Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h je citelně výkonnější, než výrobce udává
23.10.2019 | Petr Prokopec
Jako by jeho nabídka nebyla dostatečně zázračná i ve zcela oficiální rovině, zdá se, že ve skutečnosti toho nabízí ještě více, než má. Motor Trend při testu nové Corvette naměřil přes 550 koní na kolech.
O nové Corvette bylo sepsáno již tolik článků, že kdyby všechny měly být vytištěny, zmizel by ze světa přinejmenším jeden menší les. Překvapivě však stále ještě nejsme na konci cesty, neboť se stále objevují nové informace. Ty nejnovější souvisí s výkonem osmiválcového supersportu, které jeho už tak atraktivní nabídku - jde o daleko nejlevnější supersport s motorem uprostřed a bezpečně nejlevnější vůz schopný pokořit rychlost 300 km/h - posouvá ještě dál.
Americký magazín Motor Trend měl totiž na dva týdny půjčený předprodukční exemplář, a jakkoliv jej musel na každou noc vrátit Chevroletu, během oněch 14 dní mohl provádět cokoliv od jízdy na okruhu až třeba po měření spotřeby. Na to ovšem nedošlo, místo toho se rozhodl novou Corvette usadit na motorovou stolici. A již po prvním měření redakce nevěřila vlastním očím, neboť na monitoru se objevilo 566 koní a 700 Nm točivého momentu.
To samozřejmě nejsou absolutně nejvyšší čísla v historii, nicméně je třeba dodat, že oficiálně má Corvette C8 osazená paketem Z51 Performance disponovat 502 koňmi a 640 Nm. Již na první pohled tak něco nehraje, propast je ale ve skutečnosti ještě daleko větší, než se z výše zmíněných údajů zdá. Tovární data totiž odpovídají výkonu na klice, zatímco ta zjištěná mimo fabriku jsou výkon a točivý moment na kolech. Zapotřebí je tedy připočíst ztrátu, která běžně činí nějakých 15 procent. Může to být reálně méně, pokud se ale podržíme oné patnáctky, jsme rázem na 651 koních a 805 Newtonmetrech.
To je opravdu diametrální rozdíl, pročež se ani nedivíme Motor Trendu, že měření nechal zopakovat. Přitom došlo i na změnu rychlostního stupně. Nicméně i tak nová Corvette nechala tovární data za sebou, nejhůře produkovala 484 koní či 696 Nm. Znovu však jde o data na kolech, nikoliv na klíče a opět je třeba započíst onu ztrátu. Tím se ale znovu dostáváme výrazně výše, konkrétně pak na 557 koní a 800 Nm točivého momentu.
Chevrolet při pohledu na tato čísla naznačil, že třecí ztráty pohonu nové Corvette nejsou až tak vysoké (a dá se tomu věřit, vše je vzadu, navíc u moderních aut se na eliminaci těchto ztrát velmi dbá), místo toho je třeba mluvit spíše o 10 procentech. Nicméně i kdyby nakonec ztráta byla nulová, stále lze u nejhoršího měření mluvit v případě Newtonmetrů o lepším výsledku, než jakého mělo být dosaženo. A to ani nemluvíme o nejlepších měřeních, kdy bylo dosaženo 569 koní a 729 Nm, tedy přes 600 koní a 800 Nm i při oné 10% ztrátě.
Propast mezi továrním tvrzením a nezávislým měřením je tedy opravdu značná a neobjasňuje ji ani tvrzení automobilky, že za studena Corvette dává vyšší výkon než po zahřátí. Motor byl rozpálený již při druhém testu, nicméně nejvyšší točivý moment nabídl až při posledním šestém měření. Je tedy vskutku otázkou, co za výrazně vyššími čísly stojí. Stejně jako se musíme ptát, zda je dostanou i produkční kusy.
Na rozuzlení celého případu jsme tedy opravdu zvědavi. Pokud se potvrdí, že vyšší výkon zůstane i celé produkci, by se z Corvette stával ještě větší zázrak než dosud, neboť za 1,4 milionu korun byste rázem nedostávali pětisetkoňový, nýbrž spíše šestisetkoňový supersport. Začínáme mít takový pocit, že montážní linky se u tohohle vozu asi vůbec nezastaví.
Dle prvního neoficiálního měření je nová Corvette výkonnější, než Chevrolet tvrdí. Ovšem zatím jen v případě předprodukčního exempláře
Zdroj: MotorTrend
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz