Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Největší „pohřebiště” TDI na nových leteckých záběrech. VW už ví, co s nimi
3.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nekonečné lány aut odhalují letecké záběry největšího odkladiště cinklých TDI v Americe. Němci za ně zaplatili již přes 152 miliard Kč a teď už ví, co s nimi.
Na sklonku minulého týdne se znovu připomněla kauza Dieselgate, tentokrát ze svého rodiště, Spojených států, kde Volkswagen přistoupil k rozsáhlému zpětnému odkupu aut osazených motory TDI EA 189. Německá automobilka stáhla z ulic již zhruba 350 tisíc aut, což jí vyšlo na 152 miliard korun. Největší část vozů nyní stojí v kalifornské poušti poblíž Victorville, kam Volkswagen začal auta navážet už na sklonku minulého roku. Koncem března tuto lokalitu zaplnil a nechtěně se tak postaral o vskutku dechberoucí scenérie.
Právě ty si nyní můžete dopřát i na nových záběrech pořízených dronem. Dvaačtyřicetisekundové video doprovází hudba z filmu Blade Runner, která je více než trefná - tóny Vangelisovy skladby do puntíku odpovídají představě o apokalypse, jíž tisíce aut čekajících na návrat na silnice či rovnou na smrt připomínají. Nové informace však naznačují, že jejich konec nebude tak hořký, VW totiž už má plán, co s nimi provede,
Auta chce po nezbytných modifikacích prodat, zkoušet to s nimi ale nebude v USA, místo toho je vyveze do zahraničí. To dnes nemůže udělat, neboť dohoda s americkými úřady Volkswagenu bez opravy dotčených vozů zakazuje i to. Automobilka tak musí bez ohledu na tento záměr dát všechna auta do pořádku, pak si s nimi může znovu dělat, co chce.
I když takový konec bude pro vykoupená auta i samotný VW relativně dobrý, je třeba se ptát, jak moc se podvod Volkswagenu vyplatil. Stačí si uvědomit, že jen v Americe bylo třeba zaplatit obří pokutu, následně utratit oněch 152 miliard korun za zpětný odkup aut (další peníze ještě Němci musí vydat), přičemž další náklady budou spojené s modifikacemi, dopravou a samozřejmě i s oním prodejem. Ten pak sice něco do pokladničky vrátí zpět, i kdyby ale auta byla prodána v průměru za 200 nebo 300 tisíc Kč, pořád půjde o zlomek vydaných peněz.
Taková je ovšem situace pouze v Americe, procházka růžovou zahradou ale nečeká na VW ani v Evropě. Zde musí automobilka řešit především hromadnou žalobu britských motoristů, jimž se nepozdává projev jejich aut po přehrání řídicí jednotky. Po této úpravě mají vozy vykazovat zhoršenou spotřebu i dynamiku, znenadání se navíc přepínají do tzv. nouzového režimu.
Volkswagen veškerá tvrzení právnické firmy Slater and Gordon, jež má žalobu na svědomí, odmítl. Podle automobilky jsou založena pouze na zkušenostech klientů společnosti, a zmínění motoristé tedy nejsou reprezentativním vzorkem. Nicméně i kdyby v tomto VW měl pravdu, stále je třeba si uvědomit, že ze 17 tisíc respondentů si jich na onen nouzový režim stěžovalo 1 200. A to již opravdu není zanedbatelné.
Samozřejmě, pokud by ve výsledku bylo v rámci celé Británie, kde již došlo na opravu více než 840 tisíc aut, pokažených jen 1 200 vozů, pak lze věřit tvrzení VW, že převážná většina lidí je spokojena. Nicméně Němcům už se dnes moc nevěří. Kromě toho je více než jisté, že nespokojených lidí bude více, nejen klienti zmiňované právnické firmy.
S daným názorem je nejspíše ztotožněn i britský nejvyšší soud, kde se aktuálně řeší, kteří právníci budou zastupovat motoristy ve sporu s VW. Bitva paragrafů je tedy nevyhnutelná, na mimosoudní vyrovnání nedojde. Německá automobilka si je prý jista svým vítězstvím, neboť se opírá o rozhodnutí federální autority KBA, dle které ona modifikace „cinklých“ TDI je zcela legální a přinést má jen pozitiva, nikoliv negativa.
Jak vše dopadne, zjistíme až v následujících měsících. Aktuálně tak jen dodáme poslední perličku z Ameriky, která se týká lokace u stadionu Pontiac Silverdome. Také tam VW uskladnil značné množství aut, z nich ovšem 69 bylo v průběhu loňského roku ukradeno. Následně pak tyto vozy dostaly falešné papíry a byly prodány na aukci v Indianě. Některé automobily stíhá opravdu krutý osud, podobně jako jejich majitele...
Pohled na jedno z uskladněná auta v kalifornské poušti není zrovna hřejivý. Nicméně VW chce většinu vozů vrátit zpět na silnice, i když nikoliv na ty americké
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva