Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Největší fanda hybridů přiznává, že tato technika ještě není připravena na vše
28.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilka Toyota a její šéf téměř stejného jména patří mezi největší obhájce hybridních pohonů. Letošní Le Mans jim ale otevřelo oči.
Letošní závod 24 hodin Le Mans skončil pro vrcholné hybridní prototypy kategorie LMP1 absolutním fiaskem. Přestože pod hlavičkou tří týmů odstartovalo šest vozů, cíl viděly pouze dva z nich. Opakoval se scénář z loňska, Porsche si opětovně vybralo svou dávku štěstí a znovu zvítězilo, u Toyoty opětovně řádila smůla, která japonskému týmu po diskvalifikaci stáje Rebellion LMP2 a úpravě pořadí přinesla celkové jen osmé místo.
Pro japonskou značku sice může být slabou útěchou fakt, že ve své kategorii - tedy mezi vrcholnými speciály LMP1 - skončila druhá, toto místo ale zároveň bylo i posledním. Navíc i Toyota TS050 se startovním číslem 8 měla v první polovině závodu poruchu, stejně jako Porsche 919 Hybrid č. 2.
„Jak Porsche, tak ani my jsme nebyli schopni dokončit 24 hodin Le Mans bez toho, aniž by se u každého vozu neobjevil nějaký technický problém. Oba speciály, jejich č. 2 i náš č. 8, které závod dokončily, byly nuceny projít časově náročnou a problematickou opravou, než zvládly přejet cílovou čáru. Ukazuje se tedy, že zatímco u šestihodinovek má hybridní technika své výhody, může to být tak, že na dlouhou vzdálenost 24 hodin Le Mans ještě není připravena.“
Tak okomentoval letošní tristní výsledky šéf japonské automobilky Akio Toyoda. Jeho slova jsou překvapivá, neboť to byla především Toyota, kdo trval na zachování hybridních agregátů v kategorii LMP1, jejíž pravidla nedávno procházela změnami. Japonci dokonce vyhrožovali i odchodem, pokud by se tak nestalo. Nyní pro změnu doufají, že za chvíli nebudou jediným týmem, který v LMP1 zbývá.
Právě vysoké náklady spojené s plug-in hybridním ústrojím jsou důvodem, proč je vrcholná kategorie vytrvalostního šampionátu WEC tak prázdná. Navíc se začíná spekulovat, že by ji mohlo opustit i Porsche, neboť zmíněné nové regule se sice v některých oblastech zaměřují na snížení nákladů, nicméně zároveň zmiňují příchod nových dobíjecích systémů. Jejich urychlený vývoj přitom nebude levný.
Je otázkou, jakým směrem se kvůli všem těmto změnám vůbec nejstarší stále se konající závod světa vyvine. Toyoda sice říká, že „Le Mans je precizní laboratoří, kde můžeme pokračovat ve výzvách spojených s novými technologiemi a ty rovnou otestovat v extrémním prostředí,“ nicméně pokud automobilka zůstane v poli osamocena, investice a snahy pozbudou smyslu, bude závodit jen sama se sebpu.
Doufejme proto v malý zázrak, jinak nám zakrátko skutečně již nezbude nic jiného než upínat zraky a hlavně sluch k zámořskému IndyCaru a podobným šampionátům. Ty, které má pod pantoflem mezinárodní automobilová federace FIA, zjevně hubí přehnaná snaha o ekologičnost, o kterou v motorsportu nikdo nestojí.
Toyota vyslala letos do Le Mans hned tři vozy, neboť dle propočtů tak měl alespoň jeden dorazit do cíle. Tak se i stalo, ale takovými s problémy, že z toho bylo jen poslední, byť druhé místo ve třídě
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva