Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat

Další nelichotivé hodnocení si odnesl Fiat ze studie spokojenosti zákazníků ACSI. Vrchol okupují Japonci, Fiat není na chvostu za Evropu sám.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat

1.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Další nelichotivé hodnocení si odnesl Fiat ze studie spokojenosti zákazníků ACSI. Vrchol okupují Japonci, Fiat není na chvostu za Evropu sám.

Na spokojenost řidičů s jejich vozy se zaměřuje vícero studií, přičemž nejznámější jsou ty od společnosti J.D. Power. O výsledcích několika z nich jsme se letos zmiňovali i my, mezi nimi také o tzv. Initial Quality Study, tedy studii kvality úplně nových aut. Její výsledky nebyly zrovna lichotivé pro Fiat - italská automobilka si totiž sice meziročně o trochu polepšila, stále ji však najdeme na samém dně. A lze to jen těžko přičítat zaujatosti hodnotících - studie proběhla v Americe, na vrcholu se ale ocitly hlavně značky z Asie.

S tímtéž zjištěním ostatně nyní přichází Index spokojenosti amerických zákazníků ACSI (American Customer Satisfaction Index), který není seskládán podle problémů na sto vozů jako v případě studie J.D. Power, ale hodnotí onu spokojenost na stupnici od nuly do stovky. A čím vyšší číslo přitom u té či oné značky je, tím lepšího skóre výrobce nakonec dosáhl. Vychází se pak z dat zhruba 180 tisíc řidičů, což je již dostatečný vzorek na to, abychom zjištění přikládali patřičnou váhu.

Hned v úvodu je přitom nutné zmínit, že celková spokojenost Američanů se zakoupeným vozem (jedná se taktéž o nedávné koupě, musí jít o vozy modelových let 2016, 2017 a 2018) meziročně klesla o 1,2 procenta z 82 na 81 bodů. Důvodů je řada, zejména u mainstreamových vozů je totiž hůře než loni hodnoceno vše - od jízdy přes komfort až po spotřebu. Jedinou výjimku představuje kvalita komponentů.

V případě luxusních vozů bylo již kritizováno méně oblastí, v rámci konektivity dokonce došlo ke zlepšení. To je ale skutečně jediný významný posun k lepšímu, tedy stran hodnocení jednotlivých vlastností automobilů. V případě samotných značek pak můžeme zejména na čelních místech žebříčku hovořit o zlepšení hlavně japonských značek, lépe než loni je na tom Lexus, Toyota i Subaru.

Právě posun tohoto tria jen dokazuje, že Američané nevynášejí domácí značky do nebes, zatímco ty zahraniční topí. Takové GMC totiž skončilo až na čtvrté příčce se stejným hodnocením jako loni, před šestý Cadillac, jenž si meziročně polepšil, se pak dostal Mercedes-Benz. Hyundai pak překonalo Lincoln, který si dokonce oproti loňsku pohoršil, a to o nemalých 5 %.

Bližší data o jednotlivých značkách najdete v níže přiložených tabulkách, my již jen navážeme na úvod tohoto článku a zmíníme poslední místo Fiatu. V jeho případě nelze říci, zda došlo k meziročnímu zlepšení či propadu, neboť loni italská značka v Indexu chyběla. Povšimnout si ale můžeme druhého nejhoršího místa, jenž obsadila další značka FCA, a sice Dodge.

Na samotný závěr pak jen dodáme, že příliš spokojeni nejsou Američané ani s Volkswagenem, který najdeme jen o tři příčky výše než Fiat. Nicméně Němci jsou alespoň na dobré cestě, neboť jejich hodnocení se oproti loňsku o bod zlepšilo. Zdá se tedy, že minimálně na smýšlení běžných motoristů neměla kauza Dieselgate až takový dopad jako u politiků.


Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 1 - ACSI 2017 vysledky 01Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 2 - ACSI 2017 vysledky 02Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 3 - ACSI 2017 vysledky 03Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 4 - ACSI 2017 vysledky 04Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 5 - ACSI 2017 vysledky 05Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 6 - ACSI 2017 vysledky 06
Index spokojenosti zákazníků ACSI hodnotí automobilky skóre „čím vyšší, tím lepší”

Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 7 - Fiat 500L oficialni nove 08Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 8 - Fiat 500L oficialni nove 09Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 9 - Fiat 500L oficialni nove 10Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 10 - Fiat 500L oficialni nove 38Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 11 - Fiat 500L oficialni nove 39Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 12 - Fiat 500L oficialni nove 40
Fiat 500L je aktuálně nejhůře prodávaným vozem Ameriky, každý kus čeká na zákazníka v průměru šest měsíců. Jelikož Američané nejsou s touto značkou příliš spokojeni, není to vlastně až tak překvapivé

Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 13 - lexus ls 500h 2018 prvni ofic 14Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 14 - lexus ls 500h 2018 prvni ofic 16Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 15 - lexus ls 500h 2018 prvni ofic 19Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 16 - lexus ls 500h 2018 prvni ofic 26Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 17 - lexus ls 500h 2018 prvni ofic 25Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat - 18 - lexus ls 500h 2018 prvni ofic 24
Lexus LS 500h je zatím poslední novinkou značky, která i tuto studii spokojenosti jasně ovládla

Zdroj: ACSI

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše