Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejsilnější a nejrychlejší Škodu Superb na světě nikdo nechce, je stále na prodej
26.11.2018 | Mirek Mazal
Šedá eminence tuzemské automobilky dokáže ve sprintu ujet i BMW M5. Nestojí nesmyslné peníze a dostalo se jí spousty mediální pozornosti, přesto o ní nikdo nejeví zájem.
Jeden Brit si svého času pořídil Škodu Superb 2,0 TSI 4x4. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby tento konkrétní exemplář vlajkové lodi Škody neprošel hodně zajímavým přerodem. Jeho majitel nechal sériový agregát nahradit motorem z Audi S3, což na první pohled působí podivně. Jde v obou případech o podobné motory jen s mírně odlišným továrním výkonem, majitel ale k této změně svolil kvůli širším možnostem úprav.
Odolnější verze motoru ze sportovního Audi byla rozumnou volbou, neboť pohonná jednotka byla přestavěna takovým způsobem, aby vedle Superb zčervenal studem i takový expres, jako je nejnovější BMW M5, měl se stát nejsilnějším a nejrychlejším superbem na světě. Šedá škodovka tak dostala injekci ve formě řady mechanických změn spojených s laděním elektroniky a výsledkem se stalo neskutečných 418 kW (568 koní) výkonu na všech čtyřech kolech. Dvakrát větší výkon proti sériovému stavu zajistil nový systém vstřikování vody a metanolu, přehrání softwaru, velké turbodmychadlo a další komponenty od Turbo Technics.
Kvanta energie motoru zpracovává dvouspojková převodovka DSG vybavena odolnějšími díly společnosti APR. Efektivní chování na silnici zajišťuje sportovní podvozek Bilstein B14 a kvalitnější brzdy na obou nápravách. Spaliny z válců odvádí zakázkové výfukové potrubí od společnosti podepsané pod výfuky pro Aston Martin a jen to v dlouhé řadě úprav stálo 3 tisíce liber (88 tisíc Kč).
Interiér zůstal naopak dokonale sériový s výbavou Laurin & Klement, výjimkou je jen alcantarový volant. Na středové konzoli je také vtipný odznak TDI Sport Edition, kterému sekunduje nápis Green Line pod zadním světlem. Majitel měl zřejmě smysl pro humor, když se snažil cedulkami odkázat na línější provedení. Sranda musela být často také na semaforech, protože upravená škodovka má ověřené zrychlení na stovku za 2,9 sekundy. Docela kalup, uvážíme-li, že zmíněná M5 i v silnější verzi Competition potřebuje na totéž 3,1 s.
Humoru ale bylo zřejmě učiněno zadost a majitel vůz poslal na sklonku léta do prodeje. Psali jsme o něm, stejně jako se o něm zmínila spousta jiných webů a tištěných časopisů z celého světa. Člověk by čekal, že tak slavný sleeper se za nijak přehnanou cenu 34 995 liber (něco málo přes 1 milion Kč) prodá velmi snadno, při víkendovém procházení nabídek zajímavých aut jsme ale zjistili, že je stále na prodej.
Z garáže majitele se přestěhoval do showroomu prodejce z Stratfordu nad Avonou, shodou okolností rodiště Williama Shakespeara. Tamní dealer ale zjevně nedokáže to, co mistrův inkoust a zájemce o tento vůz marně shání už dva měsíce. Provedení z roku 2015 má dnes najeto 41 982 kilometrů a vypadá perfektně, není ale jasné, kolik jich bylo najeto po dokončení úprav a jakým stylem.
Tento případ tak znovu ukazuje, že pokud si chcete nějaké auto opravdu výrazně upravit, musíte to dělat hlavně sami pro sebe smíření s tím, že nikdo jiný už o takové modifikace stát nemusí. Tento Superb je na první pohled sen, na jeho profesionální úpravy mohly i s pořizovací cenou snadno padnout 2 miliony korun a díky médiím se o něm dozvěděl snad každý, kdo by o něj mohl stát. Jenže obavy z toho, co „český lovec M5” - na rozdíl od oné M5 - ještě vydrží, zájemce zjevně zrazují. A vlastně není divu. Při tak razantním navýšení výkonu může být každá akcelerace na stovku pod 3 sekundy tou poslední a oprava do původního stavu může snadno přijít na polovinu aktuální ceny vozu...
Nenápadná Škoda Superb s dynamikou překonávající i BMW M5 nového pána marně, i když nestojí nesmyslné peníze. Lidé se ale zjevně bojí, co s tolika modifikacemi může ještě vydržet
Zdroj: Aspi Cars
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva