Nejmenší BMW ztratilo zadní pohon, teď ztrácí i na svého nejbližšího soupeře

Bylo výjimečné svou koncepcí, po příchodu nové generace ale zapadlo do davu předokolek nanejvýš s připojitelným pohonem 4x4. Jeho image to neprospělo a rychlosti zjevně také ne.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejmenší BMW ztratilo zadní pohon, teď ztrácí i na svého nejbližšího soupeře

13.11.2019 | Petr Prokopec

Nejmenší BMW ztratilo zadní pohon, teď ztrácí i na svého nejbližšího soupeře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bylo výjimečné svou koncepcí, po příchodu nové generace ale zapadlo do davu předokolek nanejvýš s připojitelným pohonem 4x4. Jeho image to neprospělo a rychlosti zjevně také ne.


Být fanouškem BMW je v současné době opravu těžké, zvláště pokud mnichovskou automobilku máte zafixovanou jako výrobce sedanů či kupátek osazených atmosférickým motorem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Tato kombinace jako celek se v jejím repertoáru nenachází už vůbec a i spojení části zmíněných vlastností se z nabídky postupně vytrácí - kvůli spotřebě, emisím i proto, aby se zalíbilo širšímu spektru potenciálních klientů.

Je třeba říci, že tato strategie nese své ovoce, neboť prodeje automobilka neustále šplhají vzhůru. Nicméně vliv na to mají především asijské země či Amerika, v Evropě se mnichovským začíná přestávat dařit. V roce 2017 totiž sice značka prodala rekordních 823 587 aut, loni se však již dočkala poklesu. A jak se zatím zdá, ten bude pokračovat i letos. Je to pochopitelné, protože konkurence nezaspala, nýbrž naopak vnikla do teritoria BMW a odnáší si z něj cenné skalpy.

Asi nejvíce patrná je tato skutečnost na novém BMW řady 1, přesněji na jeho verzi M135i xDrive. Stejně jako v předchozím vydání tu totiž sice máme pohon všech kol, nicméně ten již vychází z předokolkové platformy, nikoliv ze zadokolkové. A aby toho nebylo málo, pod kapotou již svou práci neodvádí třílitrový šestiválec, nýbrž dvoulitrový čtyřválec. Výkon pak sice zůstal na 306 koních, a navíc jde počítat s odlehčením přední nápravy, ovšem skutečnost, že stádo míří především na ni, se na chování vozu jaksepatří podepsala.

V rámci ostrého kola, jenž zajel redaktor magazínu Sport Auto Uwe Sener na Hockenheimringu, jsme tak svědky poměrně výrazné nedotáčivosti, která doslova tahá za uši. Je totiž jasně patrné, jak předek v zatáčkách bojuje, aby vůz obkroužil co nejrychlejší kolo. To nakonec není až tak špatné, neboť Sener dosáhl času 2 minuty a 6 sekund, pročež překonal třeba VW Golf R Variant nebo Audi S3 Sportback. Na druhou stranu to ale není něco, čím by se lze chlubit, neboť oba vozy jsou sedm let staré a čekají na své nové generace.

Mnohem více tak o schopnostech BMW vypovídá srovnání s jen o trochu starším Mercedesem-AMG A35 4Matic, který počítá se stejnou koncepcí a dokonce i s naprosto stejným výkonem. Nicméně Sener s ním zvládl okruh již za 2 minuty a 5,1 sekundy. Znamená to tedy, že třícípá hvězda již není pouze králem v přímém směru, ale dokáže se popasovat i se zatáčkami, což býval rajón právě BMW. Při touze zalíbit se všem to ale značka projíždí na plné čáře.

S hořkým úsměvem pak lze dodat, že na německém trhu je A35 dokonce o nějakých 28 tisíc korun levnější než M135i. Česko je na tom o trochu obráceně, neboť za Mercedes dáte 1 216 050 Kč, zatímco BMW si naúčtuje 1 201 200 Kč. Volba je pochopitelně na každém, ovšem zatímco u třícípé hvězdy zažijete evidentně příjemné překvapení, v případě stále větších čelních ledvinek je třeba počítat spíše se stále větším zklamáním.


Nejmenší BMW ztratilo zadní pohon, teď ztrácí i na svého nejbližšího soupeře - 1 - BMW M135i xDrive 2019 Hockenheim videoscreen 01Nejmenší BMW ztratilo zadní pohon, teď ztrácí i na svého nejbližšího soupeře - 2 - BMW M135i xDrive 2019 Hockenheim videoscreen 02
Nové BMW M135i xDrive zvládlo Hockenheimring za vcelku působivé 2 minuty a 6 sekund

Nejmenší BMW ztratilo zadní pohon, teď ztrácí i na svého nejbližšího soupeře - 3 - BMW M135i xDrive 2019 Hockenheim videoscreen 03
Jak je ovšem vidno, Mercedes-AMG A35 4Matic, tedy vůz, který neměl mít navrch, je na tom ještě lépe

Zdroj: Sport Auto@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.