Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejkrásnější auta dělá teď podle expertů značka, kterou mnozí Češi pohrdají
17.10.2018 | Petr Prokopec
Vnímání designu je vždy subjektivní záležitostí, experti v tomto oboru ale existují a každý rok volí plejádu nejkrásnějších produktů. Auta mezi nimi nechybí a Korejci jich dělají nejvíc.
Těsně před příchodem nového milénia Hyundai uvedlo na trh model Tiburon, který se na evropských trzích jmenoval Coupe. Šlo v podstatě o první známější model Korejců, který nebyl zaměřen na nízkou cenu, ale spíše na emoce. Dané poslání přitom vůz plnil na sto procent, i když nejspíše trochu jinak, než automobilka původně zamýšlela. Jízdní projev nebyl z nejlepších a design budil spíše rozpaky než nadšení
Proč o tom ale vůbec mluvíme? Především proto, že Korejci za ony dvě dekády prošli neskutečným vývojem, který se týká i designového oddělení. Tomu nyní šéfuje Peter Schrayer, kterého Hyundai přetáhlo z koncernu VW. Ve stejných vodách automobilka lovila i později, z Evropy se tak do Asie stěhoval rovněž Luc Donckerwolke či SangYup Lee. Není tedy vlastně překvapivé, že styl Korejců se výrazně zlepšil.
Oceňují to i odborníci a automobilku zahrnují trofejemi. Letos například velmi uspěla v soutěži Red Dot Awards, neboť devětatřicetičlenná porota vybrala z více než 6 300 přihlášených produktů hned devatenáct automobilů. Tři z nich přitom nesou logo Kie (Stinger, Stonic a Picanto), dva pak Hyundai (Kona a Nexo FCEV). Stinger byl navíc zvolen jako jedno ze tří nejpohlednějších aut roku.
Korejci tedy bez problémů obstáli vedle takových výrobců, jako je Ferrari, McLaren nebo BMW. Na druhou stranu, stejně tak brala ceny i Škoda Karoq, VW Polo či Seat Arona, což jen dokazuje, že porota nebyla zaměřena na specifické segmenty či značky. Byť je naprosto jasné, že postavení třeba českého SUV na roveň takové Alfy Romeo Giulia budou někteří Češi těžko chápat. A ještě složitěji se budou vyrovnávat s volbou značky, která aktuálně vyrábí ty nejkrásnější vozy, neboť ji tu spousta lidí kvůli jejímu agresivnímu marketingu nemůže přijít na jméno.
Výše zmíněná (a dole znovu zrekapitulovaná) ocenění za jednotlivé vozy byly předány již dříve v letošním roce, cena za automobilovou značku roku v rámci Red Dot Awards byla ale předána až nyní. Vítězem se skutečně stalo Hyundai, a to za své „inovativní designové nápady, kvalitu designu a kvalitu managementu“.
Hyundai bylo v průběhu roku rovněž oceněno za budovu Pavilion nebo vzhled butiků luxusní divize Genesis. Kromě toho Korejci zabodovali i ozvučením nebo technologií bezpečnostních hologramů, stejně jako konceptem pojízdného hotelu Solati. Mohou se tak pyšnit zásahem do mnoha sfér, což mělo na udělení nového ocenění jistě také vliv. Dále pak společnost Red Dot Awards zmiňuje navýšení kvality.
Korejci dodávají, že zisk nového ocenění je pro ně důkazem, že vykročili po správné cestě. A zároveň také nakopnutím k dosažení ještě větších cílů. Podivný mišmaš jménem Hyundai Tiburon/Coupe je tedy definitivně zapomenut, místo toho máme do budoucna čekat ještě větší kanonádu inovativních projektů. Zdá se tedy, že na slavnostní ceremonii v Berlíně nebudou Korejci letos naposledy.
Hyundai letos již získalo několik ocenění za své vozy, mimo jiné za kompaktní SUV koná. Přehled dalších úspěšných modelů nejen od Hyundai naleznete níže
Automobily, které získaly ocenění Red Dot: Best of the Best 2018
Ferrari Portofino
Kia Stinger
McLaren 720S
Automobily, které získaly ocenění Red Dot 2018
Alfa Romeo Giulia
BMW 6 GT
BMW i3
BMW X2
Ferrari 812 Superfast
Ferrari FXX K Evo
Hyundai Kona
Hyundai Nexo FCEV
Kia Picanto
Kia Stonic
Nissan Leaf
Seat Arona
Škoda Karoq
Volvo XC40
VW Polo
VW T-Roc
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB