccm a ne jak zde machrujete čtrnáctistovka.

Nepřihlášený filip

Jak se prodávajícího můžet.. | 20.3.2017 08:54reagovat
avatar

Jak se prodávajícího můžete zastávat? Jasně wankely často chodí do kytek a ten motor je malý, ale v tom případě by logická volba byla třeba VR6 to je malý motor který má zhruba stejný výkon jako ten co tam byl, spolehlivý je relativně taky a dráhy není. Tímhle motorem to auto totálně zabil, radši ho měl prodat na díly. I nějaký motor jak 1.8 turbo by dával větší smysl

Nepřihlášený

pekné auto tak prečo tam n.. | 20.3.2017 09:15reagovat
avatar

pekné auto tak prečo tam nedať funkčný motor čo nežerie tak veľa ako originál, a výkon stačí aj tak su všade obmedzenia rýchlostné...tiež by som radšej bral stýmto motorm ako s originálom ak je to dobre spravené, kvoli spotrebe..

Nepřihlášený Tiburon

Mě by se tam líbil třeba m.. | 20.3.2017 11:14reagovat
avatar

Mě by se tam líbil třeba motor F7R, když by to mělo zůstat u Renaultu..

Ten motor co je v té Mazdě, se mi válí ve stodole.

Nepřihlášený Don

Je vidět, že většina čtenářů.. | 20.3.2017 13:07reagovat
avatar

Je vidět, že většina čtenářů asi nechápu smysl "sportovního auta". Ano, tenhle nový motůreček opravdu bude jezdit se skoro poloviční spotřebou, ale od toho si člověk nekupuje sporťák, aby s nim potom jezdil úsporně :D...

Na úsporu si kupte TDi, na jízdní radovánky se kupuje RX-8 právě kvůli projevu motoru, podvozku apod.

Sám jezdím "úsporně" dieselem, ale pokud bych si RXko někdy sám pořídil (zvažuji to), spotřeba je to poslední, co bych u tohoto auta řešil.

Co se týče spotřeby oleje, jiné "normální" auta s větším motorem toho oleje také žerou hodně - reálně až 1 litr na pár tisíc km u větších motorů není problém. Renesis se pohybuje dle opotřebení od 0.5-1.0 l na 1000 km.

Než něco napíšete do diskuze o autě, které jste nikdy neměli, neviděli a nevíte o něm vlastně nic, než pár přečtených článků, jak to hodně žere, zamyslete se, jestli má váš komentář opravdu vypovídající hodnotu.

S autorem článku naprosto souhlasím, velmi špatná přestavba.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tiburon

Reakce na: Je vidět, že většina čtenářů.. | 20.3.2017 13:26reagovat
avatar

jednu s vylágrovaným motorem jsem měli asi rok na dílně, takže o tom něco vím

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Don

Reakce na: jednu s vylágrovaným motor.. | 20.3.2017 13:30reagovat
avatar

Reagoval jsem především na těch cca 10 příspěvků před vámi. :-)

Zrovna vy jste navrhoval už vcelku použitelný motor, který by úplně nezahazoval celý potenciál jinak skvělého vozu...

Nepřihlášený Caducusangel

Ano, je to hrozná škoda. A.. | 20.3.2017 13:54reagovat
avatar

Ano, je to hrozná škoda. Ale co se týče výměny za 1,3 z rendlíka, tak šlo hlavně o legislativu. Výměna za větší motor (obsahově) prostě není tak snadná. Takže proto zvolili tuto možnost. Navíc RX8 zase není tak povedené auto, abych ho litoval jako autor (Jo, kdyby to byla RX7). Možná to chápu víc než ten zmiňovaný downgrade Bentleye (když chce mít takové auto, musí mít na benzín).

Nepřihlášený sam

Reakce na: Je vidět, že většina čtenářů.. | 20.3.2017 19:39reagovat
avatar

Prosim tě nemachruj tady a nelži zde.Myslím si, že to seš právě ty kdo v té Mazdě nikdy nejel.A máš vychrochtanou Octávii

Nepřihlášený Ondra S.

Autora článku naprosto cháp.. | 21.3.2017 20:02reagovat
avatar

Autora článku naprosto chápu!!

Když už si kupuji mazdu RX8 nebo RX7, tak je to právě kvůli tomu, že je to jediné sériové auto, které se ještě nedávno vyrábělo s wanklem a kupuji si ho právě s tímto vědomím jako technickou lahůdku a kuriozitu pro fajnšmekry. Tohle auto prostě nikdy nebude a není obyčejný spotřebák pro každého troubu.

Wankl sice trochu víc žere, ale to už k tomu tak nějak patří. Oproti klasickému motoru funguje napůl jako motor a napůl jako turbína. Je to úplně něco jiného, než klasické motory a má specifické nároky a to je třeba respektovat. K tomuto modelu navíc dávala mazda v ceně druhý motor zdarma až objezdíte ten první, tak vám ho v servisu grátis přehodí.

Je fakt, že to zas tak moc nevydrželo, ale v podstatě stačilo přehodit ty těsnící lišty v rotačním pístu a zkontrolovat opotřebení komor, což při kvalitě dnešních materiálů a olejů už není takový problém, jako to byl kdysi. Mazda navíc k RX8 nabízela jako tuning od výrobce originální turbokit, protože ten motor byl atmosférický a předchozí RX7 měla přeplňování turbodmychadlem. Ten turbokit je jediný tuning, který na takovém motoru uznávám jako vhodný k dodatečné montáži. Jinak RX8 a wankl prostě patří dohromady a pokud ho odstraníte, co zbydě? Obyčejný tuctový sporťáček, jakých je plno, navíc ztratí své kouzlo výjmečnosti. Dávat do toho takovou mrdku z krtka je už normální prznění. Kdo chce úsporné auto, nekupuje si takový sporťák, ale malé lehké auto s nízkou spotřebou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Wankel motory se používají.. | 25.3.2017 10:43reagovat
avatar

Wankel motory se používají v rychlých dvoumístných závodních člunech a je to v tomto oboru velmi ceněné zboží, tím spíš že po razantních úpravách na zvýšení výkonu bývá už tak krátká životnost Wankelu ještě rapidně zkrácena. Je dost pravděpodobné, že je to osud i tohoto auta s tím, že co po dárcovství zbylo někdo nechtěl sešrotovat, ale také se tím nechtěl nějak dlouhosáhle zabývat. Buďme tedy rádi, že to přežilo aspoň to auto, motor se dá za lepší vyměnit vždycky.

Nepřihlášený

Obhajovat motor z kosočtve.. | 25.3.2017 13:08reagovat
avatar

Obhajovat motor z kosočtverce vložený do japonce může jen analfabet a těch je tu opět požehnaně. Pořídit si auto, u kterého pak nemám na řádnou péči je vlastní jen omezencům a snažit se to ještě obhajovat, ať už jakkoliv, může jen opice s iq tykve. Být to na mně, tak takovým odeberu bez diskuze řidičák, protože pro vás je škoda i těch rádoby vozů z dílny Škody nebo kosočtverců. Uklidňuje mě jen jediné, že ten "motorek na stěrače" to dlouho v RX8 nevydrží, ten švýcarský stroj (podvozek, převodovka, šasi) je stavěn na jiné zacházení (o Wanklu nemluvě), než na jaký je francouz zvyklí (a to diametrálně), počítám že si to za ten bakšiš koupí nějaký mladý tele a motůrek povalí nonstop na 120%, k tomu si přidejte odborně vytvořenou přestavbu (o kvalitě a finančních možnostech, svědčí už výběr motoru) a zkáza je dokonána.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Woyta

Jsou horší swapy. Za komun.. | 25.3.2017 14:26reagovat
avatar

Jsou horší swapy. Za komunistů jednomu americkému full-size sedanu odešel V8. Pod kapotou se nakonec objevil naftový motor z avie včetně zápisu do TP. Teď je problém tam legálně dostat zpět původní V8.

Nepřihlášený

Reakce na: Chtěl tam lepší motor... t.. | 25.3.2017 20:35reagovat
avatar

Motory Renaultu jsou již dávno jedno brdo s Japonským Nissanem. To by měl vědět každý. Právě díky Nissanu se motory rendlíků zdvihly na slušnou úroveň.

Nepřihlášený Pavel Kubala

Reakce na: Preco najhorsia vymena? Ke.. | 27.3.2017 22:09reagovat
avatar

Naprosto souhlasím a sympatizuji. Proste je to vzhledove velmi pekne auto a puvodni motor je na nic. Pro kazdodanni pouziti na presun do prace je to idealni motor. kdybych nekoupil pred nedavnem auto, tak bych do toho hned sel. ono totiz takovy motor nebude problem sehnat dalsi a nebude drahy. a kastle vypada ok. proste nadherne auto s motorem pro kazdodenni provoz. Co na tom, ze to nejede 300? Blbecky, kterym to pripadapritazene za vlasy jdete se bodnout.

Nepřihlášený Pavel Kubala

Reakce na: Je vidět, že většina čtenářů.. | 27.3.2017 22:19reagovat
avatar

Co je to za volovinu. Osobně jsem sháněl nějaké cenově dostupné hezké auto na každodenní provoz do práce. RX8 je nádherné auto s naprd motorem. dlouho jsem sháněl nějaký kundolap, co by mě nesežral peněženku. Kdybych o tomhle kaufu vedel pred mesicem, uz ho mam doma. Misto toho jsem si koupil skaredeho rencka jenom proto abych mel v cem jezdit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel Kubala

Reakce na: Autora článku naprosto cháp.. | 27.3.2017 22:24reagovat
avatar

Uf tak to jsem se ted hodne poucil. Ja si naivne myslel, ze si takove auto koupi 99 procent lidi kvuli vzhledu a ne kvuli tomu, ze ma wankl. Myslel jsem si ze si toto auto 99 procent nekoupi prave proto, ze wankl ma.

Nepřihlášený Pavel Kubala

Reakce na: Obhajovat motor z kosočtve.. | 27.3.2017 22:30reagovat
avatar

no ty jsi extra blb

Nepřihlášený R2

Reakce na: Co je to za volovinu. Osob.. | 28.3.2017 02:54reagovat
avatar

RX-8 s original motorem udajne vyjde radove na statisice rocne (jako vikendovka s nizkym najezdem), z tohoto pohledu je pochopitelne, ze nekdo motor vymenil, ale i tak je to obrovska skoda, motor je na tomto aute jedna z nejvice zajimavych veci.

Na druhou stranu jsou naklady na udrzbu motoru jedinym duvodem, proc jsem si RX-8 jako ojetinu nekoupil. Vse ostatni je na tomto aute velmi snadno ufinancovatelne.

Nepřihlášený pes

nemám rád násilí, ale tady.. | 1.4.2017 17:42reagovat
avatar

nemám rád násilí, ale tady bych učinil vyjímku

Nepřihlášený Johnny

Koukám, že je tu znalců sp.. | 15.5.2018 13:56reagovat
avatar

Koukám, že je tu znalců spoustu :D Já mám Rx8 cca 4 roky, víceméně si jí servisuju sám a musím říct, že naprostá většina problémů a pomluv motoru je způsobena špatnou/slabou/žádnou údržbou... Prostě si to na začátku vydání koupilo mnoho lidí právě kvůli vzhledu a totálně sr*** na všechno kolem... Žrout oleje to není, litr na tisíc jak tu někdo psal si to veme akorát na okruhu, jinak je normální spotřeba litr na 3-4tisíce, kombinovaná spotřeba 13l, maximální do 17l... žádná šílenost, dnešní repas motoru vyjde v základu na cca 50-60tis a nájezd s novými typy těsnění jde v klidu přes 200tis (dokázali to i dřív, jen ne u každého majitele). R2 -> statisíce ročně? :D Jedině, že bys kupoval každej rok nový auto, fajnově udělaný dnes vyjde v silnější verzi na cca 280tisíc... Podtrženo sečteno nahradit takový "unikát" takovou mrd*** může.. ani nevím kdo, musí to bejt ňákej omyl nebo fejk, protože něco takovýho snad nikoho nemůže ani napadnout. Tomu zvednout kapotu a nevědět co čekat tak tam rovnou nableju.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama