Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejzachovalejší VW Passat W8 s manuálem v prodeji zlevnil, nechcete ho?
6.2.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle auto už nikdy nebude obyčejné a Volkswagen těžko znovu postaví něco podobného. Zachovalých kusů je málo, tento je skoro dokonalý. Teď zlevnil.
Evropská střední třída nezná tuctovějšího auta, než je VW Passat. Prodávají se ho mraky a i když zrovna teď neprožívá své nejšťastnější období, v uplynulých letech se jako jediné auto střední třídy pravidelně dostával mezi nejprodávanější modely Starého kontinentu. Je to modla svého druhu, odpověď na všechny otázky položené „běžnými zákazníky”, ve své typické specifikaci ale jen stěží zaujme kohokoli, kdo od auta očekává opravdu hodně. Vrcholný diesel je sice silný, ale také těžký a ne až tak záživný a vrcholný benzin je totéž co u Superbu - 2,0 TSI s 280 koňmi. Nic, nad čím byste ohrnuli nos, „hotový” ale z čtyřválcového turba pod kapotou auta střední třídy nikdo normální nebude.
Ne vždy ale panovaly u Volskwagenu takové poměry. Ještě v živé paměti máte verze 3,6 V6 generace B7 a R36 generace B6, obě se ale svým majestátem krčí v koutě vedle imperiálního děcka Ferdinanda Piëcha, Passatu B5 v provedení W8. Jen tehdy se pod jeho kapotu dostal osmiválcový motor unikátní konstrukce ve tvaru písmene W, který mohl vůz s tehdy ještě podélně uloženou pohonnou jednotkou snadno pojmout.
Měl zdvihový objem skoro rovné čtyři litry a i když jeho 275 koní a 370 Nm nejsou parametry, které by zářily byť jen vedle současného přeplňovaného dvoulitru, noblesa tohoto pohonu je nenahraditelná. Spojen navíc mohl být s manuálním řazením, kdy vám dovolil tento pro Passat skoro nehorázný motor poznat tak dobře, jako byste jej třímali v otěžích. Dynamika nakonec také není k zahození, stovka za 6,7 s (i díky standardnímu pohonu 4x4) a maximální rychlost 250 km/h těžko urazí.
Tento model ale v nabídce Passatu neměl poslání sporťáku nýbrž vrcholného luxusu. Byl to malý Phaeton v době, kdy se žádný Phaeton nevyráběl a i poté si přebytkem kůže, dřeva i komfortní výbavy udržovat v portfoliu VW výjimečné postavení. Jenže od konce jeho časů uběhne letos 15 let a nic podobného už Němci nikdy nenabídli. Pokud tedy chcete Passat W8 ještě dnes, musíte se dívat po ojetých kouscích. A pokud chcete verzi s manuální převodovkou, musíte se obvykle přehrabovat v několika málo „vracích”, automat je mnohem častější. Je tu nicméně jedna výjimka.
Psali jsme o ni už v prosinci roku 2015, kdy se dostala do prodeje a jak vidíte, dodnes si nového majitele nenašla. Je to opravdu mimořádně zachovalý vůz v trochu svérázném barevném provedení, ale i tak z něj čiší luxus a noblesa, jak od Passatu W8 očekáváte. Má najeto 94 tisíc km, což není úplně málo, jde ale zjevně o velmi opečovávaný exemplář. Nejsem zrovna příznivce Passatů, ale i tak mám při pohledu na tento kousek nutkání si něco takového koupit. Už proto, čím vším v této specifikaci Passat byl, čím už dávno není a čím už asi ani nikdy nebude.
Problém je v tom, že jak byl tento kousek výjimečný, byl také drahý. Stál 16 800 Eur, dnešním kursem asi 453 tisíc Kč, což na toho času 13 let starý Passat bylo prostě hodně. Tohoto názoru jsme zjevně nebyli sami, když si ani tak unikátní kousek dodnes nenašel majitele, prodávající jej ale nyní zkouší „udat” znovu a levněji - za 14 990 Eur, tedy asi 405 tisíc Kč.
Ani to není vysloveně málo, ale zní to přece jen lépe. A podívejte se, co dostanete - rychlé a komfortní auto s osmiválcovým motorem, pohonem všech kol a manuální převodovkou, něco takového se dnes prakticky nedělá. Dostanete symbol jedné éry, dostanete fascinující výlet do minulosti, dostanete... něco. Za stejných 400 tisíc Kč mezi novými auty nic podobného nekoupíte, ani zdaleka. Kdybyste měli zájem, aktualizovaná nabídka je zde...
Tento Passat W8 představuje na trhu ojetin vážně výjimečnou nabídku. Zatím se neprodal, změní to nižší cena?
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova