Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeho revoluční dveře mu měly zajistit přízeň publika, místo toho se ale staly přítěží. Tou se nakonec stal i B-Max jako takový, teď končí bez nástupce.
Když se B-Max v roce 2012 představil na autosalonu v Ženevě, ohodnotili jsme jeho kvality slovy prostorem neohromí, konstrukcí dveří už vůbec. To je na MPV zakládající si právě na řešení svých dveří docela problém, a tak není divu, že jsme tehdy psali, že si „zadělává nejen na úspěch, ale i na problém”. A čas ukázal, že se pro Ford stal hlavně problémem.
Ze začátku přitom všechno nebylo až tak černé. Vůz dorazil na trh ještě v roce 2012 a během toho dalšího se prodeje vyšvihly na slušných 68 557 exemplářů. Nicméně segment s vozy MPV již v té době začínal stagnovat na úkor crossoverů a SUV a přežít mohli jen ti nejsilnější. Tím B-Max nebyl - problémy s oněmi dveřmi a nepřesvědčivý projev s klíčovým litrovým tříválcem pod kapotou hnaly zákazníky jinam. Už v roce 2013 tak nezájem zastavil výrobu, což se dělo i v dalších letech. Loňské registrace tak jen stěží překročily hranici 40 tisíc prodaných vozů a letos se za první půlrok sotva vyšplhaly nad čtvrtinu tohoto čísla.
Problematičtější model modrý ovál už dlouho nevyrobil, a tak nakonec učinil jedinou možnou věc - právě oznámil, že B-Max v září letošního roku skončí po pouhých pěti letech na trhu. A to bez jakéhokoli přímého nástupce. „Chtěl bych poděkovat všem zaměstnancům Ford Craiova, kteří přispěli výrobě nejinovativnějšího MPV všech dob: Fordu B-Max,” řekl k celé věci stroze John Oldham, šéf Ford Romania, který má výrobu vozu na starosti.
Místo nešťastného MPV na montážních linkách v rumunské továrně v Craiově pak převezme Ford EcoSport, který zde bude vyráběn pro evropské země. Takový americký trh ale bude minimálně ještě během příštích měsíců zásobovat továrna v indickém Chennai. Obě verze se přitom dočkají lehké modernizace.
V rámci nového modelového roku by měl dorazit hlavně interiér pozměněný ve stylu nového Fordu Fiesta. Kromě toho se dočkají menších úprav i motory 1,0 a 1,5 EcoBoost, které pod kapotou doplní na některých trzích i atmosférická dvoulitrová jednotka. V rámci vzhledu ale nečekáme žádné divoké designérské orgie, spíše změnu několika málo detailů či osvěžení palety barev a odlišný vzhled litých kol.
Jelikož EcoSport má jakožto SUV mnohem větší šance na úspěch (i když také on má na poměry současného hladu po SUV), nedojde ani s ohledem na ukončení výroby Fordu B-Max ve zmiňované rumunské továrně značky k propouštění. Právě naopak modrý ovál nabere ještě 700 nových zaměstnanců, z nichž pět set se bude věnovat SUV, zatímco zbytek rozšíří řady pracovníků montujících motory EcoBoost.
Ať se na prodeje B-Maxu podíváme jakkoli, za úspěšný tento model označit nelze. I proto s ním Ford nadále nebude pokoušet štěstí a jeho výrobu zcela zastaví
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 18 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry