Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejvíce a nejméně uspokojivá auta dle ACSI: Japonec až na konec? To spíše Fiat
1.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další nelichotivé hodnocení si odnesl Fiat ze studie spokojenosti zákazníků ACSI. Vrchol okupují Japonci, Fiat není na chvostu za Evropu sám.
Na spokojenost řidičů s jejich vozy se zaměřuje vícero studií, přičemž nejznámější jsou ty od společnosti J.D. Power. O výsledcích několika z nich jsme se letos zmiňovali i my, mezi nimi také o tzv. Initial Quality Study, tedy studii kvality úplně nových aut. Její výsledky nebyly zrovna lichotivé pro Fiat - italská automobilka si totiž sice meziročně o trochu polepšila, stále ji však najdeme na samém dně. A lze to jen těžko přičítat zaujatosti hodnotících - studie proběhla v Americe, na vrcholu se ale ocitly hlavně značky z Asie.
S tímtéž zjištěním ostatně nyní přichází Index spokojenosti amerických zákazníků ACSI (American Customer Satisfaction Index), který není seskládán podle problémů na sto vozů jako v případě studie J.D. Power, ale hodnotí onu spokojenost na stupnici od nuly do stovky. A čím vyšší číslo přitom u té či oné značky je, tím lepšího skóre výrobce nakonec dosáhl. Vychází se pak z dat zhruba 180 tisíc řidičů, což je již dostatečný vzorek na to, abychom zjištění přikládali patřičnou váhu.
Hned v úvodu je přitom nutné zmínit, že celková spokojenost Američanů se zakoupeným vozem (jedná se taktéž o nedávné koupě, musí jít o vozy modelových let 2016, 2017 a 2018) meziročně klesla o 1,2 procenta z 82 na 81 bodů. Důvodů je řada, zejména u mainstreamových vozů je totiž hůře než loni hodnoceno vše - od jízdy přes komfort až po spotřebu. Jedinou výjimku představuje kvalita komponentů.
V případě luxusních vozů bylo již kritizováno méně oblastí, v rámci konektivity dokonce došlo ke zlepšení. To je ale skutečně jediný významný posun k lepšímu, tedy stran hodnocení jednotlivých vlastností automobilů. V případě samotných značek pak můžeme zejména na čelních místech žebříčku hovořit o zlepšení hlavně japonských značek, lépe než loni je na tom Lexus, Toyota i Subaru.
Právě posun tohoto tria jen dokazuje, že Američané nevynášejí domácí značky do nebes, zatímco ty zahraniční topí. Takové GMC totiž skončilo až na čtvrté příčce se stejným hodnocením jako loni, před šestý Cadillac, jenž si meziročně polepšil, se pak dostal Mercedes-Benz. Hyundai pak překonalo Lincoln, který si dokonce oproti loňsku pohoršil, a to o nemalých 5 %.
Bližší data o jednotlivých značkách najdete v níže přiložených tabulkách, my již jen navážeme na úvod tohoto článku a zmíníme poslední místo Fiatu. V jeho případě nelze říci, zda došlo k meziročnímu zlepšení či propadu, neboť loni italská značka v Indexu chyběla. Povšimnout si ale můžeme druhého nejhoršího místa, jenž obsadila další značka FCA, a sice Dodge.
Na samotný závěr pak jen dodáme, že příliš spokojeni nejsou Američané ani s Volkswagenem, který najdeme jen o tři příčky výše než Fiat. Nicméně Němci jsou alespoň na dobré cestě, neboť jejich hodnocení se oproti loňsku o bod zlepšilo. Zdá se tedy, že minimálně na smýšlení běžných motoristů neměla kauza Dieselgate až takový dopad jako u politiků.
Index spokojenosti zákazníků ACSI hodnotí automobilky skóre „čím vyšší, tím lepší”
Fiat 500L je aktuálně nejhůře prodávaným vozem Ameriky, každý kus čeká na zákazníka v průměru šest měsíců. Jelikož Američané nejsou s touto značkou příliš spokojeni, není to vlastně až tak překvapivé
Lexus LS 500h je zatím poslední novinkou značky, která i tuto studii spokojenosti jasně ovládla
Zdroj: ACSI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch