Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejkvalitnější nová auta v roce 2015: Němce stíhají Korejci
18.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Studie kvality nových aut J.D. Power velebí opět hlavně Porsche, to má však v patách Kiu. Uspěl i Chevrolet a BMW má prý nejlepší továrnu.
Anketám společnosti J.D. Power jsme se již delší dobu nevěnovali, zvláště pak studii IQS (Initial Quality Study). Ta se přitom letos konala již po devětadvacáté, přičemž na paškál si stejně jako v předchozích případech vzala vlastnictví nových vozů devadesát dnů po koupi. V průběhu února až května tak bylo obesláno více než 84 tisíc Američanů, kteří měli zodpovědět 233 otázek zařazených do osmi kategorií.
Výsledkem je žebříček kvality, který eviduje počet problémů na sto automobilů (PP100 neboli Problem Per 100), kdy čím nižší je počet závad, tím samozřejmě lépe. Stejně jako v minulých letech si přitom uživatelé stěžovali především na zábavní a multimediální systémy. Pokud navíc ty jsou doplněny hlasovým ovládáním, pak u většiny modelů došlo ke zhoršení hodnocení o deset či více bodů.
Daná záležitost se přitom do celkového hodnocení promítá čím dál větší měrou, neboť zatímco v roce 2013 mělo s hlasovým ovládáním problémy 57 procent majitelů, pro letošek již jde o 67 %. Na základě výsledků další studie J.D. Power U.S. Tech Choice navíc toto číslo ještě poroste, neboť po pokročilých technologií spojených s multimédii a konektivitou touží stále větší množství kupujících.
„Zákazníci jednoduše očekávají, že technologie budou fungovat stejným způsobem jako v případě mobilních telefonů, jejichž výrobci nasadili laťku opravdu vysoko. Samotné automobilky však s tímto úkolem více než bojují,“ říká viceprezidentka společnosti J.D. Power Renee Stephens. A ačkoliv dodává, že pokrok je viditelný, zároveň naznačuje, že výrobci jednoduše nemohou čekat na nové generace a musí přidat na tempu.
Porsche je opětovně nejlépe hodnocenou automobilkou, přičemž kromě modelu 911 opanovaly své segmenty také Boxster a Macan
Kia šlape Porsche na paty
Přesunout se můžeme ke konkrétnímu hodnocení, které asi mnohé čtenáře překvapí. Vychvalovat totiž nebudeme ani tak evropské či americké značky, nýbrž ty korejské. V průměru totiž dosáhly hodnocení 90 PP100, díky čemuž počet zjištěných závad oproti loňskému roku klesl o 11 PP100. Mimo to se rozšířila propast mezi Korejci a zbytkem světa, u kterého evidujeme 113-144 PP100.
Abychom nemluvili jen tak zeširoka, rovnou zmíníme, že vůbec poprvé v historii zámořské ankety překonaly evropské značky (113 PP100) ty americké (114 PP100). Na ten samý výsledek pak dosáhli i Japonci, kteří oproti loňsku evidují zlepšení o 2 PP100. Nicméně i takový pokrok je v jejich případě shledán nedostatečným, neboť souhrnně značky ze Země vycházejícího slunce spadly pod průměr odvětví.
„Je tu vidět posun v rámci celkové kvality,“ říká k dané záležitosti Renee Stephens. „Po dlouhou dobu totiž japonské značky byly mnohými vnímány jako zlatý standard. Ačkoliv ovšem pokračují ve vývoji, ostatní výrobci, zejména pak ti korejští, přidávají na tempu mnohem větší měrou. Vedoucí značky pak nejen pracují na vylepšení kvality již existujících vozů, ale zároveň ještě navyšují kvalitu a design těch budoucích.“
Díky tomu zde máme žebříček, kterému vládne Porsche s 80 PP100. Prakticky ihned za patami však má Kiu s 86 PP100, která meziročně dosáhla zlepšení o 20 PP100. Korejská automobilka je přitom souběžně s výrobcem ze Zuffenhausenu jedinou značkou, která se dostala pod „devadesátkovou hranici“, všichni ostatní zúčastnění již skončili nad ní.
Třetí místo tak připadá na Jaguar (93 PP100), čtvrté na Hyundai (95 PP100) a páté na Infiniti (97 PP100). Tato značka se přitom pro letošek zlepšila největší měrou, neboť vůči loňsku snížila počet problémů na sto aut o 31 PP100. Překonala tak kupříkladu i šesté BMW (99 PP100), které je poslední automobilkou zařazenou pod stovku.
Jednotlivé výsledky si můžete prohlédnout v níže přiložených tabulkách, my však ještě před úkrokem směrem k jednotlivým modelům zmíníme chvost žebříčku. Ten okupuje Fiat (161 PP100), o poznání lépe však na tom nejsou ani další značky koncernu FCA, tedy Chrysler (143 PP100) a Jeep (141 PP100).
Kia Soul vládne segmentu kompaktních MPV. Možná i proto, že v dané třídě de facto nemá žádného soupeře
Chevrolet má nejvíce dílčích vítězství
Nyní již můžeme zamířit mezi jednotlivé vítězné modely ve svých kategoriích, kde se dočkáme dalšího překvapení. Na největší počet zlatých vavřínů totiž dosáhl Chevrolet, tedy v celkovém pořadí sedmá automobilka, která se navíc pro letošek stáhla z evropských trhů. Máme tedy čeho litovat, i když je pravda, že polovina vítězných modelů se na Starém kontinentu stejně neprodávala.
Konkrétně jde o velká SUV Equinox a Silverado, k nimž se do party přidává sedan Malibu a malý Spark. Všechny tyto vozy přitom spadají pod koncern General Motors, kromě něj se čtyřmi vavříny může pochlubit také Hyundai Motor Company. Tato společnost přitom opanovala žebříčky s modely Accent, Tucson či Kiou Sorento a Soul.
Dále připadají čtyři dílčí vítězství na Nissan Motor Company (Infiniti QX70 a QX80, Nissan Sentra a Quest) a Volkswagen Group (Audi Q3, Porsche 911, Boxster a Macan), BMW se pak může pochlubit třemi (řada 2, 4 a 5). Stejného úspěchu dosáhla i Toyota (Lexus LS, Toyota Tacoma a Sequoia), koncern FCA pak zachraňuje svou čest vozy Chrysler 300 a Dodge Challenger.
Dvojí vítězství má na svém kontě ještě Ford s modely Escape a Super Duty, z nichž první zmíněný dosáhl v kategorii kompaktních SUV stejného hodnocení jako výše zmiňovaný Chevrolet Equinox. Poslední oceněnou automobilkou je Mazda s roadsterem MX-5, tím ale dané téma můžeme uzavřít. Podrobná hodnocení pak opětovně najdete níže.
Chevrolet dosáhl největšího počtu dílčích vítězství, kdy kupříkladu segment sedanů střední třídy opanovalo Malibu
Nezávadná BMW pocházejí z Jižní Afriky
Vyjma samotných automobilek a modelů se pak hodnocení dočkaly i továrny, u nichž ovšem nebyl brán ohled na design jednotlivých vozů, nýbrž pouze na závady a selhání. Na absolutní vrchol přitom vystoupaly montážní linky BMW v jihoafrickém Rosslynu, kde se vyrábí řada 3. Jelikož jde navíc o nejvyšší platinové ohodnocení, chybí u evropsko-afrického regionu zlatem ozdobený vítěz. Zajímavé přitom je, že zatímco jihoafrická řada 3 se může pochlubit jen 15 PP100, ta produkovaná v německém Dingolfingu již počítá s větším počtem závad (21 PP100).
Přesunout se můžeme na americký kontinent, kde hned první dvě příčky připadají na továrny Toyoty v kanadském Ontariu. Tamní montážní linky přitom mají na svědomí modely Corolla a Lexus RX, špatně si ovšem japonská značka nevedla ani v asijsko-pacifickém regionu, kde dosáhla stříbrného a bronzového hodnocení. Sklonit se ale musela před korejskou Kiou, která v domácím Kwangju vyrábí model Soul.
Tím se dostáváme na konec naší zprávy, ovšem pouze v rámci slova. Nyní již přebírají otěže avizované tabulky, kde si můžete prohlédnout veškeré úspěchy a nejen celková hodnocení, ale rovněž jednotlivé verdikty v oněch osmi kategoriích.
Kompletní pořadí značek J.D. Power IQS 2015
Nejlépe hodnocené osobní vozy J.D. Power IQS 2015 dle tříd
Nejlépe hodnocené pickupy a SUV J.D. Power IQS 2015
Nejlépe hodnocené továrny v J.D. Power IQS 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 5 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 6 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 8 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 9 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 22:10 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999