Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Největší fanda hybridů přiznává, že tato technika ještě není připravena na vše
28.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilka Toyota a její šéf téměř stejného jména patří mezi největší obhájce hybridních pohonů. Letošní Le Mans jim ale otevřelo oči.
Letošní závod 24 hodin Le Mans skončil pro vrcholné hybridní prototypy kategorie LMP1 absolutním fiaskem. Přestože pod hlavičkou tří týmů odstartovalo šest vozů, cíl viděly pouze dva z nich. Opakoval se scénář z loňska, Porsche si opětovně vybralo svou dávku štěstí a znovu zvítězilo, u Toyoty opětovně řádila smůla, která japonskému týmu po diskvalifikaci stáje Rebellion LMP2 a úpravě pořadí přinesla celkové jen osmé místo.
Pro japonskou značku sice může být slabou útěchou fakt, že ve své kategorii - tedy mezi vrcholnými speciály LMP1 - skončila druhá, toto místo ale zároveň bylo i posledním. Navíc i Toyota TS050 se startovním číslem 8 měla v první polovině závodu poruchu, stejně jako Porsche 919 Hybrid č. 2.
„Jak Porsche, tak ani my jsme nebyli schopni dokončit 24 hodin Le Mans bez toho, aniž by se u každého vozu neobjevil nějaký technický problém. Oba speciály, jejich č. 2 i náš č. 8, které závod dokončily, byly nuceny projít časově náročnou a problematickou opravou, než zvládly přejet cílovou čáru. Ukazuje se tedy, že zatímco u šestihodinovek má hybridní technika své výhody, může to být tak, že na dlouhou vzdálenost 24 hodin Le Mans ještě není připravena.“
Tak okomentoval letošní tristní výsledky šéf japonské automobilky Akio Toyoda. Jeho slova jsou překvapivá, neboť to byla především Toyota, kdo trval na zachování hybridních agregátů v kategorii LMP1, jejíž pravidla nedávno procházela změnami. Japonci dokonce vyhrožovali i odchodem, pokud by se tak nestalo. Nyní pro změnu doufají, že za chvíli nebudou jediným týmem, který v LMP1 zbývá.
Právě vysoké náklady spojené s plug-in hybridním ústrojím jsou důvodem, proč je vrcholná kategorie vytrvalostního šampionátu WEC tak prázdná. Navíc se začíná spekulovat, že by ji mohlo opustit i Porsche, neboť zmíněné nové regule se sice v některých oblastech zaměřují na snížení nákladů, nicméně zároveň zmiňují příchod nových dobíjecích systémů. Jejich urychlený vývoj přitom nebude levný.
Je otázkou, jakým směrem se kvůli všem těmto změnám vůbec nejstarší stále se konající závod světa vyvine. Toyoda sice říká, že „Le Mans je precizní laboratoří, kde můžeme pokračovat ve výzvách spojených s novými technologiemi a ty rovnou otestovat v extrémním prostředí,“ nicméně pokud automobilka zůstane v poli osamocena, investice a snahy pozbudou smyslu, bude závodit jen sama se sebpu.
Doufejme proto v malý zázrak, jinak nám zakrátko skutečně již nezbude nic jiného než upínat zraky a hlavně sluch k zámořskému IndyCaru a podobným šampionátům. Ty, které má pod pantoflem mezinárodní automobilová federace FIA, zjevně hubí přehnaná snaha o ekologičnost, o kterou v motorsportu nikdo nestojí.
Toyota vyslala letos do Le Mans hned tři vozy, neboť dle propočtů tak měl alespoň jeden dorazit do cíle. Tak se i stalo, ale takovými s problémy, že z toho bylo jen poslední, byť druhé místo ve třídě
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB