Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel přes 307 tisíc kilometrů se supersportem. Takhle teď vypadá
12.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Není obvyklé, aby někdo používal supersporty pro každodenní ježdění, obvykle jsou hýčkány v garážích. Tento ne a těžká dřina je na autě znát.
První generace Viperu z let 1992 až 1995 svou pověst vylepšovala účastí v americkém seriálu Viper, u nás Zmije. Pořad z roku 1994 pomohl propagaci ikonického supersportu, který se stal symbolem sportovních vozů pro malé kluky sedící před televizí, a také pro jejich otce toužící krotit červený roadster s desetiválcovým atmosférickým motorem.
Málo kdo si jej ale pořídil pro denní ježdění. Bylo to docela nepohodlné, stísněné auto, ve kterém bylo horko. Přesto se i takoví našli. Losangeleský majitel pravděpodobně nejojetějšího Dodge Viper SR I na světě si jej pořídil na skutečné jezdění. Se svým exemplářem najezdil 191 000 mil, což se rovná přesně 307 385 kilometrům.
Vysoké ujeté kilometry jsou zřejmé i bez pohledu na tachometr, stejně jako snaha rychle vyřešit snad každý neduh. Zejména bližší pohled na stav karoserie odhalí neodborné opravy po drobných nehodách. Lakování proběhlo při nejlepším doma na koleně, ale na druhou stranu válečné šrámy celkem dobře odpovídají zbytku automobilu. Poškrábané, zažloutlé světlomety a nelícující nárazník nemohou vlastníka rozhodit, když dokáže vedle sebe vozit malé smetiště.
Kabina vypadá překvapivě dobře ve srovnání se zašlým lakem exteriéru. Volant snesl hodiny trápení lidským potem na jedničku, ostatní ovladače zdánlivě dobře odolávají maximálnímu využití. Sedačky jsou nově potažené červeno-šedou kůží, spolujezdcova želbohu sloužila jako odpadkový koš.
Celkový stav nájezd nezapře, trochu více péče by se hodilo. Otázkou je, zda je lepší plně využít automobil a soustředit se na jiné věci, nebo ho mít jako ozdobu garáže v prvotřídním lesku. Zlatá střední cesta by byla ideální, proto můžeme doufat, že aspoň o motor a podvozek se majitel z LA stará lépe než o vnější části Viperu.
Dodge Viper alias Zmije po dávce přes 300 tisíc kilometrů schytala několik ran
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva